تکواندو در سال 99؛ برترین فدراسیون دنیا با چاشنی شوک و سیلی!

به گزارش مجله سرگرمی، شیوع کرونا باعث شد تکواندو ایران در سال 99 فرصت حضور در رویدادهای رسمی را نداشته باشد و تنها در عرصه بین المللی پیروز به کسب عنوان برترین فدراسیون دنیا گردد.

تکواندو در سال 99؛ برترین فدراسیون دنیا با چاشنی شوک و سیلی!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا باعث شد تمامی فعالیت های تکواندو دنیا در سال 99 به حالت تعطیل درآید. موضوعی که سبب شد تکواندو ایران سال تقریبا آرامی را سپری کند، اما این آرامش با برگزاری رقابت های لیگ و حواشی آن به انتها رسید و بار دیگر تکواندو را به دلیل اتفاقات این مسابقات به تیتر رسانه ها بازگرداند.

انتخاب به عنوان رجحانن فدراسیون تکواندو دنیا

مهمترین اتفاق برای تکواندو ایران در سال گذشته، انتخاب به عنوان فدراسیون برتر دنیا از سوی فدراسیون دنیای بود. افتخاری که برای اولین بار در ورزش ایران کسب شد و بازخوردهای مثبتی از سوی مقامات ورزش کشورمان به دنبال داشت.

چو رئیس فدراسیون دنیای تکواندو در تماس با سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون ایران این موضوع را اعلام و دلیل این انتخاب را خدمات ارزنده فدراسیون ایران در گسترش و دنیای سازی تکواندو، مسئولیت پذیری در انجام وظایف و کسب مدال های بسیار در المپیک و دنیا مطرح کرد.

لغو پیاپی مسابقات کسب سهمیه المپیک قاره ای و قهرمانی آسیا

شرایط بیماری کرونا سبب شد فدراسیون دنیای تکواندو در چند مقطع مسابقات کسب سهمیه المپیک قاره ای و قهرمانی آسیا را به تعویق بیندازد. مسابقات قهرمانی آسیا در بخش کیوروگی، پومسه و پاراتکواندو پس از تعویق در اسفندماه سال 98، اردیبهشت سال 99، فروردین ماه سال 1400 و اردیبهشت ماه سال 1400 در نهایت قرار است روزهای 26 و 27 خردادماه در بیروت برگزار گردد.

مسابقات کسب سهمیه المپیک نیز پس از چند بار تعویق، طبق اعلام اتحادیه تکواندو آسیا 31 اردیبهشت تا 2 خرداد 1400 در اردن انجام خواهد شد.

دریافت میزبانی سه رویداد بین المللی

میزبانی از رویدادها و تورنمنت های بین المللی یکی از بزرگترین ضعف های ورزش ایران بوده، اما فدراسیون تکواندو در سال گذشته پیروز شد مانند سال 98 میزبانی سه رویداد بین المللی تکواندو آسیا را کسب کند. در جلسه شورای اتحادیه تکواندو آسیا، میزبانی سه رویداد پنجمین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون دنیای در آسیا، چهارمین دوره رقابت های آزاد آسیایی و یازدهمین جام باشگاه های آسیا در سال 2021 به ایران واگذار شد. اتفاقی که با توجه به افزایش هزینه های اعزام می تواند شرایط را برای تکواندوکاران ایرانی مهیا کند تا با کمترین هزینه برای کسب 40 امتیاز در رنکینگ المپیک کوشش نمایند.

حضور ملی پوشان پومسه در مسابقات مجازی قهرمانی آسیا و دنیا

با توجه به شیوع کرونا و امکان برگزاری مسابقات پومسه به صورت مجازی، مسابقات قهرمانی آسیا و دنیا پومسه در سال گذشته برگزار گردید. در مسابقات قهرمانی آسیا ملی پوشان کشورمان با کسب یک مدال طلا، 5 مدال نقره و 11 مدال برنز به کار خود انتها دادند.

سکینه هوشنگی ماهر تنها طلایی پومسه ایران در مسابقات مجازی قهرمانی آسیا بود. آتوسا فرهمند، کبری سخایی وطن، زهرا افتخاری، حمید نظری و راهنمایی آریان فر به مدال نقره رسیدند و راضیه آقایی، سیده معصومه حسینی، نرجس شریفی، مریم عربی، محمد تقی حاتمی، سیدحسین موسی نیا، اکبر فروزان، علی اکبر محمدی، قربان دلشاد، عباس رضایی و ابراهیم خاوری پیروز به کسب برنز شدند.

ملی پوشان پومسه همچنین در مسابقات قهرمانی دنیا پومسه که به صورت آنلاین برگزار گردید حضور یافتند و توسط امیررضا مهربان، حمید نظری، محمدتقی حاتمی و نسترن ملکی به مدال برنز رسیدند. این در حالی است که تیم ملی پومسه در آخرین حضور خود در مسابقات قهرمانی دنیای پیروز به کسب 2 مدال طلا و 5 مدال برنز شده و در صندلی چهارم تیمی قرار گرفته بود.

کسب صندلی های بین المللی

پولادگر در سال گذشته پیروز شد به عنوان نماینده فنی فدراسیون دنیای در سطح 3 انتخاب گردد تا شانس این را داشته باشد که به عنوان نماینده فنی فدراسیون دنیای در رویدادهای G6 از جمله المپیک، بازی های قاره ای و مسابقات قهرمانی دنیا حضور پیدا کند.

سیروس رضایی، حافظ مهدوی و سیدنعمت خلیفه دیگر ایرانی هایی بودند که به عنوان نمایندگان فنی فدراسیون دنیای انتخاب شدند.

حافظ مهدوی و هادی افشار نیز با پیروزیت دوره های مدرسین فدراسیون دنیای تکواندو را پشت سر گذاشتند و این شانس را خواهند داشت تا در صورت دعوت از سوی فدراسیون دنیای به عنوان مدرس در دروه های مختلف تدریس نمایند.

حافظ مهدوی همچنین با حکم چو به عضویت کمیته پومسه پاراتکواندو فدراسیون دنیای منصوب شد.

حاشیه های ساعی و استعفای مسئولان سازمان لیگ تکواندو

یکی از نکات منفی عملکرد فدراسیون تکواندو در سال گذشته حواشی لیگ برتر و درگیری هادی ساعی مدیرفنی تیم فرمانیه با مصطفی بابایی دبیر سازمان لیگ در مرحله نخست برگزاری مسابقات بود و ساعی به صورت دبیر سازمان لیگ سیلی زد.

اتفاقی که با واکنش سریع فدراسیون تکواندو و محرومیت یک ساله ساعی از حضور در سالن برگزاری مسابقات لیگ برتر تکواندو همراه شد، اما در ادامه با این توجیه که او در زمان قانونی به محرومیت خود اعتراض نموده، از تعلیق محرومیت مدیرفنی تیم فرمانیه خبر دادند. مماشات مسئولان فدراسیون تکواندو باعث شد محسن تمجید رئیس سازمان لیگ و مصطفی بابایی دبیر سازمان لیگ از حضور در اختتامیه مسابقات لیگ برتر تکواندو خودداری و در ادامه از مسئولیت خود استعفا نمایند.

شوک آرمین هادی پور

یکی از شوک های تکواندو در سال گذشته، خبر اعلام پارگی ACL آرمین هادی پور در روز اختتامیه لیگ برتر تکواندو از سوی فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی بود. خبری که ابتدا باعث شد این شائبه ایجاد گردد که هادی پور المپیک توکیو را از دست خواهد داد، اما در ادامه سرمربی تیم ملی از تصمیم جدید کادرفنی و پزشکی فدراسیون تکواندو صحبت کرد. تصمیمی که طبق آن قرار است با تقویت پای هادی پور، عمل جراحی این بازیکن به بعد از رقابت های المپیک بیفتد تا آرمین نیز با شرایطی مانند محمد باقری معتمد در المپیک لندن، در توکیو حضور داشته باشد.

هفتمین قهرمانی شاگردان خانلرخانی

لیگ های تکواندو پس از وقفه یک ساله از اواخر اسفندماه با قرنطینه و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید. نوزدهمین دوره لیگ برتر تکواندو با حضور 9 تیم و در دو گروه برگزار گردید و تیم های شهرداری ورامین، لوازم خانگی کن، فرمانیه و مس کرمان پیروز به صعود به مرحله نهایی شدند.

شهرداری ورامین با رجحان مقابل فرمانیه و لوازم خانگی کن نیز با پیروزی مقابل مس کرمان پیروز به حضور در ملاقات نهایی شدند. شاگردان پیغام خانلرخانی در ملاقات نهایی با شکست تیم لوازم خانگی کن برای هفتمین بار پیروز به کسب عنوان قهرمانی شد.

شانزدهمین دوره لیگ برتر تکواندو بانوان نیز با حضور 5 تیم برگزار و در نهایت تیم فتح صدر البرز در رقابت با تیم لوازم خانگی کن پیروز به کسب عنوان قهرمانی شد.

حضور تیم های ملی تکواندو در بلغارستان و ترکیه

تیم ملی تکواندو ایران در سال گذشته تنها و پس از 15 ماه دوری از مسابقات در تورنمنت بین المللی بلغارستان به میدان رفت. تورنمنتی که پس از حضور سجاد مردانی در رقابت های گرنداسلم که در آذرماه سال 98 برگزار گردید، اولین حضور نمایندگان تکواندو ایران در یک رویداد بین المللی بود. ملی پوشان کشورمان پس از اردوی مشترک 22 روزه با بلغارستان در تهران، در تورنمنت صوفیه شرکت کردند و با کسب دو مدال طلای حسین لطفی و امیرمحمد بخشی در مجموع مسابقات در صندلی سوم قرار گرفتند.

میرهاشم حسینی و آرمین هادی پور دو المپین تکواندو ایران در این مسابقات با صلاحدید کادرفنی به روی شیاپ چانگ نرفتند.

ملی پوشان بانوان تکواندو هم پس از حضور در تورنمنت بین المللی ترکیه در سال 98، پس از 13 ماه مجددا در این رویداد حاضر شدند. تیم 8 نفره تکواندو بانوان در این مسابقات توسط زهرا پوراسماعیل به مدال طلا، غزل سلطانی به مدال نقره و ناهید کیانی، پریسا جوادی، یلدا ولی نژاد و ملیکا میرحسینی به مدال برنز رسید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 136651

به "تکواندو در سال 99؛ برترین فدراسیون دنیا با چاشنی شوک و سیلی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکواندو در سال 99؛ برترین فدراسیون دنیا با چاشنی شوک و سیلی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید