هفته ملی سلامت سالمندان با شعار بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال

به گزارش مجله سرگرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : اول اکتبر مصادف با نهم مهرماه، روز جهانی بزرگداشت مقام سالمند، با شعار بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال اسم شده است.

هفته ملی سلامت سالمندان با شعار بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از کرمانشاه، صبور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : پیشامد همه گیری کرونا فرصت مغتنمی است تا در راستای حفظ و ارتقای سلامت و منزلت سالمندان، شرایط لازم برای خود مراقبتی و دسترسی آسان به انواع خدمات و حمایت های لازم ایجاد گردد و برای ارتقای مهارت ها و توانمندی ها، مشارکت اجتماعی و آموزش شیوه زندگی سالم برای رسیدن به سالمندی پویا و سالم کوشش به عمل آید.

او گفت : هدف اصلی از بزرگداشت روز سالمند، بالا بردن آگاهی عمومی جامعه از شرایط افراد سالمند و حمایت از آن ها در تمام مراحل سالمندی است.

صبور اضافه کرد : به همین علت در شعار سال جاری بر ارتقای آموزش ها، ساختار ها و اطلاع رسانی هایی که در حوزه فناوری دیجیتال برای سالمندان احتیاج است تاکید شده است.

او اضافه کرد : بر راهبرد های حساس سازی جامعه و مسئولین با رویکرد مبتنی بر بازاریابی اجتماعی جهت مناسب سازی و در دسترس قرار دادن دنیای دیجیتال و فناوری های نوین برای سالمندان کوشش گردد.

صبور ادامه داد : زیرا سالمندان در شرایط همه گیری بیماری کرونا در قرنطینه معکوس هستند و اهمیت دریافت خدمات آنلاین، ارائه خدمات داوطلبانه، آموزش و مشاوره آنلاین و استفاده از شبکه های مجازی اختصاصی شده، بیش تر از پیش توجه گردد.

او اضافه کرد : موقعیت هایی، چون هفته جهانی سلامت سالمندان، فرصتی مناسب است که با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در مورد اولویت های سلامت سالمندان، تصمیم به انجام اقداماتی در جهت ارتقای استقلال سالمندان به ویژه به وسیله توانمند سازی و مهارت آموزی، اولویت دهی به سالمندان کم توان در دریافت خدمات، مورد توجه و در دستور کار قرار گیرد .

د

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 160409

به "هفته ملی سلامت سالمندان با شعار بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته ملی سلامت سالمندان با شعار بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید