تایلند 1300 مسلمان روهینگیا را اخراج کرد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: دولت تایلند علی رغم هشدارهای گروه های حقوق بشری بیش از 1300 مسلمان روهینگیا را که از خشونت های داخلی میانمار به این کشور پناه آورده بودند، اخراج نموده است.

تایلند 1300 مسلمان روهینگیا را اخراج کرد

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، مقام های تایلندی امروز پنج شنبه اعلام کردند، پناهچویان روهینگیا در استان رانگونگ را در گروه های مختلف به میانمار بازگردانده اند. اخراج 1300 مسلمان روهینگیا از تایلند در شرایطی است که گروه های حقوق بشر نسبت به این اقدام دولت تایلند هشدار داده بودند.

بر اساس این گزارش روند اخراج مسلمانان روهینگیا از تایلند از سپتامبر گذشته شروع شده و نوامبر 2013 میلادی نیز به خاتمه رسیده است. رئیس سازمان مهاجرت تایلند در این باره تاکید نمود، روند اخراج و بازگرداندن مهاجران روهینگیا اوایل نوامبر گذشته به خاتمه رسیده است. دولت میانمار حاضر نیست حقوق شهروندی مسلمانان روهینگیا را به رسمیت بشناسد و مسلمانان بی دفاع این کشور با خشونت های شدیدی از سوی نیروهای دولتی و بوداییان افراطی روبرو شده اند.

یک مقام ارشد دیدبان حقوق بشر ضمن انتقاد شدید از این اقدام دولت تایلند تاکید نمود، بازگرداندن مهاجران و پناهچویان مسلمان روهینگیا به میانمار بر خلاف قوانین بین المللی است که بازگرداندن مهاجران و پناهجویان را به مناطقی که با خطر روبرو هستند، منع نموده است. وی اضافه کرد، ظاهرا وزارت خارجه تایلند نقشی در بازگرداندن پناهچویان مسلمان روهینگیا نداشته است. وی از مقام های تایلندی خواست تا افکار عمومی را نسبت به سرنوشت 1300 مسلمان روهینگیایی آگاه نمایند.

مسلمانان روهینگیا از زمان استقلال میانمار در سال 1948 میلادی همیشه با آزار و اذیت روبرو بوده اند. گرچه دولت میانمار میخواهد با اجرای اصلاحات سیاسی زمینه لازم برای لغو کلیه تحریم های بین المللی را فراهم کند ولی ادامه بدرفتاری و نقض حقوق مسلمانان روهینگیا نقطه تاریکی در عملکرد دولت شبه نظامی میانمار به شمار می رود.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45481

به "تایلند 1300 مسلمان روهینگیا را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایلند 1300 مسلمان روهینگیا را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید