جاذبه هایی که جهانگرد های معمولی آتن نمی بینند، تصاویر

به گزارش مجله سرگرمی، آتن یک شهر فوق العاده با تاریخی غنی است که همه چیز آن را برای یک مقصد گردشگری، ایده آل می نماید؛ اما همان طور که می دانید بازدید یک موزه به موزه بعدی می تواند بسیار کسالت آور باشد پس ما تصمیم گرفتیم فهرستی از جاهای دیدنی و فعالیت های سرگرم کننده در این شهر را برایتان گردآوری کنیم که هیچ کدام شامل صف های طولانی و جاذبه های معمول توریستی نمی گردد. با ما همراه شوید.

جاذبه هایی که جهانگرد های معمولی آتن نمی بینند، تصاویر

1. در یک تور گردش در شهر آتن شرکت کنید

برای بازدیدنمایندگانی که دوست دارند شهر را از زاویه متفاوتی ببینند، خبرهای خوبی داریم. در سال های اخیر شرکت های زیادی به تشکیل تورهای پیاده در آتن پرداخته اند که می توانید به آن ها بپیوندید و با هنرمندان محلی، عکاسان، طراحان و حتی رستوران های عالی از نزدیک آشنا شوید. اگر در تورهای هنر خیابانی یا عکاسی شرکت کنید، می توانید نواحی کمتر دیده شده شهر را ببینید یا در یک رستوران محلی عالی غذا بخورید. پیدا کردن این تورها کار خیلی سختی نیست.

2. شیرجه زدن در آب های گرم

چه در بهار به آتن سر بزنید یا فقط بخواهید تجربه ای متفاوت را کسب کنید، پیشنهاد ما سفر به دریاچه وولیاگمنی (Vouliagmeni) خواهد بود. این دریاچه در 20 کیلومتری مرکز شهر قرار داشته و به خاطر آبگرم های زیرزمینی می توانید از دمای 24 درجه آن لذت برده و با توجه به مواد معدنی و نمک خاص موجود در آن بعضی بیماری های مفصلی و پوستی خود را درمان کنید. جدای از این موارد، مجموعه ای از رویدادها مانند اجرای تئاتر یا کنسرت های جاز هم در کنار دریاچه برپا می گردد.

3. تماشای فیلم های سینمایی

شاید از خود بپرسید که چرا باید طی سفر به آتن خود را در یک سالن سینما حبس کنم، اما اگر توضیحات ما را بخوانید احتمالاً قانع خواهید شد. همان طور که می دانید، یونانی ها از نعمت آب و هوای آفتابی بهره مند هستند و تابستان فصل سینماهای فضای باز است. شما هم می توانید شبیه مردم محلی یک عصر خود را به استراحت و تماشای فیلم زیر آسمان پر ستاره سپری کنید. آتن پر از سینماهای باز بوده و مهمانان می توانند از جدید ترین فیلم های روز سینمای دنیا یا فیلم های کلاسیک لذت ببرند. حتی اگر خیلی خوش شانس باشید می توانید به جشنواره فیلم فضای باز آتن هم برسید. در این جشنواره به صورت رایگان فیلم هایی در سرتاسر شهر به نمایش گذاشته می گردد.

4. از مناظر شهری به دور از جمعیت گردشگران لذت ببرید

در بعضی زمان ها آتن می تواند دچار هرج و مرجی از گردشگران گردد. برای دوری از این شلوغی، پیشنهاد می کنیم به تپه استرفی (Streffi) پناه ببرید که در محله اکزارکیا (Exarcheia) واقع شده است. از اینجا می توانید مناظری پانورامیک از آتن، آکروپولیس و حتی ریویرا (Riviera) را تماشا کنید. این تپه سبز برای آرامش بعد از گردش در شهر بسیار ایده آل خواهد بود و تنها کسانی که مشغول پیاده روی هستند از کنارتان عبور می نمایند. البته توصیه می کنیم شب ها از این مکان فاصله بگیرید زیرا به خاطر تاریکی یکی از پاتوق های معتادان می گردد. زمانی که از تپه بازمی گشتید می توانید در یکی از رستوران ها و کافه های سر راه غذاهای یونانی را هم امتحان کنید.

5. به کوهپیمایی بروید

اگر به کوهپیمایی علاقه دارید، کوه هیمتوس (Hymettus) به ارتفاع 1026 کیلومتر واقع در شرق آتن و در نزدیکی دانشگاه زوگرافو (Zografou) یکی از بهترین مقاصد مناسب شما خواهد بود. پس تماشای یادمان ها را رها نموده و خود را برای تنفس هوای تازه کوهستانی و تماشای مناظر بی بدیل شهر آماده کنید. باید یک روز خود را برای این گردش صرف کنید و اگر به حد کافی بالا بروید می توانید از صومعه کیساریانی (Kaisariani) هم دیدن کنید که متعلق به سال 1100 و دوران بیزانس است.

6. به سمت جنوب بروید

اگر چه برای خیلی ها پیرئوس (Piraeus) به معنی دروازه جزیره است، اما در گذشته این حومه جنوبی، خود یک شهر مستقل محسوب می شد و هنوز به پایتخت الحاق نشده بود. می توانید به گردشی در تپه کاستلا (Kastela) رفته و خانه های تماشایی نئوکلاسیک را ببینید یا از مناظر بالای میکرولیمانو (Mikrolimano) با غذاهای تازه دریایی و ماهی لذت ببرید. پیرئوس محل استقرار تئاتر شهر زیبای ساخته شده در دهه 1880 بوده و موزه باستان شناسی و دریانوردی را هم می توان در آن پیدا کرد.

7. از مجموعه المپیک آتن دیدن کنید

اگر چه مجموعه المپیک آتن در دهه 1980 ساخته شد اما برای میزبانی المپیک تابستانی سال 2004 دوباره مورد بازسازی های اساسی نهاده شد. این مجموعه زیبا و خیره نماینده، امروزه متروک مانده و بیشتر به شهر اشباح می ماند، اما تماشای ورزشگاه های پر از علف هرز و سازه های قدیمی در قسمت های مختلف حس عجیبی دارد. البته بخش هایی از مجموعه برای لیگ های ورزشی محلی مورد استفاده قرار می گیرد و قسمت هایی هم تبدیل به صحنه های اجرای موسیقی شده اند. حین بازدید حتماً از این افت شدید مجموعه ای که روزی بسیار پر ابهت بود تعجب خواهید کرد.

8. گردش در آخرین نوآوری فرهنگی آتن

مرکز فرهنگی استاوروس نیارکوس (Stavros Niarchos) واقع در کالیتئا (Kallithea) از زمان شکل گیری، سوژه بحث اصلی شهر بود. بسیاری اعتقاد داشتند که این بنیاد یک عضو پذیرفته و خوب آتن است اما عده دیگری آن را مانند یک سیاه چاله بودجه می دانستند. امروز که این پروژه تمام شده، می توان درباره یک چیز با قطعیت نظر داد: این سازه خیره نماینده که شامل یک پارک، زمین ورزش، کانال مصنوعی و کتابخانه و اپرای ملی یونان است، توانسته با جذابیت های خود صدها بازدیدنماینده را جذب کند. چرا شما هم به این افراد نمی پیوندید؟ این مرکز تورهای راهنمایی شده ای را ترتیب داده و بعد از آن هم می توانید روی چمن ها استراحت کنید. کنسرت های روباز و پخش فیلم هم از دیگر جاذبه های این بنیاد هستند.

9. تماشای یک کلیسای زیبای ارتدوکسی

کلیسای متروپولیس کوچک (Little Metropolis) بعد از ساخت کلیسای عظیم زیر سایه رفت، اما این بنا به واقع یک گوهر ارزشمند است. می توانید آن را در میدان متروپولئوس در نزدیکی پلاکا (Plaka) پیدا کنید. اگر چه محققان نتوانسته اند به خاطر سنگ هایی که از معابد باستانی در آن به کار رفته قدمتش را به درستی معین نمایند اما به هر حال ورودی رایگان آن به همراه نقاشی های دیواری رنگارنگش سبب می شوند که شما برای تماشای داخلش وسوسه شوید.

سفر به آتن، مهد فلسفه و تمدن در تور 5 روزه یونان

مجله عکس ها: مجله عکس ها | مجله عکاسی و نگاه هنری به تصاویر

عکس پارسی: عکس پارسی | گالری تصاویر تاریخی پارس

اخبار ورزشی: اخبار ورزشی، مجله خبری و تحلیلی ورزش ایران و جهان

منبع: گردشبان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 107232

به "جاذبه هایی که جهانگرد های معمولی آتن نمی بینند، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه هایی که جهانگرد های معمولی آتن نمی بینند، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید