خبرنگاران 1200 میلیارد ریال اعتبار سال جاری به اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل اختصاص یافت

به گزارش مجله سرگرمی، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: سال جاری 1200 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری و منابع حمایتی جهش فراوری به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان اختصاص یافته است.

خبرنگاران 1200 میلیارد ریال اعتبار سال جاری به اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل اختصاص یافت

به گزارش خبرنگاران ، نادر فلاحی روز سه شنبه در جلسه آنالیز اعتبارات سفر ریاست جمهوری با اشاره به افزایش مناسبت در اختصاص اعتبارات از محل های سفر ریاست جمهوری، اعتبارات ابلاغی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی و استانی به این اداره کل اضافه نمود: 550 میلیارد ریال از این میزان اعتبار از محل سفر رییس جمهوری با تخصیص 100 درصدی ابلاغ شده که برای احداث جاده های دسترسی مناطق توریستی هزینه می گردد.

وی با بیان این که 370 میلیارد ریال نیز با تخصیص 100 درصدی از محل منابع حمایتی جهش فراوری برای تامین و تکمیل زیرساخت های توریستی استان اردبیل اختصاص یافته است، اظهارداشت: برای پروژه های حوزه میراث فرهنگی نیز 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری در نظر گرفته شده است.

فلاحی، اختصاص اعتبارات از محل منابع استانی و ابلاغی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی را مطلوب عنوان و اظهار داشت: با وجود محدودیت های اعتباری دولت، اختصاص بیش از 1200 میلیارد ریال اعتبار به استان اردبیل بیانگر اهمیت طرح ها و پروژه های توریستی و میراث فرهنگی استان است.

وی همچنین ادامه کوشش برای تحقق شعار اردبیل بر قله توریستی کشور را جزو اولویت کاری خود در امسال اظهار داشت و گفت: این شعار با اقدامات انجام شده رو به عملیاتی شدن است و با اقدامات گسترده انجام شده و با هزینه اعتبارات اختصاصی، شاهد توسعه هر چه بیشتر این بخش خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان اردبیل، بخش توریستی را یکی از سه محور اصلی توسعه استان و مورد حمایت ویژه ذکر کرد و اضافه نمود: معین توریستی به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه موجب رونق اجری پروژه ها و طرح های مختلفی در این بخش شده است.

استان اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و توریستی در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر 32 واحد هتل با بیش از 2 هزار و 600 تخت، 87 واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و 400 تخت، 98 واحد مهمان پذیر با بیش از چهار هزار و 600 تخت، سه واحد کمپینگ توریستی با 40 تخت، 2 واحد مجتمع توریستی با 150 تخت و 2 واحد اقامتگاه بوم گردی با 50 تخت در خدمت توریستان استان اردبیل است.

استان اردبیل با تعداد 118 چشمه آبگرم و معدنی با خواص درمانی متعدد، قطب چشمه های آبگرم ایران محسوب می گردد و با تشویق به سرمایه گذاری و احداث مجتمع های آبدرمانی و مراکز اقامتی و پذیرایی، جاذبه کم نظیری برای جذب توریستان سلامت و تفریحی در این استان فراهم شده است.

سالانه بیش ار یک میلیون توریست از جمهوری آذربایجان عمدتاً با هدف استفاده از مزایای درمانی استان اردبیل از مرز بیله سوار مغان و نیز از استان های همجوار وارد استان اردبیل می شوند.

تعداد توریستان ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود 6 میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق توریستی این استان دارد.

8sharj.ir: تور رم: گردش در اروپای باستانی

parisro.ir: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 106720

به "خبرنگاران 1200 میلیارد ریال اعتبار سال جاری به اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 1200 میلیارد ریال اعتبار سال جاری به اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید