جایزه 30،000 پوندی ادبیات داستانی زنان به چه کسی رسید؟

به گزارش مجله سرگرمی، جایزه ادبیات داستانی زنان به چهارمین رمان روث اوزکی رسید.

جایزه 30،000 پوندی ادبیات داستانی زنان به چه کسی رسید؟

به گزارش ایسنا، رمان کتاب ماهیت و پوچی نوشته روث اوزکی به عنوان اثر برگزیده جایزه ادبیات داستانی زنان معرفی گشت.

این نویسنده و فیلمساز جایزه 30،000 پوندی ادبیات داستانی زنان را برای نگارش رمانی دریافت کرده است که به گفته هیات داوران در نگارش، صمیمیت، نبوغ، شوخ طبعی و ناگواری فرق دارد.

رمان کتاب ماهیت و پوچی درباره نوجوان 14ساله ای به نام بنی اوه است که پس از مرگ پدرش صدا های اشیا خانه را می شنود و با شدت گرفتن این مشکل درنهایت به یک کتابخانه عمومی ساکت پناه می برد. او در کتابخانه فقط صدای زمزمه اشیا را می شنود و البته با افراد جدیدی نیز آشنا می شود.

اوزکی پیش از این نیز برای خلق رمان افسانه اکنون در سال 2013 در فهرست نامزد های نهایی جایزه ادبی بوکر قرار گرفت. او در ماساچوست زندگی می کند و در کالج اسمیت مشغول تدریس نویسندگی خلاقانه است.

رمان 560 صفحه ای کتاب ماهیت و پوچی طولانی ترین اثری بود که در فهرست نامزد های نهایی جایزه ادبیات داستانی زنان امسال قرار گرفت. امسال غم و خوشی نوشته مگ میسون، حلقه بزرگ نوشته مگی شیپ استد، نانی که شیطان سرشت نوشته لیسا آلن آگوستینی، حکم نوشته لوئیس ادریچ و جزیره درختان گمشده اثر الیف شافاک به فهرست نامزد های نهایی راه یافته بودند.

این جایزه در سال 1996 و پس از اعتراض های زیاد به فهرست نامزد های نهایی بوکر 1991 که در آن هیچ اثری از نویسندگان زن وجود نداشت، تاسیس شد. این جایزه هر ساله به برترین رمان بلندی تعلق می گیرد که از طریق یک نویسنده زن به زبان انگلیسی نوشته شده و در بریتانیا منتشر شده باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164363

به "جایزه 30،000 پوندی ادبیات داستانی زنان به چه کسی رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه 30،000 پوندی ادبیات داستانی زنان به چه کسی رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید