تصویرگر ایرانی نامزد نهایی جایزه نویسندگان و تصویرگران آمریکا شد

به گزارش مجله سرگرمی، محمدحسین ماتک، تصویرگر کتاب های کودک و نوجوان برنده فصل سوم جایزه بین المللی نویسندگان و تصویرگران امریکا و نامزد مرحله نهایی این جایزه شد.

تصویرگر ایرانی نامزد نهایی جایزه نویسندگان و تصویرگران آمریکا شد

به گزارش خبرنگاران محمدحسین ماتک در گفت وگو با ایبنا، درباره نامزدی در جایزه بین المللی نویسندگان و تصویرگران امریکا شرح داد: این جایزه یکی از مهم ترین جایزه هایی است که در حوزه نویسندگی و تصویرگری در آمریکا برگزار می گردد و شیوه برگزاری و اهمیت آن در آمریکا مانند جایزه اسکار است و در لس انجلس برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه این جایزه هر سال در دو مرحله فصلی و نهایی (سالانه) برگزار می گردد، اضافه نمود: هر سال تصویرگران و نویسندگان آثار خود را برای شرکت در این جایزه ارسال می نمایند و از بین آن ها هر فصل یک نویسنده و یک تصویرگر به عنوان برگزیده جایزه فصلی نویسندگان و تصویرگران امریکا انتخاب شده و 500 دلار دریافت می نماید. سپس برنده های هر فصل شامل 4 نویسنده و 4 تصویرگر به مرحله نهایی جایزه که در ماه آوریل در آمریکا برگزار می گردد راه می یابند. در این مرحله هر تصویرگر باید داستان یکی از نویسندگان منتخب را تصویرگری کند و از بین آن ها برنده نهایی این جایزه پنج هزار دلاری معین می گردد.

این تصویرگر در ادامه بیان نمود: من تابستان سال جاری تصاویر مربوط به کتاب ماچوچه و کلاغ را برای شرکت در این جایزه ارسال کردم که به عنوان برگزیده فصل سوم جایزه بین المللی نویسندگان و تصویرگران امریکا و نامزد جایزه نهایی نویسندگان و تصویرگران امریکا انتخاب شد. ماتک درباره کتاب ماچوچه و کلاغ شرح داد: این کتاب بازنویسی افسانه های کهن و فولکلور خراسان است که از سوی افسانه شعبان نژاد بازنویسی شده و قرار است به زودی از سوی انتشارات طوطی (بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) منتشر گردد.

وی در ادامه بیان نمود: تصاویر این کتاب دارای 15 فرم است و تصویرگری آن حدود چهار ماه طول کشید. سعی کردم با استفاده از نمادها و المان های ایرانی تصویرهایی خلق کنم که هم بومی و ایرانی باشد و هم بین المللی و فکر می کنم چون فرهنگی ملی و بومی در این تصویرها حفظ شده برای داوران قابل توجه بوده است. ماتک گفت: البته تصاویر این کتاب پیش از این نیز به عنوان نامزد جایزه لیتل هاکا چین در سال 2019، منتخب کاتالوگ جایزه تصویرگری قلم طلایی بلگراد 2019 و فستیوال ادبیات کودک و نوجوان سنگاپور هم انتخاب شده است.

از دیگر افتخارات محمدحسین ماتک می توان به منتخب کاتالوگ جایزه تصویرگری چلتنهام انگلستان 2019، برگزیده جشنواره کارتون افدستا/ دنیا بدون مرز 1392، اثر فینالیست جشنواره توریسم کارتون ترکیه 1392، اثر فینالیست جشنواره کاریکاتور سالت اند پپر بلژیک 1392، نامزد دریافت جایزه بخش کاریکاتور نمایشگاه تصویر سال 1392، اثر منتخب برای نمایشگاه تصویرسازی هزار و یکشب و نمایشگاه آثار 1394 و برگزیده در 10 اثر برتر تصویرگری سنگاپور AFCC BIG 2016 اشاره نمود. همچنین کتاب تق تق تق... اثر هدی حدادی با تصویرگری ماتک به عنوان نامزد مرحله نهایی سی وهفتمین جایزه کتاب سال انتخاب شد.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 69850

به "تصویرگر ایرانی نامزد نهایی جایزه نویسندگان و تصویرگران آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویرگر ایرانی نامزد نهایی جایزه نویسندگان و تصویرگران آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید