تمایل ناشر آذربایجانی برای چاپ کتاب در ایران

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این ملاقات، شهباز خودو اوغلو، رئیس انتشارات قانون، به مسائل صنعت چاپ در جمهوری آذربایجان اشاره نمود و اضافه کرد: متاسفانه صنعت نشر در جمهوری آذربایجان در ابتدای راه است و با توجه به مسائل عدیده ازجمله اینترنت و کرونا، نرخ کتابخوانی و سرانه مطالعه در کشور کاهش پیدا نموده است.

تمایل ناشر آذربایجانی برای چاپ کتاب در ایران

رئیس انتشارات قانون ادامه داد: برای تامین لوازم و امکانات چاپ کتب با کشورهای ترکیه، چین و ایران همکاری داریم.

وی بعلاوه در مورد موضوع کتاب های منتشرشده در این مرکز، گفت: موضوعات مورد علاقه در جمهوری آذربایجان، عمدتاً کتاب های ادبیات بچه ها، ادبیات ایران، کلاسیک، معاصر و هنری است.

خودواوغلو، بعلاوه به ترجمه و چاپ کتاب از ادبیات ایران اشاره نمود و اضافه کرد: بعضی رمان ها و کتاب های تازه ایرانی مورد استقبال خوبی قرار می گیرد.

رئیس انتشارات قانون با اشاره به مسائل گمرکی بین ایران و جمهوری آذربایجان گفت: یکی از مسائل عمده ناشران آذربایجانی، ورود کتاب های چاپ شده در ایران به آذربایجان است که متاسفانه در گمرک دو کشور همکاری های لازم به عمل نمی آید و برای ترخیص کتاب ها، زمان زیادی را باید صرف کرد.

وی بعلاوه اضافه کرد: این مرکز انتشاراتی هیچگونه تسهیلات و یاریی از سوی دولت دریافت نمی کند و با چندین بنیاد، ازجمله بنیاد تدا ترکیه، بنیاد نورلا نروژ و بعلاوه با بنیادی در گرجستان همکاری دارند و با یاری آن ها کتاب های مورد نظرشان را چاپ می نمایند.

شهباز خودو اوغلو به کیفیت خوب و کم بودن هزینه چاپ در ایران در مقایسه با جمهوری آذربایجان اشاره نمود و اضافه کرد: با حمایت های دولتی و همکاری گمرک دو کشور برای ورود و خروج کتاب ها، آماده چاپ کتاب های خود در ایران هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: گمرک دو کشور، بتوانند مسائل مربوط به کاهش هزینه های کتاب را حل و فصل نمایند.

شهباز خودو اوغلو اضافه کرد: به موضوعات تازه و بدیع احتیاج داریم که برای چاپ و ترجمه از آن ها استفاده کنیم زیرا به کتاب های قدیمی رغبت زیادی در کشور نشان داده نمی گردد.

درادامه این ملاقات، پورمرجان طی سخنانی آمادگی رایزنی فرهنگی را برای هرنوع همکاری در حوزه های علمی، ادبی و فرهنگی با انتشارات قانون خاطرنشان کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان بعلاوه از رئیس انتشارات قانون برای شرکت در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که با توجه به شیوع ویروس کرونا، سال جاری به صورت مجازی برگزار می گردد، دعوت کرد.

پورمرجان بعلاوه اطلاعات کاملی از طرح گرنت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همینطور طرح تاپ به رییس انتشارات قانون ارائه کرد که مورد استقبال وی نهاده شد و اظهار امیدواری کرد که بتوانند بعضی از کتاب های تازه از ایران را به چاپ برساند.

رئیس انتشارات قانون چند سال قبل از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم بازدید نموده و موجب تشویق وی در مورد همکاری با صنعت نشر و ناشران ایرانی شده است.

این مرکز یکی از مهمترین و مجهزترین انتشارات خصوصی در آذربایجان است که با توجه به روابط نزدیک با مترجمان مجرب مختلف این کشور، تمام امور ترجمه و چاپ کتب را در مدت زمان کوتاهی انجام می دهند که شعار این مرکز انتشاراتی هر روز یک کتاب است که در عمل هم آن را ثابت نموده اند و کوشش می نمایند تا هر روز کاری، یک کتاب را چاپ نمایند.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 155398

به "تمایل ناشر آذربایجانی برای چاپ کتاب در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل ناشر آذربایجانی برای چاپ کتاب در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید