تقویت همکاری های نظامی ناتو و ژاپن

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: نخست وزیر ژاپن ضمن ابراز نگرانی از افزایش هزینه های نظامی چین و ادامه اختلافات بر سر مالکیت جزایر واقع در دریای شرقی چین، توافقنامه جدید همکاری با ناتو را امضا نموده است.

تقویت همکاری های نظامی ناتو و ژاپن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در حالی توافقنامه همکاری با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو را امضا نموده که تنش های سیاسی در روابط توکیو و پکن به شدت بالا گرفته است.

بر اساس این گزارش توافقنامه همکاری بین ژاپن و ناتو روز گذشته بین آبه نخست وزیر ژاپن و آندرس فاگ راسموسن دبیر کل ناتو در دفتر این سازمان در شهر بروکسل به امضا رسیده است. با امضای این توافقنامه همکاری های دو جانبه ناتو و ژاپن در زمینه های نظامی، مقابله با دزدان دریایی، یاری های انسان محبت آمیز و عملیات های نجات افزایش خواهد یافت.

آبه در کنفرانس خبری مشترک با راسموسن تاکید نمود: ما در برابر هرگونه تغییر وضعیت با تهدید و ارعاب و زور کوتاه نخواهیم آمد. این مساله تنها قابلیت اجرا در اروپا یا اوکراین ندارد. این مساله قابلیت اجرا در شرق آسیا و کل دنیا را دارد.

وی از احزاب سیاسی روسیه و اوکراین خواست تا مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری 25 می اوکراین را به رسمیت بشناسند. غرب بر این باور است که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یاری بزرگی برای برقراری ثبات و آرامش در اوکراین خواهد بود ولی روسیه به شدت با برگزاری این انتخابات در شرایط فعلی مخالف است.

آبه اضافه نمود: در این شرایط برای حل و فصل مشکل اوکراین باید با روسیه مذاکره کنیم. ناتو اعلام نموده است که هیچ گونه اقدام نظامی در اوکراین نخواهد داشت ولی بر حفظ و برقراری امنیت در شرق اروپا تاکید نموده است. تحولات اخیر در شرق اوکراین موجب نگرانی شدید کشورهای شرق اروپا شده است.

راسموسن نیز ضمن تاکید بر برقراری امنیت در کشورهای شرق اروپا گفت: علاوه بر استقرار ناوهای جنگی و هواپیماهای جنگنده در شرق اروپا ما از هیچ اقدام دیگری برای حمایت از متحدان خود دریغ نخواهیم کرد.

این نخستین سفر آبه به دفتر ناتو از سال 2007 میلادی به شمار می رود. تحلیلگران بر این باورند که ژاپن به دنبال جلب حمایت ناتو در برابر تهدیدات موشکی و هسته ای کره شمالی و تحرکات اخیر نظامی چین است.

یک تحلیلگر سیاسی در این باره تاکید نمود: ژاپن انتظار ندارد ناتو دخالت نظامی مستقیمی در آسیا اقیانوسیه داشته باشد ولی انتظار دارد تا ناتو در برقراری امنیت و آرامش در منطقه به ژاپن یاری کند.

ع

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55093

به "تقویت همکاری های نظامی ناتو و ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت همکاری های نظامی ناتو و ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید