حسگرهای آدرس پذیر ایران ساخت گاز و دود را نشت یابی می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی نیکنامی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از فراوری حسگرهای گاز در این شرکت اطلاع داد و گفت: توانستیم محصولی فراوری کنیم که میزان و ماهیت گازهای داغ خروجی توربین را اندازه گیری و گزارشی را ارائه کند.

حسگرهای آدرس پذیر ایران ساخت گاز و دود را نشت یابی می نمایند

وی با بیان این که نمونه ایران ساخت این محصول با کیفیتی هم پای محصول وارداتی و قیمت پایین تر عرضه می گردد، اضافه نمود: نمونه خارجی این محصول قیمتی 15 برابر نمونه ساخت داخل آن هم با دشواری های تأمین و خریداری وجود داشت. خوشبختانه این محصول با همان کارآمدی و کیفیت فراوری و به یکی از شرکت های فعال در صنعت توربین های گازی کشور عرضه شد. یکی دیگر از مزایای محصول ساخته شده به دست فناوران این شرکت، امکان چرخش و اندازه گیری در زوایای گوناگون بود.

نیکنامی گفت: این سامانه که عمدتاً در سلاح و برای اندازه گیری میزان ضربه و شوک به کار می رود، از سازوکاری برخوردار است که می تواند عملکرد بدن در تقابل با عقب نشینی سلاح را اندازه گیری و شبیه سازی کند. این سامانه همچنین از قابلیت قرار دریافت در انواع سلاح با کالیبرهای متفاوت برخوردار است.

این فعال فناور، فراوری حسگرهای آدرس پذیر نشت یاب گاز را یکی دیگر از فراوریات دانش بنیان این شرکت عنوان می نماید و ادامه می دهد: در حال حاضر برای نخستین بار توانستیم سامانه نشت یاب گاز و همچنین دود را بومی سازی و به فراوری برسانیم.

نیکنامی، به قیمت 20برابری نمونه وارداتی این محصول دانش بنیان اشاره می نماید و ادامه می دهد: با توجه به تحریم ها، فروشندگان خارجی اغلب قطع همکاری کردند یا محصولات به قیمت های بسیار بالا در اختیار مصرف کننده قرار دادند؛ از آن جایی که نمونه ساخت داخل چنین محصولی وجود نداشت، دست فروشنده خارجی باز بود تا محصول را به هر قیمتی ارائه کند.

وی در مورد ظرفیت های موجود در بازار کشور برای فراوری محصولات دانش بنیان گفت: محصولات بسیاری در بازار وجود دارد که از ظرفیت بالایی برای بومی سازی و برطرف احتیاج داخلی برخوردار است. بسیاری از این محصولات با قیمت بسیار بالا عرضه می گردد چراکه نمونه ایران ساخت ندارد و فناوران کشور برای فراوری داخلی آن همت ننموده اند.

به گفته این فعال فناور، تجهیزات حوزه ایمنی دارای ظرفیت خارق العاده ای در بومی سازی و ایجاد ارزش اضافه نموده برخوردار است. شرکت های دانش بنیان و فناور در این حوزه جای کار بسیاری دارند و می توانند گوی سبقت را از فراوریکننده خارجی، که صرفا به دلیلی نبود فراوریکننده ایرانی بازار را قبضه نموده است، بربایند.

https://bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 43254

به "حسگرهای آدرس پذیر ایران ساخت گاز و دود را نشت یابی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسگرهای آدرس پذیر ایران ساخت گاز و دود را نشت یابی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید