ایران، پرتقاضاترین کشور از نظر ورود جوانان به دانشگاه

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس دانشگاه اصفهان گفت: داوطلبان کشورها از جمله ایران که پرتقاضاترین کشور از نظر ورود جوانان به دانشگاه هستند، فرصت خوبی برای سرمایه به شمار می فرایند.

ایران، پرتقاضاترین کشور از نظر ورود جوانان به دانشگاه

دکتر هوشنگ طالبی حبیب آبادی، 4 دی ماه در اختتامیه چهارمین مجمع دانشگاه های ایران و دنیا عرب که در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید، اظهار کرد: دانشگاه اصفهان دانشگاهی جامع و عضو تفتاش بوده، کنسرسیومی بین 5 دانشگاه عظیم تهران، فردوسی، تبریز، اصفهان و شیراز است که در روابط بین المللی با هم همکاری می نمایند.

وی افزود: دانشگاه اصفهان 650 عضو هیئت علمی با مدرک دکترا دارد و 55 درصد همکاران دارای رتبه دانشیاری و استاد تمامی هستند. این دانشگاه 16 هزار دانشجو دارد که 45 درصد درجه یک یعنی ارشد و دکترا بوده و 14 درصد دانشجویان خارجی و عموما از کشورهای همسایه هستند. مساحت دانشگاه حدود 200 هکتار است که 14 دانشکده شامل 55 دپارتمان دارد. 75 برنامه و رشته دوره لیسانس، 185 رشته فوق لیسانس و 106 رشته دکتری در این دانشگاه ارائه می گردد. 22 مرکز تحقیقات و 5 قطب آموزشی پژوهشی نیز داریم.

طالبی حبیب آبادی بیان نمود: دانشگاه اصفهان یکی از دانشگاه هایی است که بین المللی کار می نماید. ما عضو اتحادیه دنیای دانشگاه ها، جزء دانشگاه های آسیا، اقیانوسیه و شبکه جاده ابریشم هستیم. توافق نامه های بسیاری به صورت دنیای با بیشتر دانشگاه ها از جمله چین، ژاپن، کانادا، کشورهای اروپایی و کشورهای همسایه و دنیا عرب داریم. روابط بین المللی ما شامل مبادله استاد و دانشجو، برنامه های مشترک برای دادن مدرک مشترک به خصوص مدرک ارشد، پروژه های مشترک فراوان با اتحادیه اروپا، کنفرانس ها، کارگاه ها و مدارس تابستانه و زمستانه است.

رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد: مقالات مشترک زیادی داریم که چاپ مقالات دانشگاه اصفهان نشان دهنده فعالیت ها و پتانسیل های پژوهشی در ایران است. فرایند پژوهشی سال های اخیر صعودی بوده است. 10.5 درصد مقالات در 10 درصد بالاترین مقالات با بیشترین ارجاعات چاپ می شوند.

وی اعلام نمود: مقالات مشترک ما با همکاران بین المللی از جمله کانادا، آمریکا، استرالیا، چین، ژاپن و اروپا بوده که تعداد مقالات مشترک زیاد است. کارهای مشترکی با دانشگاه ها و پژوهشگران دنیا عرب و آفریقا داریم. همه این موارد مستلزم این است که بتوانیم روابط بین المللی و همکاری های خود را گسترش دهیم.

طالبی حبیب آبادی با بیان اینکه در بین المللی سازی دو مسئله داریم، مطرح نمود: یک مسئله ارتباطات بوده که شامل برنامه های مشترک، تفاهم نامه ها و موافقت نامه های مشترک و مبادله استاد و دانشجو است. مسئله دوم سیاست گذاری در روابط بین الملل بوده که بسیار ضرورت دارد. در سیاست گذاری احتیاج داریم که همکاران دانشگاهی خود را بشناسیم، نقشه راه را معین کنیم و برای همکاران خود ظرفیت ایجاد نماییم. با سیاست گذاری خوب، روابط بین المللی خوبی داریم.

رئیس دانشگاه اصفهان در مورد مدل بین المللی سازی، توضیح داد: مدل بین المللی سازی شامل تعهدات بین المللی و روان سازی در زیرساخت ها بوده و اینکه بتوانیم ساختارها و فرایندهای همکاری را به صورت اجرایی معین کنیم، برنامه های آموزشی استاندارد و مورد قبول داشته باشیم، همکاری ها را نهادینه کنیم، مبادله دانشجو داشته و در نهایت همکاران خوبی برای هم باشیم تا با انتخاب درست دانشگاه های همکار احتیاجهای یکدیگر را رفع کنیم. با این مدل می توانیم شبکه بین دانشگاهی ایجاد کنیم که با شبکه سازی، برنامه های مشترک برای مبادله دانش، فناوری و ظرفیت سازی خواهیم داشت.

وی افزود: ظرفیت سازی رکن هایی دارد که مهم ترین رکن ظرفیت سازی منابع انسانی است، به صورت مشترک می توانیم در تامین و مبادله اساتید و پژوهشگران این کار را انجام دهیم و ظرفیت خود در منابع انسانی را تقویت کنیم. دکترا و فوق دکترا می توانند ظرفیت های خوبی باشند. داوطلبان کشورها از جمله ایران که پرتقاضاترین کشور از نظر ورود جوانان به دانشگاه بوده، فرصت خوبی برای سرمایه هستند. ایده ها و نوآوری ها، فناوری ها، آزمایشگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی و احتیاج جامعه در صنعت، تجارت و بازرگانی می تواند ظرفیت را افزایش دهد.

طالبی حبیب آبادی با اشاره به انتظارات از دانشگاه های دنیا عرب برای همکاری، بیان نمود: از روسا و نمایندگان دانشگاه های عرب دعوت می کنیم که همکاری ها در برنامه های آموزشی را با ایجاد تضمین، کیفیت درست و برنامه ریزی های استاندارد فراهم نمایند. می توانیم همکاری های مشترک تحقیقاتی با هم داشته و با برگزاری کنفرانس ها، کارگاه ها و سمینارها فعالیت های گسترده ای داشته باشیم.

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: روان سازی و ایجاد تسهیلات برای رفت و آمد پژوهشگران، اساتید و دانشجویان می تواند زمینه های پژوهشگری و پژوهش و آموزش های متقابل را افزایش دهد. می توانیم دوره های فرصت مطالعاتی را فراهم کنیم تا وسیله ای باشیم که دانشجویان برای دوره تحقیق و آموزش به دانشگاه های یکدیگر بفرایند . دانشگاه اصفهان که رشته های عربی تا دکترا دارد می تواند از اساتید عرب زبان استفاده کند.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

کتاب ارزان: کتاب ارزان: مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79092

به "ایران، پرتقاضاترین کشور از نظر ورود جوانان به دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، پرتقاضاترین کشور از نظر ورود جوانان به دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید