کوشش برای حل معضل مالیات ورزش، انتظاری که تیم های شهرستانی دارند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، بدهی مالیاتی فدراسیون ها و تیم های ورزشی در دو سال اخیر مسائل زیادی را برای آنها بوجود آورده به گونه ای که حساب بعضی فدراسیون ها و روسای آنها مسدود شده و مسائل آنها را دو چندان نموده است.

کوشش برای حل معضل مالیات ورزش، انتظاری که تیم های شهرستانی دارند

بعد از گلایه هایی که روسای بعضی فدراسیون های ورزشی داشتند و موضوع را با وزیر ورزش در میان گذاشتند، معاونین وزیر رایزنی هایی را با وزارت اقتصاد و دارایی شروع کردند تا بتوانند مشکل مالیاتی فدراسیون ها را حل نمایند.

در این میان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که مالکیت آنها در اختیار وزارت ورزش است هم مثل فدراسیون ها با مشکل مالیاتی روبرو هستند. نزدیکان به این دو باشگاه رقم مالیاتی آنها را حدود 200 میلیارد تومان برآورد نموده اند.

این در حالی است که این دو باشگاه پرطرفدار پایتخت بدهی های دیگری نیز دارند و همین امر آنها را در خطر حذف از آسیا قرار داده است. به همین خاطر وزیر ورزش دستور پیگیری های لازم را در این زمینه را صادر نموده تا شاید بتوانند با رایزنی و مذاکره با مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی مشکل مالیاتی استقلال و پرسپولیس را حل نمایند.

به دنبال پیگیری های وزارت ورزش برای استقلال و پرسپولیس، تیم های شهرستانی هم که با همین مشکل روبرو هستند خواهان رسیدگی به مسائل مالیاتی خود شده اند. بعضی از مدیران تیم های شهرستانی عنوان نموده اند اگر وزارت ورزش می خواهد نگاه تبعیض آمیزی نداشته باشد باید برای کل ورزش رایزنی کند و مشکل مالیات تیم ها و هیات های مختلف را حل نماید.

تیم های فوتبال شهرستانی در لیگ برتر و لیگ دسته اول هم با مسائل مالیاتی روبرو هستند و انتظار دارند وزارت ورزش در نگاهی یکسان به وضعیت آنها هم رسیدگی کند.

البته در این میان انتظار تیم هایی که توسط بخش خصوصی اداره می شوند بیشتر است چرا که تیم های دولتی بخشی از هزینه ها و یاری هایشان را از دولت می گیرند و مسائل شان کمتر است اما تیم های خصوصی ناچارند هم از جیب شان برای اداره شدن هزینه نمایند و هم مالیات را بدهند.

به نظر می رسد وزارت ورزش برای اینکه ذهنیت حمایت از دو تیم استقلال و پرسپولیس را پررنگ نکند و نگاه ویژه ای به همه تیم ها داشته باشد، برای بخشیدن مالیات تیم های شهرستانی به ویژه تیم های پرطرفدار هم قدم برخواهد داشت.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44720

به "کوشش برای حل معضل مالیات ورزش، انتظاری که تیم های شهرستانی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای حل معضل مالیات ورزش، انتظاری که تیم های شهرستانی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید