به من بگو اینفلوئنسر!

به گزارش مجله سرگرمی، همین طور که روی مبل لم داده اید و گوشی به دست اینستاگرام را بالا و پایین می روید، همین طور که پست های دوست و آشنا را می خوانید و روی برخی عکس ها بیشتر زوم می کنید، همین طور که با بی حوصلگی صفحه یکی از کاربران پر فالوئر را زیر و رو می کنید و لبخند کجی با تمسخر و شاید حرص تحویل ویدئواش می دهید و احتمالا فکر کردی خیلی باحالی را در کامنت ها برایش می نویسید، به ظهور یک اینفلوئنسر یاری نموده اید!

به من بگو اینفلوئنسر!

بله، اینفلوئنسر عنوان عجیب و متفاوتی است و برای هر بار نوشتنش باید حروف به حروف تکرارش کرد! اینفلوئنسر کسی است که می تواند روی دیگران تاثیر بگذارد.

این تاثیر می تواند به وسیله مسؤولیت، دانش، موقعیت اجتماعی و حتی مخاطبان او اتفاق بیفتد اما اینفلوئنسر یک عنوان کلی برای همه کسانی ا ست که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می توانند روی گروهی از مردم تاثیرگذار باشند، با این حال خودشان هم به چهار دسته تقسیم می شوند: سلبریتی، متخصصان، بلاگرها و میکرواینفلوئنسرها. در ادامه این چهار دسته را با هم آنالیز می کنیم.

نویسنده : شراره داودی مجازیست

سلبریتی

سلبریتی ممکن است ستاره باشد، احتمال هم دارد نباشد! در حقیقت برای این که کسی سلبریتی گردد، احتیاج نیست لزوما در حوزه مشخصی ستاره باشد، بلکه عواملی چون چهره، ظاهر، اظهارنظرهای شخصی، جهتگیری ها، رفتار، شکستن تابوهای جامعه و رد کردن خط قرمزها می تواند یک فرد را به سلبریتی تبدیل کند. در حقیقت سلبریتی شخصی است که نامش برند شده و صرف بودن اسمش در جایی، توجه دیگران برانگیخته می گردد. از همین رو حضور این افراد در تبلیغات بسیار پررنگ است، با این حال شاید آنها طرفداران و فالوئرهای وسیع و با تعداد بسیار بالایی داشته باشند، اما این مساله که آنها تا چه حد روی این افراد تاثیر دارند، سؤال بی پاسخی را به وجود می آورد، چون دنبال کردن آنها لزوما به معنی تاییدشان نیست!

متخصصان

تصور کنید یک نفر در اینستاگرام مطلبی را درباره مسائل خصوصی یک بازیگر، خواننده یا ورزشکار می نویسد، وقتی صفحه اش را آنالیز می کنید، او خبرنگار یک رسانه معتبر است. همین یک خط کافی ست تا فرد از نظر جنبه عمومی مورد تایید قرار بگیرد و در ادامه حرف هایش شنیده شوند. حتی اگر همه حرف هایش هم درست نباشند، باز هم مورد احترام است و احتمالا او را می خوانند و دنبال می نمایند. افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند یا در سمت های تخصصی فعالیت می نمایند، نیز در این دسته قرار می گیرند و به خصوص در شرایط خاص مورد تایید هستند، تصور کنید یک پزشک که در بیمارستان عنوان مهمی دارد، در روزهای کرونایی درباره اتفاق های داخل بیمارستان بنویسد، آیا به حرف هایش استناد نمی کنید؟

بلاگر

بلاگرها آنهایی هستند که در ارتباط با یک موضوع خاص و ویژه صحبت می نمایند. غذا، مد و لباس، روان شناسی، دوخت و دوز، رستوران گردی، سفر، سلامت، کودک، موسیقی و موضوعات مختلف زیاد، چیزهای دیگری است که بلاگرها درباره آن صحبت می نمایند، آنها زیاد می نویسند، عکس های شاد منتشر می نمایند، ویدئوهای آموزشی دارند و در هر پست سعی می نمایند رضایت همه دنبال نماینده ها را داشته باشند. بلاگرها به مرور زمان و در حیطه خودشان می توانند تاثیرگذار باشند. یادتان باشد که بلاگرها هدف خاصی را دنبال و محتوای ویژه ای را هم برای مخاطب حاضر می نمایند، فکر نکنید با چند عکس خوش رنگ و لعاب و متن های خاص بلاگر می شوید!

میکرو اینفلوئنسرها

این دسته همان آدم هایی عادی هستند که هر روز در اطرافمان می بینیم و احتمالا کمی بیشتر از ما آنلاین هستند! دست به عکس گرفتنشان خوب است و هر موقعیتی را ثبت می نمایند، از انتشار لحظه ای عکس های شان ترسی ندارند و با همین فعالیت روزمره و مداوم، دنبال نماینده هایی بیشتر از خانواده و دوست و همکار پیدا نموده اند. فالوئرهای شان نهایت تا 100 هزار نفر است و از همه چیز می نویسند، یک روز فیلم می بینند، یک روز کتاب می خوانند و یک روز هم با دوستان شان به پیک نیک می فرایند و از هرکدام از اینها تجربه ای برای انتشار پیدا می نمایند. این افراد به دلیل نوع برخورد صمیمانه، محبت آمیز و احتمالا جوابگو بودن، رابطه خوبی با فالوئرها پیدا می نمایند و حتی با آنها دوست می شوند. ادامه این فرایند باعث تاثیرگذاری آنها می گردد، بدون این که دنبال نماینده بداند، اما سبک زندگی او را تکرار می نماید و میکرو اینفلوئنسر از همین جا شکل می گیرد. نکته جالب توجه این است که در بازار مارکتینگ، میکرو اینفلوئنسرها اهمیت بیشتری نسبت به بقیه دارند و در حال تبدیل شدن به افراد تاثیرگذار نسل آینده هستند. اینترنت و شبکه های مختلف اجتماعی باعث شده تا گروه های کوچک بسیار زیادی در فضای مجازی ایجاد شوند.

روزنامه خبرنگاران

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 89022

به "به من بگو اینفلوئنسر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به من بگو اینفلوئنسر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید