خبرنگاران ایجاد اقامتگاه بوم گردی در روستاهای سقز برای توسعه گردشگری لازم است

به گزارش مجله سرگرمی، سنندج - خبرنگاران - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز با بیان اینکه در امسال نگاه ویژه به توسعه گردشگری روستایی داریم، گفت: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای شهرستان برای تحقق این مهم ضروری و در اولویت است.

خبرنگاران ایجاد اقامتگاه بوم گردی در روستاهای سقز برای توسعه گردشگری لازم است

برای سفر با هزینه سفر به پوکت چقدر است همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

صلاح نصراللهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در قرن حاضر گردشگری به عنوان صنعتی بسیار قدرتمند شناخته شده و سرمایه گذاری های کلانی توسط دولت ها در این زمینه انجام شده که این امر بدلیل تاثیر فوق العاده گردشگری بر اقتصاد، فرهنگ و حتی سیاست است.

وی به شعار جهانی سال جاری (جهانگردی و توسعه روستایی) اشاره نمود و اضافه نمود: سیاست کلی به سمت و سوی توسعه صنعت گردشگری در جوامع روستایی و با هدف معرفی فرهنگ و آداب و رسوم بکر روستایی به جوامع گسترده و صنعتی و نیز حمایت از اقتصاد روستایی سوق داده شده است.

نصراللهی یادآور شد: در کردستان و به تبع شهرستان سقز نیز اقدامات بنیادی خوبی برای توسعه و گسترش گردشگری روستایی انجام گرفته که از آن جمله می توان به شناسایی و معرفی روستاهای هدف گردشگری، برگزاری کلاس های آموزشی بوم گردی و نیز اعطای تسهیلات کم بهره و ارایه مشاوره رایگان به سرمایه گذاران این بخش اشاره نمود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز افزود: ارایه آموزش های لازم و ترغیب روستاییان به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بخصوص طرح بوم گردی، تاثیر بسزایی در توسعه روستاها و رونق مالی آنها دارد.

وی بناهای تاریخی و گردشگری سقز را شامل مسجد دومناره، مسجد شیخ مظهر، حمام حاجی صالح، عمارت کمانگر، مساجد تاریخی روستاهای ترجان، تمبربیگ و سرا، عمارت و حمام تاریخی روستای قلندر و نیز جاذبه های طبیعی فراوان همچون رودخانه های خروشان و کوهستان های بکر و دست نخورده و منطقه حفاظت شده عبدالرزاق برشمرد.

نصراللهی به روستاهای هدف گردشگری شهرستان سقز از جمله روستاهای زیویه، قلندر، مولان آباد، بسطام، پارسانیان، ترجان، سرا و سرچشمه اشاره نمود و گفت: برای ایجاد زیرساخت های گردشگری و معرفی جاذبه ها و ارایه خدمات به گردشگران ورودی در این شهرستان سقز کوشش می کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سقز ظرفیت مناسبی برای گردشگران و صنعت گردشگری دارد و باید زیرساخت های آن را فراهم کنیم، اضافه نمود: با توجه به نو پا بودن طرح اقامتگاه های بوم گردی، در حال حاضر هیچ واحد بوم گردی فعالی در شهرستان نداریم.

نصراللهی با بیان اینکه در شهر سقز پنج هتل و چهار مهمانپذیر فعال وجود دارد، تاکید نمود: گردشگران زیادی بدلیل وجود طبیعت بکر از این منطقه دیدن می نمایند و این می تواند با فعال کردن اقامتگاه های بوم گردی، توسعه گردشگری را به همراه بیاورد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال 1398 تا به امروز حدود 350 هزار نفر در اماکن اقامتی، مهمانسرای ادارات و اقامتگاه های موقت شهرستان سقز اسکان یافته اند.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 111520

به "خبرنگاران ایجاد اقامتگاه بوم گردی در روستاهای سقز برای توسعه گردشگری لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایجاد اقامتگاه بوم گردی در روستاهای سقز برای توسعه گردشگری لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید