خبرنگاران استاندار جدید گلستان: بازسازی مناطق سیل زده اولویت کارهایم خواهد بود

به گزارش مجله سرگرمی، گرگان - خبرنگاران - هادی حق شناس که امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت به عنوان استاندار گلستان انتخاب شد؛ در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: همانطور که در نشست دولت مطرح کردم و مورد تاکید رییس جمهوری هم بوده، رسیدگی به وضعیت سیل زدگان و بازسازی مناطق آسیب دیده استان اولویت اصلی و اول کارهایم است.

خبرنگاران استاندار جدید گلستان: بازسازی مناطق سیل زده اولویت کارهایم خواهد بود

هادی حق شناس در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: توجه و تاکید ما به منازل مسکونی تخریب شده و یا خسارت دیده است که براساس آمارهای موجود 17 هزار خانه است.

وی اضافه نمود: مالکان بعضی خانه های آسیب دیده از سیل گلستان هنوز پیروز به دریافت تسهیلات کم بهره بانکی نشده اند و تاکید می کنم مرمت، بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده استان اولویت دارد.

وی تاکید نمود: از سوی دیگر دولت وظیفه دارد زیرساخت های اساسی و مهم در این مناطق مانند احداث پل، مدرسه، راه، راه آهن و سایر بخش های حساس و مهم عمومی را که در سیل دچار آسیب شده سریع تر احیاء و بازسازی کند.

*** توجه ویژه ای به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی خواهد شد

استاندار گلستان یکی دیگر از اولویت های کاری خود را توجه به حوزه کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی بیان کرد و گفت: از آنجایی که گلستان در فراوری محصولاتی مانند کلزا، سویا، گندم و حتی در خاویار رتبه های برتر کشور را دارد، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حق شناس اضافه نمود: تامین 10 درصد گندم مورد احتیاج کشور به میزان یک میلیون و 300 هزار تن در گلستان که از کیفیت خوبی هم برخوردار است، نشان از توان بالای استان در حوزه اقتصاد و کشاورزی دارد.

وی اضافه نمود: گلستان نه تنها در زمینه فراوری پنبه هم صندلی بالایی در کشور دارد بلکه در ادوار گذشته مراوداتی با کشورهای دیگر به وسیله مرزهای استان و نیز بندرعباس داشته است که باید به این ظرفیت توجه بیشتری گردد.

وی با بیان اینکه گلستان رتبه چهارم فراوری برنج کشور را دارد، اظهار داشت: مزیت نسبی استان حوزه کشاورزی است اما ضرورت دارد با رونق صنایع تبدیلی به خصوص توجه به شهرک های صنعتی، ارزش اضافه نموده بیشتری نصیب کشاورزان گردد.

*** از توان گردشگری آشوراده استفاده خواهیم کرد

حق شناس اضافه نمود: مطابق بعضی آمارها در سال های 95 و 96 و حتی در سال 97 در یک شب بطور میانگین 170 هزار نفر مسافر در گلستان اقامت داشتند و این ظرفیت باید در حد سایر استانهای شمالی تقویت گردد.

وی با بیان اینکه رییس جمهور بر تقویت حوزه گردشگری گلستان تاکید دارد، اظهار داشت: جزیره آشوراده با حفظ همه الزامات زیست محیطی می تواند به یکی از بهترین مکان های هدف گردشگری در ایران تبدیل گردد.

*** توجه ویژه به بخش بازرگانی و ترانزیت گلستان

استاندار گلستان همچنین گفت: از دیگر ظرفیت ها و توان استان بخش بازرگانی و فعال کردن مرز و منطقه آزاد اینچه برون است جدای از اینکه احیای بازارچه مرزی می تواند در رونق ترانزیت و معیشت مرزنشینان استان مفید باشد.

حق شناس تاکید نمود: اینکه چه میزان می توان این کارها و برنامه ها را اجرایی کرد بستگی به توانایی بنده به عنوان استاندار و توجه سایر مسئولان استان دارد که اگر اراده ای در منطقه شکل بگیرد، می تواند باعث پیشرفت گردد.

وی اظهار کرد: در دولت هم مطرح شد همراهی و یاری دستگاه های ملی و وزیران مربوطه در توسعه و اجرای برنامه های استان گلستان مورد توجه است.

لازم به ذکر است حق شناس دانش آموخته رشته برق در مقطع کارشناسی و اقتصاد در مقطع دکترا است و گفته شده یکی از دلایل انتخاب وی به عنوان استاندار گلستان آشنایی و تسلط وی با حوزه های بنادر، ساحل و اقتصاد است چراکه گلستان در این بخش ها ظرفیت های معطل مانده زیادی دارد.

3014/

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28008

به "خبرنگاران استاندار جدید گلستان: بازسازی مناطق سیل زده اولویت کارهایم خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار جدید گلستان: بازسازی مناطق سیل زده اولویت کارهایم خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید