تب حضور بازیگران زن ترکیه ای در ایران، وقتی با هنرپیشه سریال غیراخلاقی هم نمی فروشند!

به گزارش مجله سرگرمی، شاید خیلی ها تصور می کردند که حضور یک بازیگر ترکیه ای که در بیشتر سریال های غیراخلاقی و هنجارشکنانه ترکیه ای به ایفای نقش پرداخته، موجب فروش بالای این فیلم ایرانی می گردد اما ...

تب حضور بازیگران زن ترکیه ای در ایران، وقتی با هنرپیشه سریال غیراخلاقی هم نمی فروشند!

گروه فرهنگ و هنر خبرنگاران: عباس اسماعیل گل؛ چند روز پیش اعلام شد که فیلم کمدی فانتزی هولیا هم به کارگردانی مرتضی آتش زمزم در ترکیه و با بازی بازیگران خارجی تمام شده است، سازندگان فیلم سینمایی هولیا که برای ادامه فیلمبرداری راهی ترکیه شده بودند، کار فراوری را در این کشور و شهرهای استانبول و آنتالیا به انتها بردند. در این سکانسها ویلما الس بازیگر آلمانی الاصل سینما و تلویزیون ترکیه جلوی دوبین رفت.او بیشتر به خاطر بازی در سریال روزی روزگاری که در ایران با نام علی کاپیتان به یاد می آید، شناخته می گردد.

در وهله نخست باید گفت، حضور بازیگران زن سریالها و فیلم های ترکیه ای در سینمای ایران قبل از این سابقه داشته است که نفس حضور اغلب این بازیگران، فروش بیشتر فیلم های سینمای ایران است، که این موضوع در اغلب این فیلم ها صدق نکرد و بعضی از این آثار همانند فیلم جن زیبا شکست سنگینی را در گیشه سینماها تجربه کرد.

آنهایی که فیلم سینمایی جن زیبا ساخته بایرام فضلی را دیده اند مسلما به این نتیجه میرسند که اگر بجای بازیگر زن ترکیه ای ، یک بازیگر نه چندان مطرح ایرانی این نقش را بازی میکرد نه تنها به لحاظ فروش فیلم تفاوت چندانی نداشت بلکه شاید فیلم از نظر کیفی با اتفاقات بهتری روبرو میشد. اما حاشیه های این فیلم از همان روزهای نخست اکران شروع شد و تنها در سه روز نخست اکران با فروش ناامید کننده 123 میلیون تومان روبرو شدو در ادامه هم این فرایند ناامیدکننده باقی ماند تا این فیلم یکی از آثار شکست خورده اکران سال 98 لقب بگیرد.

اما نورگل یشیلچای بازیگر سریال های غیراخلاقی چون حریم سلطان ترکیه ای که نقش نخست این سریال را در کنار فرهاد اصلانی ایفا میکرد به هیچ وجه نتوانست در فروش این فیلم تاثیر مثبت بگذارد، حتی حواشی خودساخته ای که عوامل فیلم از مدت ها قبل از اکران به راه انداخته بودند هم نتوانست به دیده شدن فیلم یاری کند. شاید قبل از شروع اکران این فیلم خیلی ها تصور میکردند که حضور یک بازیگر ترکیه ای که در بیشتر سریال های غیراخلاقی و هنجارشکنانه ترکیه ای به ایفای نقش پرداخته، موجب فروش بالای این فیلم ایرانی میگردد اما دقیقا همه چیز برعکس آن چیزی شد که عوامل و سرمایه گذاران جن زیبا انتظار داشتند.

از سویی دیگر علاوه بر نورگل یشیلچای، فرهاد اصلانی، لیلا زارع، محرم زینال زاده، لیلا موسوی، میثم پویان فر و غزل فرید در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند و ترکیب بازیگران نشان می دهد امید فروش این فیلم دقیقاً بازیگر سریال های ترکیه ای اثر بوده است.

در ادامه باید دید، آیا تجربه تلخ حضور بازیگر سرشناس ترکیه ای برای سایر فیلم های در دست فراوری هم اتفاق می افتد یا خیر.

علاوه بر فیلم سینمایی هولیا، دو فیلم سینمایی دیگر هم این روزها مراحل فراوری خود را با حضور بازیگران ترکیه ای پشت سر میگذارند و نکته قابل تامل هم اینکه این دو اثر سینمایی هم از آثار طنز محسوب میشوند که از حضور بازیگران زن ترکیه ای برای فروش بیشتر استفاده میکنند.

فیلم سینمایی کوسه به کارگردانی علی عطشانی از مدتی پیش با حضور آسیا تاشکین بازیگر مطرح ترکیه ای جلوی دوربین رفته است، این فیلم سینمایی کمدی بجز بازیگر ترکیه ای از چهره های سرشناسی چون مهدی هاشمی بهره میبرد و گزینه جدی برای قرار دریافت در لیست آثار طنز پرفروش سال آینده محسوب میشوند.

فیلم سینمایی کمدی اکسیدان 2 هم با حضور جواد عزتی و امیر جعفری در مراحل پیش فراوری است، این فیلم سینمایی که در فصل نخست از پرفروش های سینما محسوب میشد در فصل جدید با حضور دو بازیگر زن مطرح ترکیه ای به نام های برن سات و سرنای ساریکایا به دنبال فروش بیشتر در سینماها هستند.

نکته قابل تامل اینکه که شرایط کرونایی کشور فرایند فراوری این دو اثر را هم با مشکل روبرو نموده است که این موضوع شاید منجر به این گردد که هیچ کدام از این دو اثر تا انتها سال جاری به فراوری نهایی نرسد.

در انتها ذکر این نکته لازم است که علاوه بر بازیگران زن ترکیه ای، بازیگران زن خارجی دیگری نیز در فیلم هایی سینمای ایران حضور داشتند که حضور بعضی از صرفا بخاطر فروش بیشتر فیلم ها نبوده است بلکه مقتضات داستان ایجاب مینموده است که از حضور بازیگر زن بهره برده گردد که چه بسا بعضی از این فیلم ها هم از آثار قابل تامل سینمای ایران محسوب میشوند که از این میان میتوان به حضور پیروز بازیگران زن خارجی در فیلم هایی چون کتاب قانون، استرداد و شیرین اشاره نمود.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 110328

به "تب حضور بازیگران زن ترکیه ای در ایران، وقتی با هنرپیشه سریال غیراخلاقی هم نمی فروشند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تب حضور بازیگران زن ترکیه ای در ایران، وقتی با هنرپیشه سریال غیراخلاقی هم نمی فروشند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید