بوئینگ میخواهد نرم افزار کنترل هواپیمای 737 مکس را به روزرسانی کند تا شاید امنیت پرواز بیشتری داشته باشد

به گزارش مجله سرگرمی، انتقادها از شرکت بوئینگ و هواپیمای 737 مکس 8 اوج گرفته است.

بوئینگ میخواهد نرم افزار کنترل هواپیمای 737 مکس را به روزرسانی کند تا شاید امنیت پرواز بیشتری داشته باشد

چهار ماه پیش هواپیمای بوئینگ 737 مکس خطوط هواپیمایی Lion Air مالزی سقوط کرد و حدود یک هفته پیش هم پرواز شماره 302 هواپیمایی Ethiopian کشور اتیوپی با همین مدل هواپیما به طور عمودی و تنها اندکی پس از اوج دریافت در آسمان سقوط کرد.

این دو سقوط از هواپیمای بوئینگ 737 مکس که به کشته شدن تمام مسافران و خدمه پرواز آن ها انجامید؛ نگرانی هایی در صنعت و خطوط هواپیمایی سراسر دنیا پیرامون استفاده از این نوع هواپیمای مسافری ایجاد نموده است.

شرکت بوئینگ با انتشار اطلاعیه ای، از به روزرسانی نرم افزار سیستم کنترل این هواپیما اطلاع داد. بوئینگ می گوید پس از سقوط هواپیمای پرواز شماره 610 مالزی، به دنبال توسعه و ارتقای نرم افزار کنترل این هواپیما است تا پروازهای امن تری انجام گردد.

این به روزرسانی نرم افزاری شامل به روزرسانی بخش های قوانین کنترل پرواز MCAS، نمایشگرهای خلبان، دفترچه های عملیاتی و آموزش خدمه است.

بوئینگ وعده نموده است حداکثر تا هفته آینده این به روزرسانی در کل ناوگان هواپیماهای 737 مکس اعمال گردد. البته، باید اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده نیز این به روزرسانی را تایید کند. بوئینگ از این اداره خواسته سریعا این تاییدیه را صادر و به ماه های آینده موکول نکنند.

ولی این شرکت سازنده هواپیما معین ننموده است تغییرات فیزیکی اجرا شده در هواپیمای 737 مکس که بهار سال گذشته رونمایی شدند؛ نیز اصلاح می شوند یا خیر!

زمین گیر شدن بوئینگ 737 مکس 8

قلب هواپیمای 737 مکس، سیستم MCAS یا Maneuvering Characteristics Augmentation System است. بوئینگ برای جاسازی موتورهای بزرگ تر و با مصرف سوخت بهتر روی هواپیمای 737 ناچار شد طراحی این هواپیما را دستکاری کند.

این تغییرات باعث اختلال در مرکز جاذبه هواپیما شد به طوری که در طول پرواز نوک این هواپیما تمایل به سمت بالا دارد. اکنون، بوئینگ با ارتقای سیستم MCAS می خواهد این مشکل را حل نماید و با ایجاد تعادل در بخش جلویی و بینی هواپیما، همواره بینی به سوی پایین باشد.

اما تحقیقات خطوط هواپیمایی Lion Air مالزی نشان می دهد یک سنسور معیوب می تواند سیستم MCAS را کمی پس از تیک آف هواپیما دچار اختلال کند و همین موضوع باعث سقوط هواپیما می گردد.

پرواز شماره 302 اتیوپی نیز دقیقا ثانیه هایی پس از تیک آف سقوط کرد. به همین دلیل، کارشناسان صنعت هواپیمایی انتظار دارند شرکت بوئینگ در سخت افزار و طراحی فیزیکی این هواپیما تجدیدنظر کند.

لازم به ذکر است پس از مطرح شدن این ابهام ها در امنیت پرواز هواپیمای 737 مکس 8، بسیاری از شرکت های هواپیمایی از جمله تیوپی، چین، استرالیا، کره جنوبی، اندونزی، سنگاپور، مالزی، عمان، تایلند، مغولستان، آفریقای جنوبی، مراکش، مکزیک، برزیل، آرژانتین و منطقۀ کارائیب استفاده از این مدل هواپیما را به طور موقت متوقف کردند.

منبع

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

estekhdamjadid.ir: استخدام جدید: مجله کسب و کار، استارتاپ های گردشگری

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51302

به "بوئینگ میخواهد نرم افزار کنترل هواپیمای 737 مکس را به روزرسانی کند تا شاید امنیت پرواز بیشتری داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوئینگ میخواهد نرم افزار کنترل هواپیمای 737 مکس را به روزرسانی کند تا شاید امنیت پرواز بیشتری داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید