بیش از سه چهارم دستیاران سال آخر رشته های پزشکی می توانند بدون امتحان متخصص شمرده شوند

به گزارش مجله سرگرمی، معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره آزمون دانشنامه تخصصی گفت: احتمالا بیش از سه چهارم از این گروه واجد شرایطی خواهند بود که می توانند بدون امتحان متخصص شمرده شوند.

بیش از سه چهارم دستیاران سال آخر رشته های پزشکی می توانند بدون امتحان متخصص شمرده شوند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران،علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت با ارائه توضیحاتی در مورد برگزاری آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی پزشکی در سال 99، گفت: برگزاری این آزمون از دغدغه های اصلی اعضای هیئت علمی بالینی و دستیاران سال آخر پزشکی است.

وی با اشاره به زحمات سنگینی که دستیاران سال آخر رشته های تخصصی پزشکی در مجموع و به ویژه در ایام سخت کرونا متحمل شده اند اظهار کرد: با احترام خاص به استقلال بخش های آموزشی و نظرات دانشگاه ها و مرور سوابق تحصیلی دستیاران، احتمالا بیش از سه چهارم از این گروه واجد شرایطی خواهند بود که می توانند بدون امتحان متخصص شمرده شده و در اسرع وقت به چرخه ارائه خدمت وارد شوند.

حق دوست تصمیم اعلام شده وزارت بهداشت را تامین نماینده حداکثری خواسته های تمامی ذینفعان دانست و توضیح داد: به این شکل هم در شهریور ماه نیرو های توانمند و پرانرژی احتیاج های اصلی درمان را پاسخ خواهند داد و هم متخصصین جدید فرصت خواهند داشت قبل از شروع سال تحصیلی زمینه استقرار خانواده خود را در محل مشخص شده ساده تر فراهم نمایند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اضافه نمود: البته اهمیت امتحان دانشنامه برای دستیاران ساعی بر کسی پوشیده نیست و این افراد سال ها با صرف وقت بسیار زیاد کوشش می نمایند با ارتقاء دانش و مهارت خود به سطح برتر دست پیدا نمایند.

وی گفت: شرایط خاص کرونا و فشار های ماه های اخیر از یک طرف و احتیاج وافر بخش درمان باعث شده است که دغدغه این گروه از دستیاران افزایش یابد به همین دلیل تصمیم گرفته شده تا در امتحان دانشنامه امسال که در شهریور ماه برگزار می گردد برای داوطلبانی که در شهریورماه طرح خود را شروع می نمایند در امتحان امتیازاتی در نظر گرفته گردد تا اگر آن ها از وقت مطالعه خود برای ارائه خدمت و شروع به کار سریعتر، می کاهند به شکل گیری منطبق بر چارچوب های قانونی یاری شوند.

حق دوست در خاتمه اعلام نمود: طبیعی است همه این موارد جزئیات بسیاری دارد که به تدریج به اطلاع خواهد رسید تا دغدغه ها کاهش و سئوالات بی جواب باقی نماند.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 102461

به "بیش از سه چهارم دستیاران سال آخر رشته های پزشکی می توانند بدون امتحان متخصص شمرده شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از سه چهارم دستیاران سال آخر رشته های پزشکی می توانند بدون امتحان متخصص شمرده شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید