تلگراف: G7 از هر زمان دیگر در تاریخ 45 ساله اش پرتفرقه تر است

به گزارش مجله سرگرمی، رسانه انگلیسی تلگراف نوشته اعضای هفت کشور صنعتی در حالی از شنبه گرد هم جمع می شوند که بیش از هر زمان دیگر در طول تاریخ 45 ساله این گروه درگیر تفرقه و اختلاف هستند.

تلگراف: G7 از هر زمان دیگر در تاریخ 45 ساله اش پرتفرقه تر است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه انگلیسی نوشته سران کشورهای موسوم به گروه 7 در شرایطی از روز شنبه در شهر باریتز فرانسه گرد هم می آیند که این گروه از هر زمان دیگر در تاریخ 45 ساله اش پرتفرقه تر است.

روزنامه تلگراف نوشته از آنجا که سران هفت اقتصاد بزرگ جهان بر سر همه چیز از برگزیت گرفته، تا تجارت، تغییرات جوی، نحوه تعامل با چین، ایران و روسیه اختلاف دارند بعید است اجلاس گروه 7 در امسال بتواند با صدور بیانیه مشترک به کار خود خاتمه دهد.

تلگراف نوشته از زمانی که این گروه در سال 1975 کارش را به عنوان گروه 5 شروع کرد این نخستین بار است که اعضای آن قادر نیستند بر سر بیانیه ای با اهداف و مقاصد یکسان به توافق برسند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه قرار است برای چهل و پنجمین اجلاس سران هفت کشور صنعتی جهان میزبان بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و گوستپ کونته، نخست وزیر ایتالیا باشد.

نخستین نشانه های شکاف در گروه 7 از چند روز پیش پدیدار شد که دونالد ترامپ خواهان بازگرداندن روسیه به این گروه شد. روسیه، سال 2014 و در پی ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود از گروه 8 اخراج شد.

ماکرون به سرعت به اظهار نظر رئیس جمهور آمریکا پاسخ داد و هر گونه کوشش برای بازگرداندن روسیه به گروه 7 را اشتباه راهبردی توصیف کرد. او گفت: فکر می کنم گفتن اینکه روسیه می تواند بدون هیچ شرطی به میز بازگردد به منزله اذعان به ضعف گروه 7 خواهد بود.

اما اختلاف بر سر نحوه برخورد با روسیه بخش اندکی از اختلافات میان اعضای این گروه است. اعضای این گروه بر سر طیف وسیعی از مسائل دیگر از جمله ایران هم اختلاف دارند.

ترامپ در سال 2018، آمریکا را از توافق هسته ای با ایران خارج کرد و سیاستی موسوم به کارزار فشار حداکثری را علیه این کشور به کار گرفت. کشورهای اروپایی با سیاست های ترامپ در قبال ایران مخالفت نموده و خواهان ادامه تجارت با ایران هستند.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39783

به "تلگراف: G7 از هر زمان دیگر در تاریخ 45 ساله اش پرتفرقه تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلگراف: G7 از هر زمان دیگر در تاریخ 45 ساله اش پرتفرقه تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید