چرا کپچر نمی خرید؟

به گزارش مجله سرگرمی، با افت آرام و ملموس قیمت ها در بازار خودرو، حالا قیمت بعضی نمونه های کارکرده محصولات وارداتی از بهای کارخانه ای مدل های صفر کیلومتر چینی پایین تر آمده و وسوسه خرید را به جان دوستداران کراس اوورهای کامپکت انداخته است. این کلاس که در ایران بیش از هر رده دیگری محبوبیت دارد، زمانی نه چندان دور در پاییز 96 امکان انتخاب جالبی را برای خریداران با قدرت پرداخت 150 تا 200 میلیون تومان فراهم می کرد. عددی که امروزه تا سه برابر در نسخه های فول و 2018 بالا رفته است اما در بازار کارکرده ها به نظر می رسد بعضی خودروهای جذاب، مدرن و اروپایی را می توان با بهای 250 میلیون تومان صید کرد.

چرا کپچر نمی خرید؟

مثلا رنو کپچر یکی از خودروهایی است که با توجه به ابعاد جمع و جور، مصرف مناسب، دوام بالا و امکانات به روز گزینه مناسبی جهت خرید در همین بازه قیمتی است. جایی که تنها با این پرداخت می توان یک کراس اوور چینی و بدلی خرید! کپچر اما با ارائه مشخصاتی نزدیک به پژو 2008 کیفیت ساخت، سواری و طراحی مناسبی را به خریداران ارائه می نماید. اینجا بعضی از مهم ترین ویژگی های رنو کپچر 2015 در مقایسه با رقبای چینی را می شمریم:

1. در مسیرهای شهری کپچر اتومبیلی برجسته و در ترافیک شهری خودرویی بسیار جذاب و راحت است. گیربکس در هماهنگی کامل با موتور 1.2 Tce مشهور رنو است. اوج کار این دو قطعه مصرف سوخت مناسب خودرو است که به 5.5 تا 7 لیتر در مسیرهای شهری و جاده ای محدود است که بخشی از آن به دلیل استفاده کپچر از سیستم مصرف بهینه موتور است. برای مقایسه بد نیست بدانید سه کراس اوور 250 میلیونی چری، هایما و جک در این رده بین 9 تا 11 لیتر مصرف دارند.

2. لیست امکانات خودرو کامل است و چیزی از دیگر خودروهای چینی کم ندارد. کپچر به کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور دنده عقب کیلس استارتر، جایگاه چرم، مانیتور بزرگ و لمسی ، گرم کن جایگاه های جلو، دوربین عقب و رینگ و لاستیک 17 اینچی اسپورت مجهز است.

3. کپچر در زمینه ایمنی کاملا بر رقبای چینی بی نام و نشان فزونی دارد. کافی است تست تصادف این خودرو در موسسه ایمنی اروپا یا یورو انکپ را ببینید تا متوجه شوید این خودرو فرانسوی بی فایده پرفروش ترین کراس اوور اروپا نیست. نمره 5ستاره این خودرو هم علاوه بر شش ایربگ و بدنه ای مستحکم با قفسه فولادین، به انواع از سیستم های ترمز مجهز است که از جمله آنها می توان به سیستم ترمز ضدقفل یا ABS ، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز یا EBD، سیستم ترمز کمکی در موارد اضطراری یا EBA و سیستم کنترل پایداری الکتریکی یا ESP اشاره نمود.

4. طراحی خودرو کاملا بر رقبا فزونی دارد. گواه این ادعا فروش سالانه 350 هزار دستگاه از این خودرو در سرتاسر دنیا است که رقم فوق العاده ای برای یک کراس اوور ساب کامپکت شهری است. بدنه دو رنگ، زبان طراحی مدرن رنو در کنار طراحی داخلی جذاب از جمله مزایای ظاهری این سرباز فرانسوی است.

5. هزینه نگهداری خودرو بالا نیست. به غیر از شبکه گسترده خدمات پس از فروش و تامین قطعات خودرو در کشور، هزینه تعویض قطعات به رغم وارداتی بودن و اروپایی بودن کمتر از چینی های اینچنینی است. قیمت یک جفت چراغ جلو کپچر در حالی هفت میلیون تومان است که چراغ های ال ای دی دار تیگو5 در بخش جلو روی هم حدود هشت میلیون تومان قیمت دارند.

ak3fa.ir: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

sanaye-90.ir: صنایع 90 | مجله خبری و تحلیلی صنایع

منبع: دیوار
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 60783

به "چرا کپچر نمی خرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا کپچر نمی خرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید