تصاویر متفاوت از اَبَرماه خونین آبی زیبا در جهان│ فیلم هایی از خسوف در تهران و کرمانشاه

به گزارش مجله سرگرمی، پدیده زیبای خسوف 11 بهمن (31 ژانویه) که با دو رویداد اَبَرماه و ماه آبی همراه شد در بسیاری از نقاط گردشگری ایران و جهان به سوژه عکاسی علاقه مندان پدیده های نجومی تبدیل شد.

تصاویر متفاوت از اَبَرماه خونین آبی زیبا در جهان│ فیلم هایی از خسوف در تهران و کرمانشاه

خبرنگاران : سال 2018 با پدیده اَبَرماه (supermoon) آغاز شد و بسیاری از مردم جهان اول ژانویه به اماکن تاریخی شهر هایشان رفتند و این ماه زیبا را در قاب دوربین هایشان ثبت کردند.

آخرین روز ماه ژانویه هم با ابرماه دیگری همراه بود. اما ابرماه 31 ژانویه ویژگی های دیگری هم داشت و به همین علت بسیاری از رسانه های جهان از آن باعنوان اَبَر ماه خونین آبی (Super blue blood moon) یاد کردند که در واقع ترکیبی از سه اصطلاح ابرماه، ماه خونین و ماه آبی است.

به طورکلی، اَبَرماه زمانی رخ می دهد که ماه کامل باشد و در نزدیک ترین نقطه مدارش به زمین یا حضیض زمینی اش قرار داشته باشد. ماه آبی وقتی رخ می دهد که درطول یک ماه میلادی، دوبار ماه کامل شود که دومین بدر آن به ماه آبی معروف است و طی آن، ماه به رنگ آبی در نمی آید. به رویداد گرفت کلی ماه کامل هم ماه خونین گفته می شود. در آخرین روز ماه ژانویه پس از گذشت حدود صدو پنجاه سال در برخی از مناطق زمین ازجمله ایران هرسه پدیده ابرماه، ماه آبی و ماه خونی همزمان رخ داد.

براساس بیانیه ای که سازمان فضایی آمریکا، ناسا، منتشر کرد ساکنان مناطق آلاسکا، جزایر هاوایی و بخش غربی آمریکای شمالی ابتدای صبح 31 ژانویه بهترین چشم انداز را از اَبَر ماه خونین آبی داشتند. تماشاگران نواحی خاورمیانه، آسیا، شرق روسیه، استرالیا و نیوزلند هم توانستند درمدت زمان طلوع ماه صبح از تماشای این ماه زیبا لذت ببرند.

ماه گرفتگی یا خسوف 31 ژانویه (11 بهمن) در برخی نواحی ایران به صورت جزئی یا کلی دیده شد و مردم شهرهای تهران، اصفهان، کرمانشاه، زنجان، مشهد، زاهدان، بندعباس، تبریز، اهواز و شیراز توانستند این خسوف را ببینند.

این بار هم مردم کشورهای مختلف کنار نقاط دیدنی جهان به تماشای ماه نشستند. آن ها که در منطقه خسوف بودند هرسه پدیده اَبَر ماه خونین آبی را دیدند و آن ها که در منطقه خسوف نبودند فقط دو پدیده ابرماه و ماه آبی را با دوربین هایشان ثبت کردند.

طلوع ماه نیمه گرفته پشت کوه پرآو در کرمانشاه طی خسوف 11 بهمن 1396(31 ژانویه 2018) │ عکاس نجوم امیرمحمد ارجمند

خسوف 11 بهمن 1396- تهران│ عکاس نجوم محمد خلیل بیگی

asemaneto.ir: آسمان تو: خرید بلیط پرواز، تور های لحظه آخری مسافرتی

iraniro.ir: تور ایران | گردشگری ایران، سفر به مشهد، اصفهان، تهران، کیش، قشم، یزد، تبریز، اخبار ایران

anti6.ir: آخرین خبر: اخبار و مقالات روز دنیا را اینجا بخوانید

منبع: چمدان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39910

به "تصاویر متفاوت از اَبَرماه خونین آبی زیبا در جهان│ فیلم هایی از خسوف در تهران و کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر متفاوت از اَبَرماه خونین آبی زیبا در جهان│ فیلم هایی از خسوف در تهران و کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید