خبرنگاران درخواست استاندار برای بازگشت سریع اتباع هندی به جامانده در قم

به گزارش مجله سرگرمی، قم-خبرنگاران- استاندار قم در ملاقات با سفیر هند خواهان تسریع در بازگرداندن به جامانده اتباع هندی حاضر در قم شد.

خبرنگاران درخواست استاندار برای بازگشت سریع اتباع هندی به جامانده در قم

بهرام سرمست روز یکشنبه در این ملاقات، از اعزام 802 نفر از اتباع هندوستان به کشورشان طی 5 مرحله اطلاع داد و خاطرنشان کرد: مدیریت استان خواهان تسریع در بازگشت اتباع هندی حاضر در قم شد.

وی استقرار و سکونت اتباع هندی در 50 نقطه از شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: با شیوع بیماری، ساماندهی اتباع هندی در هتل های قم و قرنطینه ایشان و نیز درمان بیماران در دستور کار نهاده شد.

سرمست اظهار کرد: پذیرایی خوبی بر اساس فرهنگ میزبانی که ناشی از سنت ایرانی اسلامی است از اتباع هندی صورت گرفت و برای اعزام آن ها به کشورشان، حتی از پروازهای ایرانی استفاده شد.

وی با اشاره به روابط محبت آمیز دو کشور اظهار کرد: ایران و هندوستان در عرصه های مختلف همکاری های مشترک دارند.

استاندار قم در ادامه با اشاره به کشف نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در قم گفت: مسئولان استان قم با شناسایی نخستین علائم این بیماری تدابیر ویژه ای را برای حفظ سلامت شهروندان و نیز اتباع خارجی اندیشیدند.

سرمست با اشاره به حفظ سلامت و ارائه خدمات بهداشتی به صورت یکسان به اتباع خارجی از شروع شیوع بیماری در قم اضافه کرد: علیرغم اینکه دولت ها شهروندان خود را در اولویت خدمات رسانی قرار می دهند، اما چنین رویه ای در قم و جمهوری اسلامی رخ نداد.

سرمست با اشاره به کنترل بیماری کرونا در قم گفت: استان قم در میانه راه بوده و هنوز مبارزه با این بیماری به مرحله انتهای نرسیده است.

سفیر هند: بازگرداندن شهروندانمان اولویت دولت است

گدام دارمندرا سفیر هندوستان نیز در این جلسه طی سخنانی ضمن قدردانی از خدمات استان قم به اتباع هندی، امکانات پیشرفته درمانی و کادر پزشکی متخصص جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: هندوستان از چنین امکاناتی در راستای مقابله با بیماری کرونا برخوردار نیست.

سفیر هندوستان اولویت دولت هند را بازگرداندن شهروندان هندی دانست و اضافه کرد: به دنبال این هستیم تا بار درمان شهروندانمان از دوش ایران برداشته گردد.

وی با تقدیر ویژه از همراهی مدیریت استان در میزبانی و درمان اتباع هندوستانی در استان قم گفت: امیدواریم با انتها این بحران بتوانیم روابط با جمهوری اسلامی را قوی تر از گذشته تجدید کنیم.

گفتنی است که اتباع هندی موردبحث، همگی قبل از کشف ویروس کرونا در استان حضور داشتند و ساماندهی و در پنج مرحله به کشورشان بازگردانده شده اند به جامانده آن ها در دو محل به صورت قرنطینه و تحت مراقبت پزشکی نهاده شدند تا در اولین فرصت به کشورشان بازگردانده شوند.

به گزارش خبرنگاران، رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه هفدهم فروردین ماه، خاطرنشان کرد: تا به امروز 58 هزار و 226 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 151نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 3603 نفر رسید.

کیانوش جهانپور درباره آخرین شرایط ابتلای قطعی به کرونا در کشور و فوت ناشی از آن خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش قطعی دانشگاه های علوم پزشکی و نتیجه 189 هزار و 790 آزمایش های بیش از 95آزمایشگاه تشخیصی از ظهر دیروز تا امروز (17 فروردین) تعداد 2483 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران قطعی شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا در کشور به 58 هزار و 226 مورد رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا به امروز 22 هزار و 11 نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا بهبودیافته و ترخیص شده اند. متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 151 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند. 4057 نفر از بیماران در شرایط شدید این بیماری قرار دارند./

pbmusic.ir: نوای پرنده پارسی | مجله موسیقی و هنری

balio.ir: بالیو | مجله گردشگری و مسافرتی

etre-yas.ir: مجله عطر یاس، محلی برای همفکری استارتاپی

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 82053

به "خبرنگاران درخواست استاندار برای بازگشت سریع اتباع هندی به جامانده در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درخواست استاندار برای بازگشت سریع اتباع هندی به جامانده در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید