توییت های ویروسی کار روباتهاست

به گزارش مجله سرگرمی، این رسانه اجتماعی همچنین ادعا نموده است که 1.5 میلیون حساب را به خاطر فعالیت غیرعادی شان در زمینه کووید 19 به چالش گرفته و هزاران پیغام در توییتر را حذف نموده است.

توییت های ویروسی کار روباتهاست

کارشناسان رایانه در دانشگاه کارنگی ملون بیش از 200 میلیون پیغام توییتری درباره کووید 19 را پردازش کردند

طبق یک پژوهش جدید، تقریباً نیمی از کل حساب هایی در توییتر که راجع به کووید 19 در فضای مجازی بحث راه می اندازند روبات های نرم افزاری هستند که توهم توطئه یا درمان های قلابی را ترویج می نمایند.

کارشناسان رایانه در دانشگاه کارنگی ملون بیش از 200 میلیون پیغام توییتری درباره کووید 19 را پردازش کردند که از ماه ژانویه به بعد در توییتر انتشار یافته بود.

این محققان متوجه شدند که حدود 45 درصد این پیغام ها را صفحاتی در توییتر ارسال نموده اند که رفتار روبات های نرم افزاری را دارند و امکان دارد میلیون ها پیغام اتوماتیک برای ایجاد اختلال در بحث ها ارسال شده باشد.

این محققان افزودند ظاهراً این پیغام های توییتری سبب شده است تا آمریکایی ها در خصوص ویروس کرونا دستخوش تفرقه شوند، اما نمی توانند تأیید نمایند چه افراد یا گروه هایی در پس پرده این حساب های روباتی در توییتر قرار دارند.

کاتلین کارلی استاد علوم رایانه دانشگاه کارنگی ملون هفته قبل گفته بود: می دانیم که با نوعی ماشین تبلیغات سر و کار داریم که مشخصاً با روایت روس ها و چینی ها همخوانی دارد، ولی اثبات این موضوع به منابع هنگفتی احتیاج دارد.

حساب های متعلق به روبات های نرم افزاری صد روایت کذب مختلف در خصوص ویروس کرونا را نیز مطرح نموده اند که سرچشمه دریافت کووید 19 از فناوری نسل پنجم نیز از جمله آنهاست. در عین حال پیغام های توییتری توطئه آمیزی در خصوص بازگشایی آمریکا توسط دونالد ترامپ نیز انتشار یافته است.

کارشناسان کارنگی ملون همچنین افزودند که طبق اطلاعاتی که در خصوص بلایای طبیعی و انتخابات گذشته وجود دارد فعالیت های کنونی روبات های نرم افزاری در خصوص کووید 19 تقریبا دو برابر میزانی است که پیش بینی شده بود.

کارلی در ادامه گفت:، چون ماجرا جهانی است، کشور ها و گروه های ذی نفع مختلف از این فرصت برای پیش بردن دستورکار سیاسی خود استفاده می نمایند. طبق شرح این محققان، میزان کنش های تکراری روبات های نرم افزاری توییتر فراتر از آن است که احتمال انجام شان توسط انسان وجود داشته باشد.

در بیانیه توییتر منتشره در ان پی آر آمده است: اغلب وقتی صحبت از روبات های نرم افزاری پیش می آید هر چیزی از عملیات اتوماتیک حسابداری گرفته تا اشخاصی که به دلایل شخصی یا امنیتی ترجیح می دهند ناشناس باشند یا به خاطر ملاحظات سخت گیرانه مربوط به حریم خصوصی دوست ندارند عکسی از آن ها انتشار یابد به ذهن مردم می آید.

این رسانه اجتماعی همچنین ادعا نموده است که 1.5 میلیون حساب را به خاطر فعالیت غیرعادی شان در زمینه کووید 19 به چالش گرفته و هزاران پیغام در توییتر را حذف نموده است.

بعد از آن که اتحادیه اروپا در سندی داخلی هشدار داد که کرملین می خواسته بحران بهداشت عمومی در کشور های غربی را بیش از حد جلوه دهد روسیه اتهام انتشار دادن اطلاعات نادرست راجع به کووید 19 در غرب در ماه مارس را رد کرد.

منبع: ایندیپندنت

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: فرادید
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 95043

به "توییت های ویروسی کار روباتهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توییت های ویروسی کار روباتهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید