ماداگاسکار: جزیره ای از جاذبه های گردشگری بی نظیر

به گزارش مجله سرگرمی، ماداگاسکار یکی از زیباترین و منحصر به‌فردترین مقاصد گردشگری جهان است که با طبیعت بکر و جاذبه‌های فراوان، هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان می‌شود. این جزیره بزرگ و پر از شگفتی در اقیانوس هند، سواحل خیره‌کننده، جنگل‌های بارانی سرسبز و حیات‌وحش متنوعی دارد که نمی‌توان آن را در هیچ جای دیگر جهان پیدا کرد. در این مقاله، به بررسی برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ماداگاسکار می‌پردازیم.

ماداگاسکار: جزیره ای از جاذبه های گردشگری بی نظیر

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

کشور جمهوری ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ دنیاست که در اقیانوس هند و در قاره آفریقا واقع شده است. این کشور حدود 88 میلیون سال پیش از شبه جزیره هند جدا شد و باعث شد زیست بومی جدا و منحصر به فرد نسبت به تمام دنیا داشته باشد. این زیست بوم و اکولوژی خاص سبب شده که برخی از ماداگاسکار به عنوان قاره هشتم یاد کنند.

نخستین آثار زندگی انسان در ماداگاسکار به چهارصد سال پیش از میلاد برمی شود. در قرن هجدهم این کشور جزو مستعمرات فرانسه به حساب می آمد ولی در سال 1960 توانست استقلال خود را بدست آورد و در سال 1975 به طور رسمی لقب جمهوری دموکراتیک ماداگاسکار را به خود اختصاص داد.

  • موقعیت: اقیانوس هند و جنوب شرق آفریقا
  • پایتخت: آنتاناناریوو
  • زبان: مالاگاسی و فرانسوی
  • دین رسمی: مسیحی
  • ساعت محلی: 30 دقیقه عقب تر از ایران
  • پول رایج: آریاری مالاگاسی
  • وسعت: 592٬800 کیلومتر مربع
  • جمعیت: 25,570,000 میلیون نفر
  • شهرهای مهم گردشگری: تواماسینا، آنتسیرابه، فینارانتسوا، ماهاجانگا.

شرایط آب و هوایی

آب و هوای غالب: نیمه گرمسیری

ماداگاسکار در منطقه استوایی واقع شده و دارای دو فصل خشک و مرطوب می باشد. فصل گرم و مرطوب از نوامبر آغاز شده و تا آغاز ماه آوریل ادامه دارد. فصل خشک و معتدل از ماه می تا اکتبر می باشد.

بهترین زمان سفر به ماداگاسکار بین ماه های جولای تا اوت می باشد که از شدت گرمی هوا کاسته شده و شما می توانید از طبیعت ماداگاسکار لذت ببرید.

هتل های ماداگاسکار

برای اقامت در کشور ماداگاسکار گزینه های زیادی پیش رو دارید. شما می توانید در هتل های فوق لوکس این کشور ساکن شوید. هم چنین می توانید از هتل آپارتمان، مسافرخانه، خانه های اجاره ای و هاستل نیز جهت اقامت استفاده کنید.

خیابان بائوباب ها: این خیابان بی نظیر در قسمت غربی ماداگاسکار جای گرفته و ارتفاع درختان بائوباب آن به سی متر می رسد. این خیابان توریستی تحت حفاظت محیط زیست می باشد.

پارک ملی آنادا سیبه: این پارک ملی زیبا در شرق ماداگاسکار واقع شده و در حدود 155 کیلومتر مربع مساحت دارد. این پارک زیبا تعداد زیادی از گونه های جانوری را در خود جای داده است.

پارک لمورها: لمورها نمونه های از حیوانات نخستین هستند که بومی ماداگاسکار بوده و تنها در این منطقه یافت می شوند. در این پارک شما می توانید با لمورها و نحوه زندگی آن ها آشنا شوید.

پارک ایسالو: این پارک زیبا و شگفت انگیز نزدیک به شصت سال قدمت داشته و از صخره ها و دره های سرسبز و چشم نواز تشکیل شده است.

شهر آنتاناناریوو: این شهر پایتخت کشور ماداگاسکار بوده و بسیاری از جاذبه های کشور ماداگاسکار اعم از سواحل زیبا، کلیساها، بناهای تاریخی، کاخ ملکه و مناطق تفریحی در این شهر واقع شده است.

تفریح گاه نوزی به: بزرگترین مرکز ماداگسکار برای تفریح و استراحت می باشد که در ناحیه شمال غربی این کشور واقع شده و از آب و هوای استوایی بی نظیری برخوردار است. آب در این مکان تا کیلومترها کم عمق بوده و به همین سبب یکی از ایده آل ترین مکان ها برای شنا محسوب می شود.

* ماداگاسکار جزو غمگین ترین کشورهای جهان قرار گرفته و بین 156 کشور، رتبه 143 را از لحاظ شادی دارد. بیش از 70% از جمعیت آن در زیر خط فقر قرار دارند.

* در صورت خرید اجناس گرانبها و باارزش از ماداگاسکار، حتما از فروشنده، برگه ای جهت خروج آن کالا دریافت کنید.

* مشهورترین و کمیاب ترین ادویه ها را مانند وانیل، میخک و فلفل وحشی را در ماداگاسکار یافت می شود.

* در ماداگاسکار لباس زنان و مردان یک شکل می باشد. آن ها برای مناسبت های مختلف خود، لباس سنتی موسوم به لامبا را به تن می کنند.

* کشور ماداگاسکار بیشترین تولید وانیل در جهان را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که وانیل از گل ارکیده بدست می آید.

* عمر بعضی درختان بائوباب ماداگاسکار به بیش از هزار سال هم می رسد.

* قهوه، وانیل، لباس های پنبه ای، شکر و حلزون عمده ترین محصولات صادراتی کشور ماداگاسکار می باشد.

* ماداگاسکار در حالی یکی از فقیرترین کشورهای جهان می باشد و بیش از 70% از جمعیت آن در زیر خط فقر قرار دارند به عنوان یکی از فوق لوکس ترین نقاط گردشگری جهان مطرح می شود.

* مورینجی ورزش رزمی کشور ماداگاسکار می باشد. این ورزش در واقع مبارزه ای با مشت و بدون هیچ گونه تجهیزات می باشد.

* یک دهم مردم ماداگاسکار، ماری جوآنا می کشند.

جاذبه های گردشگری

طبیعت بکر و حیات وحش ماداگاسکار

ماداگاسکار به عنوان یکی از مهم‌ترین زیست‌بوم‌های جهان، دارای گونه‌های جانوری و گیاهی منحصر به‌فردی است که بیش از 90 درصد آن‌ها در هیچ جای دیگر زمین یافت نمی‌شوند. از جمله این گونه‌ها می‌توان به لمورها، آفتاب‌پرست‌ها و بیشمار گونه‌های پروانه و پرندگان اشاره کرد.

پارک ملی آنداسیبه-مانتادیا

این پارک ملی یکی از بهترین مکان‌ها برای مشاهده لمورها است. پارک آنداسیبه-مانتادیا در نزدیکی پایتخت، آنتاناناریوو، قرار دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند در جنگل‌های بارانی آن قدم بزنند و از دیدن لمورها و گونه‌های مختلف گیاهی لذت ببرند.

جزیرهٔ نوسی بی

نوسی بی یکی از محبوب‌ترین جزایر ماداگاسکار است که به خاطر سواحل سفید شنی و آب‌های فیروزه‌ای شهرت دارد. این جزیره بهشتی برای عاشقان غواصی و شنا است و همچنین دارای باغ‌های گیاه‌شناسی و پارک‌های ملی زیباست.

پارک ملی رانومافانا

این پارک ملی با جنگل‌های بارانی انبوه و رودخانه‌های زیبا، یکی از بهترین مقاصد برای گردشگرانی است که به دنبال طبیعت بکر و حیات‌وحش ماداگاسکار هستند. رانومافانا به معنی "آب گرم" است و این پارک دارای چشمه‌های آب گرم طبیعی نیز می‌باشد.

بلاندرا فیلدز

بلاندرا فیلدز یا میدان‌های سنگ آهک، یکی از عجیب‌ترین و زیباترین مناظر طبیعی ماداگاسکار است. این میدان‌ها که با سنگ‌های آهکی شگفت‌انگیز پر شده‌اند، یک چشم‌انداز منحصربه‌فرد و بی‌نظیر را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

ساحل ایفات

ساحل ایفات با آب‌های زلال و سواحل شنی سفید، یکی از زیباترین سواحل ماداگاسکار است. این ساحل مناسب برای فعالیت‌های آبی مانند غواصی، شنا و قایق‌سواری است و همچنین دارای اقامتگاه‌های لوکس و رستوران‌های باکیفیت می‌باشد.

پارک ملی آنکارانا

این پارک ملی با جنگل‌های خشک و تپه‌های آهکی، یکی از جاذبه‌های طبیعی متفاوت ماداگاسکار است. آنکارانا دارای غارهای فراوانی است که بازدید از آن‌ها تجربه‌ای شگفت‌انگیز را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

جزیرهٔ سنت ماری

جزیرهٔ سنت ماری یکی از مکان‌های تاریخی ماداگاسکار است که در گذشته پناهگاه دزدان دریایی بوده است. این جزیره با سواحل زیبا و آب‌های آرام، مکانی ایده‌آل برای استراحت و تفریح است.

بازارهای محلی ماداگاسکار

بازارهای محلی ماداگاسکار یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه فرهنگ و زندگی روزمره مردم محلی است. در این بازارها می‌توانید صنایع دستی محلی، غذاهای سنتی و محصولات کشاورزی تازه را خریداری کنید.

جشنواره‌ها و رویدادهای محلی

ماداگاسکار با داشتن فرهنگ غنی و متنوع، میزبان جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی است که هر کدام از آن‌ها تجربه‌ای منحصر به‌فرد را برای گردشگران فراهم می‌آورند. از جمله این رویدادها می‌توان به جشنواره‌های موسیقی، رقص و غذا اشاره کرد.

پارک ملی زاهاما

پارک ملی زاهاما یکی از زیباترین پارک‌های ماداگاسکار است که با جنگل‌های بارانی انبوه و رودخانه‌های زیبا شناخته می‌شود. این پارک محل زندگی گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است و بازدید از آن تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

آنتاناناریوو، پایتخت ماداگاسکار

آنتاناناریوو، پایتخت ماداگاسکار، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری این کشور است. این شهر با داشتن موزه‌ها، کاخ‌ها و بازارهای بزرگ، ترکیبی از تاریخ، فرهنگ و مدرنیته را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

ساحل مهامتسی

ساحل مهامتسی یکی از زیباترین و بکرترین سواحل ماداگاسکار است. این ساحل با آب‌های زلال و شنی سفید، مکانی ایده‌آل برای استراحت و لذت بردن از طبیعت بکر و زیبای جزیره است.

پارک ملی ماسوالا

پارک ملی ماسوالا یکی از بزرگترین و بکرترین پارک‌های ملی ماداگاسکار است. این پارک با داشتن جنگل‌های بارانی، سواحل زیبا و حیات‌وحش متنوع، یکی از بهترین مکان‌ها برای علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویی است.

فرهنگ و آداب و رسوم ماداگاسکار

ماداگاسکار با داشتن فرهنگ و آداب و رسوم منحصر به‌فرد، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری فرهنگی جهان است. مردم این جزیره با داشتن زبان‌ها و لهجه‌های مختلف، موسیقی محلی و رقص‌های سنتی، فرهنگ غنی و متنوعی را به نمایش می‌گذارند.

طعم‌های بی‌نظیر ماداگاسکار: معرفی غذاهای مشهور جزیره

ماداگاسکار، این جزیره زیبا و شگفت‌انگیز در اقیانوس هند، نه تنها با طبیعت بکر و حیات‌وحش منحصر به‌فردش شناخته می‌شود، بلکه فرهنگ غذایی متنوع و لذیذی دارد که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. در این مقاله، با برخی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای ماداگاسکار آشنا می‌شویم.

رومازاوا (Romazava)

رومازاوا یکی از غذاهای ملی ماداگاسکار است که اغلب به عنوان غذای اصلی در میزهای غذا یافت می‌شود. این غذا از ترکیب گوشت گاو، خوک یا مرغ با سبزیجات مختلف و سبزیجات بومی خاصی مانند "بریری" تهیه می‌شود. طعم و مزه این غذا به دلیل استفاده از سبزیجات تازه و ادویه‌های محلی بسیار منحصر به‌فرد است.

راوما (Ravitoto)

راوما یک غذای سنتی و محبوب ماداگاسکاری است که از برگ‌های کاساوای خرد شده و گوشت خوک تهیه می‌شود. این غذا با طعم متمایز و لذیذش، معمولاً با برنج سرو می‌شود و یکی از غذاهایی است که نباید در سفر به ماداگاسکار از دست داد.

کواکری (Koba Kely)

کواکری یک دسر خوشمزه و معروف ماداگاسکاری است که از موز، عسل، برنج و بادام زمینی تهیه می‌شود. این دسر در بسته‌های کوچک و به شکل استوانه‌ای عرضه می‌شود و به عنوان یک میان وعده شیرین و لذیذ بسیار محبوب است.

موفکای (Mofo gasy)

موفکای یک نوع نان سنتی ماداگاسکاری است که معمولاً برای صبحانه یا به عنوان میان وعده سرو می‌شود. این نان با آرد برنج، شکر و شیر تهیه می‌شود و به صورت دایره‌های کوچک و ضخیم پخته می‌شود. موفکای بافتی نرم و طعمی شیرین دارد که آن را به یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی ماداگاسکار تبدیل کرده است.

آکا (Akoho sy voanio)

آکا یا "مرغ با نارگیل" یک غذای سنتی و محبوب ماداگاسکاری است که از ترکیب مرغ، شیر نارگیل و ادویه‌های محلی تهیه می‌شود. این غذا با برنج سرو می‌شود و طعم و مزه دلپذیر آن، آن را به یکی از غذاهای محبوب و مورد علاقه مردم محلی و گردشگران تبدیل کرده است.

لاساری (Lasary)

لاساری یک سالاد ساده و خوشمزه است که از ترکیب سبزیجات تازه مانند گوجه‌فرنگی، پیاز، هویج و خیار تهیه می‌شود. این سالاد با سس سرکه و روغن زیتون مزه‌دار می‌شود و به عنوان یک پیش‌غذا یا همراه غذاهای اصلی سرو می‌شود.

ماسویا (Masikita)

ماسویا یک غذای کبابی محبوب ماداگاسکاری است که از تکه‌های کوچک گوشت گاو، خوک یا مرغ تهیه می‌شود. این تکه‌های گوشت با ادویه‌های محلی مزه‌دار شده و سپس کباب می‌شوند. ماسویا معمولاً با برنج و سالاد سرو می‌شود و یکی از غذاهای مورد علاقه مردم محلی در جشن‌ها و مناسبت‌هاست.

وارنگی (Varanga)

وارنگی یک غذای خوشمزه و محبوب ماداگاسکاری است که از گوشت گاو خشک شده و برش داده شده تهیه می‌شود. این غذا با ادویه‌های مختلف مزه‌دار شده و سپس به آرامی پخته می‌شود تا طعم و مزه عمیقی به دست آید. وارنگی معمولاً با برنج و سبزیجات سرو می‌شود و یکی از غذاهای معروف ماداگاسکار است.

وانگاسی (Vary amin'anana)

وانگاسی یک غذای سنتی ماداگاسکاری است که از ترکیب برنج و سبزیجات تازه تهیه می‌شود. این غذا معمولاً با ماهی یا گوشت سرو می‌شود و طعمی لذیذ و دلپذیر دارد. وانگاسی یکی از غذاهای محبوب و معمول در خانه‌های ماداگاسکاری است.

سمبو (Sambos)

سمبو یک غذای خیابانی محبوب ماداگاسکاری است که به شکل سمبوسه‌های کوچک و ترد تهیه می‌شود. این سمبوسه‌ها با ترکیب گوشت، سبزیجات و ادویه‌های مختلف پر می‌شوند و سپس سرخ می‌شوند تا ترد و طلایی شوند. سمبو به عنوان یک میان وعده یا غذای سبک بسیار مورد علاقه است.

کلسا (Kitsangana)

کلسا یک خوراک سنتی ماداگاسکاری است که از ترکیب گوشت گاو، سبزیجات و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود. این غذا با طعم و مزه منحصربه‌فردش، معمولاً با برنج سرو می‌شود و یکی از غذاهای محبوب ماداگاسکار است.

نتیجه‌گیری

ماداگاسکار با داشتن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بی‌شمار، یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان است. از سواحل زیبا و جنگل‌های بارانی گرفته تا فرهنگ غنی و مهمان‌نوازی مردم محلی، این جزیره برای هر نوع سلیقه و علاقه‌مندی، چیزی برای ارائه دارد. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت و به‌یادماندنی هستید، ماداگاسکار مقصدی بی‌نظیر خواهد بود. ماداگاسکار با داشتن فرهنگ غذایی متنوع و غنی، یکی از بهترین مقاصد برای تجربه غذاهای لذیذ و منحصر به‌فرد است. از غذاهای خیابانی گرفته تا دسرهای خوشمزه و غذاهای اصلی سنتی، هر کدام از این غذاها می‌توانند تجربه‌ای جدید و دلپذیر را برای شما به ارمغان بیاورند. در سفر به ماداگاسکار، حتماً این غذاهای محلی را امتحان کنید و از طعم‌های بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید.

انتشار: 31 خرداد 1403 بروزرسانی: 31 خرداد 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 83412

به "ماداگاسکار: جزیره ای از جاذبه های گردشگری بی نظیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماداگاسکار: جزیره ای از جاذبه های گردشگری بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید