تظاهرات در گرجستان علیه روسیه ده ها زخمی برجا گذاشت

به گزارش مجله سرگرمی، هزاران شهروند تفلیس جلوی ساختمان مجلس گرجستان به دخالت های روسیه در امور داخلی کشورشان اعتراض کردند. پلیس با استفاده از گاز اشک آور، گلوله های لاستیکی و آب پاش مانع ورود آنها به مجلس شد.

تظاهرات در گرجستان علیه روسیه ده ها زخمی برجا گذاشت

به گزارش دویچه وله، شامگاه پنجشنبه، 30 خرداد (29 ژوئن) هزاران شهروند خشمگین پایتخت گرجستان جلوی ساختمان مجلس کشورشان علیه حضور یک هیات روسی در مجلس تظاهرات کردند. شماری از معترضان قصد داشتند وارد ساختمان شوند اما با مقاومت نیروهای پلیس روبرو شدند.

خبرگزاری آلمان به نقل از وزارت بهداشت گرجستان گزارش داد که در جریان این تظاهرات دست کم 38 مامور پلیس و 14 تن از معترضان زخمی شده اند.

در این گزارش آمده است که پلیس از گاز اشک آور، گلوله های لاستیکی و آب پاش استفاده نموده است. در تصاویری که تلویزیون دولتی گرجستان از این حرکت اعتراضی منتشر کرد، معترضان شعارهای ضد روسیه سر می دهند و خواستار استعفای ایراکلی کوباخیدزه، رئیس مجلس کشورشان می شوند.

آنها هنگام کوشش برای ورود به ساختمان مجلس سپرهای ماموران را گرفته و آنها را کتک می زدند.

در جریان تظاهرات آدینه شب ده ها تن از معترضان دستگیر شدند.

وزارت کشور گرجستان تهدید نموده است که در صورت ادامه اعتراضات، ماموران انتظامی شدیدتربرخورد خواهند کرد.

  • سخنرانی یک نماینده روس

به گزارش رسانه های داخلی گرجستان دلیل اصلی اعتراضات حضور یک هیات مجلسی روسیه در مجلس گرجستان است. این هیات برای شرکت در اجلاس مجمع بین مجلسی ارتدکس به تفلیس رفته بود.

از قرار معلوم یک نماینده روس در صندلی رئیس مجلس گرجستان سخنرانی نموده که گفته می گردد، از حامیان پروپا قرص جدایی آبخازی و اوستیای جنوبی از گرجستان است.

آبخازیا در کنترل جدایی خواستار هوادار روسیه است و اوستای جنوبی نیز در جنگ کوتاهی در سال 2008 از سوی تسخیر شد. روسیه دولت دست نشانده این دو منطقه را به رسمیت شناخته است.

در تظاهرات شامگاه پنجشنبه که به دعوت نیروهای اپوزیسیون برگزار شده بود، بسیاری از معترضان پرچم اتحادیه اروپا را با خود حمل می کردند. دولت گرجستان کوشش می نماید که به عضویت اتحادیه اروپا درآید.

سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهوری گرجستان به حضور هیات روسی در مجلس انتقاد کرد و آن را کوشش روسیه برای جاانداختن سیاست های خود در گرجستان خواند. او گفت: این شیوه ای رایج از جانب روسیه است.

مجلس روسیه از دولت گرجستان به دلیل سهل انگاری در حفاظت از جان اعضای هیات مجلسی انتقاد کرد. در این حالی است که هیات روسی بدون هیچ مسئله ای ماموریت خود را به سرانجام رسانده و به روسیه برگشته است.

armeniaro.ir: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان

anasi.ir: آناسی | مجله خانه و خانواده، راهنمای سبک زندگی و آشپزی

azatweb.ir: مجله آزات وب | مجله آموزشی توسعه اسکریپت های تحت وب

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28867

به "تظاهرات در گرجستان علیه روسیه ده ها زخمی برجا گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات در گرجستان علیه روسیه ده ها زخمی برجا گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید