به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت قطار در گیلان هستیم
به گزارش مجله سرگرمی، استاندار گیلان با اشاره به اینکه علاوه بر جابجایی مسافر باید حمل و نقل بار به وسیله راه آهن مورد توجه قرار بگیرد، تاکید نمود: به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت های شبکه حمل و نقل ریلی در استان هستیم.
به گزارش خبرنگاران- مصطفی سالاری در حاشیه عبور آزمایشی قطار از قزوین به رشت که با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و همچنین معاونین وزیر راه و شهرسازی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی صورت گرفت، اظهار کرد: امروز روزی به یادماندنی و فرخنده برای مردم گیلان است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به استفاده حداکثری از ظرفیت های حمل و نقل ریلی در گیلان، اضافه نمود: پس از سال ها انتظار، پروژه قطار در استان به ثمر رسیده و مراحل اجرایی و ریل گذاری به اتمام رسیده است.
استاندار گیلان بیان کرد: قطار حدود دو ماه دیگر با حضور رئیس جمهور در گیلان رسما افتتاح می گردد .
سالاری توضیح داد: طبق برنامه ریزی های اجرا شده، تا قبل از ایام عید نوروز امکان حمل و نقل مسافر به وسیله قطار در گیلان فراهم می گردد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به کارکرد شبکه حمل و نقل ریلی در زمینه حمل بار، اعلام نمود: برای استفاده از راه آهن استان در این بخش، باید خط ریلی به انزلی و آستارا متصل گردد که هم اکنون پیمانکار در سه قطعه به طول بیش از 40 کیلومتر مشغول کار است.
وی ادامه داد: فردا با حضور مقامات کشوری، مسائل راه آهن رشت- انزلی در بازدید میدانی آنالیز و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
سالاری در ارتباط با اتصال راه آهن گیلان به آستارا نیز گفت: تحقق این امر یاری شایانی به حمل و نقل کالا به وسیله راه آهن استان می نماید.
وی با بیان اینکه با اتصال به آستارا، راه آهن گیلان به راه آهن جمهوری آذربایجان متصل می گردد، یادآور شد: برقراری این خط ریلی امکان اتصال به کشورهای حاشیه خزر و اروپا را فراهم می آورد.
استاندار گیلان از جمله مزایای بهره برداری از قطار در استان را کاهش بار ترافیک در جاده ها و رونق گردشگری دانست و اضافه نمود: با توسعه گردشگری، بخش خدمات نیز رونق خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه برای افتتاح راه آهن قزوین - رشت یکهزار و 850 میلیارد تومان هزینه شد، گفت: به نرخ امروز، برای این مسیر 3 هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.
سالاری برآورد هزینه خط ریلی رشت- آستارا را حدود 7 هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این خط ریلی کارکرد استانی و ملی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه خط ریلی رشت_ آستارا پروژه ای پر هزینه تر است که اجرای آن نیز زمان بیشتری نیاز دارد، اضافه نمود: تامین مالی برای اجرای خط ریلی رشت_ آستارا صورت گرفته است و عملیات اجرایی آن سال جاری شروع می گردد.
منبع: خبرگزاری ایسناparisro.ir: پاریس: سفر به فرانسه و زیباترین شهر دنیا
tatilatro.ir: تعطیلات رو: مجله مسافرتی