حفتر از شروع عملیات تازه برای تصرف طرابلس اطلاع داد

به گزارش مجله سرگرمی، خلیفه حفتر فرمانده تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی گفت که از امشب عملیات تازه ای را برای پیشروی به قلب طرابلس شروع می نماید.

حفتر از شروع عملیات تازه برای تصرف طرابلس اطلاع داد

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژنرال خلیفه حفتر فرمانده تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی پنجشنبه شب از شروع عملیات تازه خود موسوم به نبرد سرنوشت ساز در طرابلس پایتخت لیبی برای نفوذ به قلب این شهر اطلاع داد.

به نوشته وبگاه خبری روسیا الیوم، حفتر در بیانیه ای که به همین منظور صادر کرد نیروهای دولت نجات ملی لیبی را که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است، تروریست و خائن خواند و گفت: نبردی سرنوشت ساز را برای پیشروی به قلب پایتخت شروع کردیم تا با شکستن غل و زنجیری که این شهر را به اسارت درآورده است، شادی را برای مردم آن به ارمغان آوریم.

نیروهای حفتر از چهارم آوریل گذشته (پانزدهم فروردین ماه) حملات خود به طرابلس را برای نفوذ به این شهر شروع نموده اند، اما با وجود برخورداری از حمایت های تسلیحاتی و اقتصادی امارات، عربستان و مصر هنوز پیروز نشده اند به این شهر نفوذ نمایند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی 27 نوامبر (ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان روبرو شد و متعاقب آن یونان از اخراج سفیر دولت السراج از اطلاع داد.

نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر نیز در روزهای گذشته با صدور بیانیه ای امضای توافقنامه بین السراج و اردوغان را باطل دانستند.

لیبی از زمان سقوط معمر القذافی رهبر سابق این کشور در اواخر سال 2011، از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب این کشور رنج می برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست فائز السراج وجود دارد که در سطح بین الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 13 شهریور 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63313

به "حفتر از شروع عملیات تازه برای تصرف طرابلس اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفتر از شروع عملیات تازه برای تصرف طرابلس اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید