خبرنگاران هند صادرات چای و برنج به غرب آسیا را افزایش می دهد

به گزارش مجله سرگرمی، دهلی نو - خبرنگاران - مقامات هند اعلام کردند که کشورهای غرب آسیا از حمله ایران سفارشات جدیدی برای چای سیاه و برنج باسماتی هند ارائه نموده اند و دهلی نو در نظر دارد، صادرات این محصولات را به این کشورها افزایش دهد.

خبرنگاران هند صادرات چای و برنج به غرب آسیا را افزایش می دهد

به گزارش امروز (پنجشنبه) نشریه اکونومیک تایمز ایران، چین و روسیه خواستار واردات چای سیاه از هند هستند. صنعت چای این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرنطینه سراسری، 100 میلیون کیلوگرم کاهش یافته است.

رییس شرکت چای آسیای هند به این نشریه گفت: کشورهای غرب آسیا از جمله ایران برای خرید برنج باسماتی هند نیز اقدام نموده اند، اما تاجران برنج این کشور احتمالا ماه رمضان را از دست خواهند داد، زیرا ارسال محموله های برنج به 40 تا 50 روز زمان احتیاج دارد.

موهیت اگروال اضافه نمود: تقاضای خوبی از سوی ایران برای چای ارتدکس هند وجود دارد. بانک های ایران باز شده اند و پرداخت ها برای محموله های قبلی وصول می شوند.

وی اضافه نمود: در مقایسه با سال گذشته قیمت چای در بازارهای دنیای حدود 7 تا 8 درصد افزایش یافته و به سطح 280 تا 300 روپیه (واحد پولی هند) در هر کیلوگرم به فروش می رسد.

30 درصد از صادرات برنج باسماتی هند به مقصد ایران انجام می گردد و ایران عظیم ترین واردکننده این محصول هند در دنیا است.

هند سالانه 4 میلیون تن برنج به کشورهای مختلف صادر می نماید که از این میان، ایران، عربستان، کویت، امارات، آمریکا و انگلیس عظیم ترین مشتریان این محصول هند هستند.

به گفته کارشناسان هندی، احتیاج ایران به واردات سالانه یک میلیون تن برنج و به طور متوسط هر ماه 100 هزار تن، بازار پرسودی را برای صادرکنندگان برنج هندی فراهم نموده است.

داده های منتشر شده از سوی کمیته صنایع چای هند نیز نشان می دهد که واردات چای ایران از هند در سال گذشته افزایش یافته و این کشور با عبور از روسیه به عظیم ترین خریدار چای هند در دنیا تبدیل شده است.

بر اساس داده های منتشر شده، ایران در سال گذشته حدود 53.5 میلیون تن چای از هند وارد نموده که این مقدار در مقایسه با سال 2018 یک افزایش 74 درصدی را از خود نشان می دهد.

ایران همچنین یک خریدار عظیم چای ارتدوکس هند است. این کشور سالانه 28 تا 30 میلیون کیلوگرم از این نوع چای از هند خریداری می نماید.

هند که دومین کشور صادرکننده چای به دنیا است، معمولا چای از نوع سی تی سی را به کشورهایی از جمله پاکستان، مصر و انگلیس صادر می نماید، در حالی که این کشور محصولات چای از نوع ارتدوکس را به کشورهایی همچون ایران، عراق و روسیه ارسال می نماید.

چای به دو شیوه سنتی ارتدوکس (Orthodox) و غیر سنتی (CTC) فراوری می گردد. تفاوت این دو شیوه به نوع مالش و لوله کردن برگ سبز چای مربوط می گردد.

در شیوه CTC کلیه سلولها و رنگدانه های چای اکسیده می شوند و در نتیجه این نوع چای از نظر رنگ و کیفیت نسبت به شیوه سنتی رجحان دارد.

10az10.ir: 10az10: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

sobhemehriz.ir: صبح مهریز | مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 86909

به "خبرنگاران هند صادرات چای و برنج به غرب آسیا را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هند صادرات چای و برنج به غرب آسیا را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید