خبرنگاران نگاهی بر اخبار مناطق تهران؛ احداث مخازن بتنی ذخیره آب فضای سبز

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 4 تهران گفت: به منظور تامین آب فضای سبز حدود 7 هزار متر مکعب مخزن بتنی در 7 نقطه منطقه احداث خواهد شد.

خبرنگاران نگاهی بر اخبار مناطق تهران؛ احداث مخازن بتنی ذخیره آب فضای سبز

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، مهدی پورشاسب، افزود: احداث مخازن بتنی با هدف ذخیره آب، تبدیل سیستم سنتی آبیاری به سیستم پیشرفته و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی به هنگام آبیاری در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در حال حاضر عملیات ساخت و ساز 7 مخزن یکهزار متر مکعب بتنی در بوستان رسالت و میدان رسالت، مقابل دانشگاه امام حسین (ع)، بوستان لویزان، تقاطع شمال شرقی بزرگراه امام علی(ع) و بزرگراه شهید زین الدین، جنگل غزال آبعلی و جنگل امام حسین(ع) در دست احداث است.

معاون فنی و عمرانی منطقه 4 با اشاره به اینکه ساخت مخازن بتنی یکی از موضوعاتی است که می تواند مشکل تامین آب برای آبیاری را حل نماید، افزود: در حال حاضر 66 مخزن بتنی در نواحی فعال است که با احداث و بهره برداری از دیگر مخازن، سیستم آبیاری فضای سبز شهر اصلاح و صرفه جویی می شود.

وی گفت: عملیات گودبرداری و زیرسازی این 7 مخزن آغاز شده است و تا شش ماه آینده به بهره برداری می رسد.

بازسازی و نوسازی نهرهای قدیمی در منطقه 3

سید محمدرضا موسوی معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 3 تهران گفت: بازسازی و نوسازی نهرهای قدیمی در منطقه 3 تهران در حال اجرا است.

وی افزود: نهر سر پوشیده تقاطع خیابان رودبار و خیابان پیام که به علت فرسودگی بالا و عدم کارایی باعث آب گرفتگی و آب زدگی به خیابان رودبار و ساختمانهای مجاور شده بود با برنامه ریزی مناسب، به مدت یک ماه عملیات اجرایی، رفع نقص شد.

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 3 بیان نمود: پس از بازدید و برداشت معضل موجود، به مدت چهار روز، نقشه های شیب بندی و نحوه اجرای پروژه تهیه شد.

موسوی با بیان اینکه شیب نامناسب، مجاورت با مسیل، وجود نهر قدیمی زیر تراز مسیل از مسائل اجرای عملیات بود، گفت: انجام عملیات اجرایی با توجه به ترافیک همیشگی و باریک بودن معبر باعث کندی کار شد به صورتی که مرحله تخریب در مدت 2 هفته، مرحله اجرای مجرای ترکیبی لوله کاراگیت و نهر سرپوشیده به مدت 10 روز و مرحله خاکریزی و بازسازی در حدود یک هفته به طول انجامید و عملیات بصورت کاملا فنی و با رعایت نظام فنی به انجام رسید.

3 هزار متر مربع مناسب سازی در سال 99

مجتبی شکری شهردار منطقه 13 تهران از مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی این منطقه برای توانیابان خبر داد.

وی گفت : پیش بینی 35 هزار متر مربع مناسب سازی ساختمان های سرای محلات، بوستان ها، معابر و بزرگراه ها در سال 1400 انجام شده است.

شهردار منطقه با اشاره به توجه ویژه به توانیابان و فراهم نمودن شرایط مناسب تردد آنها گفت : مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی منطقه در راستای تحقق شعار شهرداری تهران مبنی بر تهران، شهری برای همه، برای دسترسی آسان جانبازان، سالمندان و توانیابان به امکانات موجود در معابر، بوستان و اماکن اداری انجام شده است.

وی درباره اقدامات انجام شده در سال 99 توضیح داد :مناسب سازی ساختمان های سرای محلات زاهد گیلانی و اشراقی، بوستان های دو کوهه و پیاده رو های معابر فاز اول بزرگراه شهید دوران، امامت و خیابان صفا در قالب اجرای کلیه دستور العمل های مناسب سازی برای توانیابان اجرایی شد.

شهردار منطقه در خصوص برنامه پیش بینی شده منطقه در سال 1400 بیان نمود: مناسب سازی 2 باب ساختمان های سرای محلات سرخه حصار و نیروی هوایی، بیش از 11 هزار متر مربع فضای بوستان های سیمرغ، پیروزی و اوستا و 24 هزار متر مربع پیاده رو های خیابان امامت، بزرگراه شهید دوران و خیابان پنجم نیروی هوایی و همچنین سرویس های بهداشتی بوستان های سرخه حصار، بهیان و ورزش در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته شهردار منطقه، در حال حاضر بیش از 3 هزار متر مربع مناسب سازی پیاده رو های معابر فاز اول شهید دوران و خیابان امامت و تهیه و نصب کفپوش شیاری ساختمان های سرای محلات زاهد گیلانی و اشراقی و سرویس های بهداشتی بوستان های ترنج و دو کوهه در حال اجرا است.

شکری یادآور شد: مناسب سازی فضا های عمومی و ساختمان ها در قالب یک برنامه عملیاتی مناسب و یک بازه زمانی معین در دستور کار قرار گرفته تا زمینه دسترسی به امکانات عمومی برای همگان فراهم شود.

همگام با فجر فاطمی در کوچه های تاریخ ساز انقلاب

علی محمد سعادتی، شهردار منطقه 12 تهران از برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی و هنری و جشن های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محلات 14گانه این منطقه تاریخی، هم زمان با ایام مبارک ولادت حضرت زهرا (س) خبر داد.

وی، حال و هوای فجر 42 را متفاوت از همیشه دانست و گفت: امسال هم زمانی با ولادت باسعادت یگانه دخت پیامبر اکرم (ص)، فجر فاطمی را به ما هدیه داده که به موجب آن، دل های همه، آکنده از شادی و نشاط دوچندان است و این هم زمانی، جشن ها و برنامه های فرهنگی را پرمحتواتر و غنی تر ساخته است.

وی بیان کرد: در این برنامه ها نمایشگاه های فرهنگی و هنری با نام آینده روشن در سطح نواحی 6گانه و محلات 14گانه منطقه 12 به اجرا آمد که در آنها با راه اندازی کمپین پرچم و اهدای آن به بچه ها و نوجوانان، سطح محلات با پرچم های در دست آنان، رنگین شد؛ همچنین برگزاری مسابقه نقاشی و روزنامه دیواری با همین موضوع از دیگر برنامه های این نمایشگاه ها بود.

سعادتی با اشاره به ویژه برنامه های فجر فاطمی در این منطقه ادامه داد: 15 بهمن ماه، هم زمان با میلاد باسعادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، جشن فجر فاطمی در میدان شهدا و در محل آبنمای مقابل ساختمان شهرداری منطقه با رعایت پروتکل های بهداشتی به اجرا درآمد و در آن گروه های هنری به اجرای برنامه پرداختند که اجرای ترانه های ملی-میهنی توسط خوانندگان و گروه سرود ابناءالحسن از جمله آنها بود؛ ضمن آنکه در همین روز در افتتاحیه بخش شمالی ساختمان پلاسکو با مشارکت هیأت امنای ساختمان، برنامه های فرهنگی متناسب با مناسب های این ایام نظیر اجرای گروه سرود، گل آرایی و تأمین تجهیزات برگزاری مراسم به اجرا درآمد.

اجرای پروژه های توسعه محلی در منطقه14

کامبیز مصطفی پور، شهردارمنطقه 14 تهران گفت: با تسریع در اجرای پروژه های توسعه محلی، معضلات شهروندان منطقه14رفع می شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر کمیته اجرایی منطقه که با هدف تسریع در انجام پروژه های حوزه های عمران، اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک برگزار می شود، گفت: برای ساماندهی عادلانه تر ارائه خدمات شهری در محله ها، رسیدگی به پروژه های توسعه محله ای، اولویت پیدا کرده است.

مصطفی پور با اشاره به بیش از یکصد پروژه توسعه محلی که درهر محله و مرتبط با حوزه های مختلف، فنی و عمرانی، خدمات شهری، شهرسازی و معماری، حمل ونقل و ترافیک و اجتماعی و فرهنگی درحال اجراست، افزود: اجرای این پروژه هابر اساس نیازها و الویت های شهروندان، در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته شده است.

شهردار منطقه با بیان اینکه پروژه های توسعه محلی در دو مرحله اجرایی شده است، گفت: مرحله نخست مربوط به اتمام 46پروژه و مرحله دوم نیز با57مورد فعالیت است که در حوزه های عمران به تفکیک 53مورد، حمل و نقل و ترافیک12مورد، خدمات شهر 26مورد، اجتماعی و فرهنگی5مورد و شهرسازی5مورد معین شده است.

به گفته شهردار منطقه 14 این پروژه ها در سرفصل های بهسازی محیط زیست، پیاده رو سازی، زیبا سازی منظر شهری، ساماندهی مبلمان شهری، بازپیرایی معابر و اماکن، بازپیرایی فضای سبز، اصلاح شبکه آبهای سطحی، با تامین اعتبار لازم در دستور کار است.

مصطفی پور با اشاره به انجام پروژه ها در سطح نواحی ششگانه نیز گفت: این پروژه ها در حوزه های مختلف به تفکیک هر ناحیه با توجه به نیازسنجی از شهروندان و شورایاران در محله ها، الویت بندی شده و درحال انجام است.

شهردار منطقه تاکید کرد: 50 درصد این پروژه ها تا خاتمه سال 99 به اتمام می رسد و بر اساس برنامه زمان بندی، 30 درصد پروژه ها تا نیمه اردیبهشت ماه 1400 و باقی آنها نیز در سه ماهه دوم سال آینده تکمیل می شوند.

mahsanblog.ir: سیستم مدیریت محتوای مهسان

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 132994

به "خبرنگاران نگاهی بر اخبار مناطق تهران؛ احداث مخازن بتنی ذخیره آب فضای سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگاهی بر اخبار مناطق تهران؛ احداث مخازن بتنی ذخیره آب فضای سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید