خبرنگاران قزوین رتبه اول کشور را در تولید چهار محصول دارد

به گزارش مجله سرگرمی، قزوین - خبرنگاران - مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: استان در تولید مواد شوینده، شیشه های دارویی، زغال اخته و پرورش مرغ اجداد تخم گذار رتبه اول کشور را دارد.

خبرنگاران قزوین رتبه اول کشور را در تولید چهار محصول دارد

مرتضی علیخانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این استان در حوزه تولیدات صنعتی و کشاورزی ظرفیت های بسیاری برای سرمایه گذاری دارد که باید مورد توجه مسئولان و دستگاه های متولی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: استان قزوین به علت قرارگیری در گذرگاه شمال به جنوب و شرق به غرب و همچنین استقرار راه آهن تهران - قزوین - رشت جایگاه بسیار مطلوبی در حوزه فعالیت های اقتصادی داشته و همواره مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

علیخانی به پرورش دام و طیور در استان قزوین اشاره کرد و گفت: هزار و 720 واحد پرورش دام و طیور در استان قزوین در حال بهره برداری هستند که از این میان هزار و 170 واحد پرورش دام سنگین و 550 واحد را پرورش طیور تشکیل داده و سالانه 495 هزار تن شیر را روانه بازار می کنند.

مدیرکل دفتر جذب و جمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین با بیان اینکه استان قزوین یک درصد مساحت کشور را دارد، گفت: سه هزار هکتار کشت زراعی در استان وجود دارد که سالانه سه میلیون و 480 هزار تن محصولات از قبیل گندم، جو، چغندر قند، ذرت و حبوبات را تولید می کنند.

علیخانی همچنین به وجود 71 هزار هکتار باغ در استان قزوین اشاره کرد و گفت: سالانه بیش از 540 هزار تن محصولات باغی از قبیل زیتون، پسته، فندوق، انگور، گردو و انواع میوه در استان تولید می شود که نیاز استان و سپس کشور را تامین می کند.

وی به وجود سه هزار و 949 واحد صنعتی در استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: این واحدهای صنعتی در 15 شهرک و مجتمع صنعتی فعال هستند و روی هم رفته 290 محصول صنعتی تولید می کنند.

9925 * 6101

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

ariyablog.ir: آریا بلاگ: آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

hadiee.ir: مجله هدیه: از مسافرت تا ورزش از همه چیز و همه جا

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29944

به "خبرنگاران قزوین رتبه اول کشور را در تولید چهار محصول دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قزوین رتبه اول کشور را در تولید چهار محصول دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید