بیمه سلامت چقدر از هزینه داروهای ام. اس را می پردازد؟

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس گروه دارو دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ضمن اشاره به خدمات دارویی این سازمان بیمه گر به مبتلایان ام. اس گفت:21 هزار و 679 بیمار ام اس در سال 97 داروی تخصصی دریافت نموده اند که از این تعداد هفت درصد مربوط به داروهای وارداتی بوده است.

بیمه سلامت چقدر از هزینه داروهای ام. اس را می پردازد؟

نوشین جزایری در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه در حال حاضر 17 قلم دوز داروی تخصصی بیماران ام اس تحت پوشش بیمه سلامت است، اعلام کرد: بیماران ام اس علاوه بر داروهای تخصصی بسته خدمت ام اس، می توانند از سایر داروهای تحت پوشش بیمه نیز همانند سایر بیمه شدگان طبق ضوابط ابلاغی سازمان بهره مند شوند.

وی ادامه داد: هزینه کرد سازمان بیمه سلامت بابت داروی تخصصی بسته خدمتی در سال 97، بالغ بر هزار و853 میلیارد ریال بوده که 238 میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به داروهای وارداتی است؛ به عبارت دیگر داروهای وارداتی حدود 13 درصد از مجموع هزینه داروهای تخصصی این بیماران را به خود اختصاص داده است.

رئیس گروه دارو دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت همچنین گفت: فرانشیز تمام داروهای تخصصی بیماران خاص بین پنج تا 10 درصد است. به استثنای 3 قلم از این داروها که وارداتی بوده و از فرانشیز 40 درصد برخوردار هستند و همزمان نوع فراوری داخل این داروها نیز موجود و با فرانشیز پنج درصد تحت پوشش بیمه است. بیمه شدگان می توانند در صورت تمایل نوع فراوری داخل این داروها را با فرانشیز پنج درصد و یا نوع وارداتی را با فرانشیز 40 درصد دریافت نمایند.

وی اضافه کرد: بسته خدمتی بیماران ام اس بر اساس مصوبات ابلاغی از سوی شورای عالی بیمه به همراه بیماری های خاص معین شده و سازمان موظف به اجرای آن است.

جزایری در انتها با اشاره به اینکه بیمه در مورد پوشش داروها باید بر اساس ضوابط قانونی عمل کند، گفت: پوشش داروها بر اساس نوع ژنریک انجام می گردد و بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه، پوشش داروهای وارداتی بیماران خاص با تثبیت قیمت در تعهد تا انتها برنامه ششم توسعه تداوم می یابد.

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32447

به "بیمه سلامت چقدر از هزینه داروهای ام. اس را می پردازد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه سلامت چقدر از هزینه داروهای ام. اس را می پردازد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید