خبرنگاران خاوازی: 100 درصد تسهیلات اجرای طرح های آبیاری نوین پرداخت می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، بجنورد- خبرنگاران- وزیر جهاد کشاورزی گفت: 100 درصد تسهیلات مورد احتیاج برای اجرای طرح های آبیاری نوین به کشاورزانی که اراضی خرد خود را تجمیع نمایند، داده می گردد.

خبرنگاران خاوازی: 100 درصد تسهیلات اجرای طرح های آبیاری نوین پرداخت می گردد

کاظم خاوازی عصر چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی در استان خراسان شمالی گفت: پرداخت کامل اجرای طرح های آبیاری نوین به صورت تجمیعی در قانون وجود دارد اما بیشتر کشاورزان از آن اطلاعی ندارند، این امر ظرفیت خوبی برای توسعه آبیاری نوین در کشور است.

وی گفت: بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی در سطح کشور تا سرانجام این دولت سنددار خواهد شد که برای اجرای طرح کاداستر 25 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با اجرای این طرح مسائل بهره برداران بخش کشاورزی در بحث دریافت تسهیلات و نبود سند نیز رفع خواهد شد.

خاوازی گفت: برای خرید تضمینی دام از دامداران دست کم 500 هزار میلیارد ریال اعتبار احتیاج داریم و همچنین برای این اقدام احتیاج به همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تنظیم بازار است.

وی گفت: تنها می توانیم دام سنگین را از دامداران به صورت تضمینی خریداری کنیم زیرا که ذائقه مردم گوشت منجمد دام سبک را نمی پذیرد.

واردات تراکتور های کار نموده به کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود اینکه کارخانه تراکتور سازی را موظف به افزایش 25 درصد ظرفیت تعهد نموده ایم اما تقاضاها در این خصوص به علت تفاوت نرخ در بازار آزاد و قیمت کارخانه بسیار بالا رفته است.

خاوازی اضافه کرد: به همین علت پیگیر هستیم تا تراکتور های کار نموده ارزان قیمت از خارج تامین کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در ادامه با بیان اینکه 15 درصد تسهیلات بانک ها باید به حوزه کشاورزی اختصاص یابد گفت: بانک ها در این خصوص کوتاهی نموده اند.

خاوازی با اشاره به اینکه هم اینک سه میلیون تن کمبود تامین نهاده های دامی در سطح کشور وجود دارد، گفت: برای تامین آن کوشش می کنیم.

وی گفت: 70 میلیون راس دام سبک در سطح کشور داریم که روزانه احتیاج به تامین 2 میلیون و 500 هزار تن جو است.

وی اضافه کرد: بیشتر مسائل ایجاد شده در مورد تامین نهاده های دامی از ناحیه شیوع ویروس کرونا، تحریم های ظالمانه است که کوشش می کنیم تا بخشی از مسائل این قشر را رفع کنیم.

وی در مورد تامین نهاده های مورد احتیاج برای مرغ داری ها نیز اضافه کرد: 2 ماه است که 100 درصد احتیاج مرغ تخم گذار و گوشتی تامین شده است.

خاوازی با بیان اینکه شرایط تامین نهاده های کشاورزی را هم اینک به صورت مسکن کنترل نموده ایم گفت: برای ساخت کارخانه های تولیدی در این خصوصحمایت های لازم خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش دلیل افزایش قیمت کود پتاسه و فسفاته را نیز مسائل ارزی دانست و اضافه کرد: هم اینک شرکت های خدماتی نهاده های کشاورزی را موظف نموده ایم تا حتی کود را با ضرر به کشاورزان بفروشند و همچنین کشاورز کارت را نیز ایجاد نموده ایم.

وی در سرانجام سخنانش از مسوولان استان خراسان شمالی خواست تا در چهار تا پنج مورد از ظرفیت های بخش کشاورزی استان به صورت پایلوت زنجیره ارزش را ایجاد نمایند و اضافه کرد: برای عملیاتی شدن آن حمایت های لازم صورت می گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی برای انجام سفری دو روز عصر امروز وارد بجنورد مرکز استان شد که قرار است فردا با سفر به شهرستان های مانه و سملقان، اسفراین، شیروان و فاروج 11 طرح کشاورزی و دامی را افتتاح یا کلنگ زنی کند.

mastanehtoline.ir: مجله مستانه، وبگاه گفتگو و انجمن بحث و تبادل نظر

kulu.ir: کولو: مجله جاذبه های گردشگری ایران

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 127075

به "خبرنگاران خاوازی: 100 درصد تسهیلات اجرای طرح های آبیاری نوین پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خاوازی: 100 درصد تسهیلات اجرای طرح های آبیاری نوین پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید