بهترین پیاده راه های تهران از نگاه مخاطبان خبرنگاران

به گزارش مجله سرگرمی، شاید بتوان پیاده راه ها را به رگ های هر شهر تشبیه کرد، این رگ ها علاوه بر زیبایی شهر، نظم وانسجام ویژه ای را به آن می بخشند.

بهترین پیاده راه های تهران از نگاه مخاطبان خبرنگاران

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، اکثر کشورهای بزرگ و پرجمعیت جهان برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا با احداث پیاده راه هایی زیبا شهروندان را به پیاده روی تشویق می نمایند. تهران به عنوان پایتخت ایران نیازمند پیاده راه هایی مناسب و زیباست. بسیاری انتقاد دارند که اکثر پیاده راه های تهران به مکانی برای تردد موتور سیکلت ها تبدیل شده است. با این حال اخیرا شهردار تهران اعلام نموده که میخواهد پیاده راه ها را به شهروندان تهرانی بازگرداند، ما از مخاطبان خبرنگاران خواستیم که بهترین پیاده راه های تهران را معرفی نمایند. در ادامه 10 پیاده راه که جز بهترین پیاده راه های تهران از نگاه مخاطبان به شمار می آیند را معرفی نموده ایم.

1) خیابان ولیعصر

در نظرات چندین نفر به خیابان ولیعصر اشاره نموده اند. البته به گفته بعضی مخاطبان پیاده راه های این خیابان قبل از بریده شدن درخت ها و کم آب شدن جوب هایش بسیار دلنشین تر بود. اگر قصد خرید هم داشته باشید، در این خیابان طولانی مغازه های زیادی وجود دارند که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن یافت می شوند! البته به گفته بعضی شهروندان در هوای آلوده تهران کمتر می توان این جهت را به صورت پیاده طی کرد.

2) پیاده راه های پارک لاله و پارک ملت

پارک ملت از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های تهران به شمار می آید که امکانات ورزشی و تفریحی زیادی دارد. اگر قصد قدم زدن در یک مکان دنج و پر از آرامش را دارید و به دنبال جایی مناسب برای ورزش کردن می شد، می توانید این مکان را برای پیاده روی انتخاب کنید. همچنین پارک لاله که تا پیش از انقلاب 1357 ایران، بوستان فرح نام داشت از بوستان های بزرگ شهر تهران به شمار می آید. این پارک در سال 1345 به در خواست فرح پهلوی ایجاد شد و حالا فضای بسیار مناسبی برای پیاده روی محسوب می گردد.

3) جهت تجریش تا پارک وی

جهت پیاده روی خیابان ولیعصر از تجریش تا پارک وی از دید مخاطبان خبرنگاران جهت بسیار خوبی برای پیاده روی به شمار می آید. شهرداری تهران با یاری از هنرمندان توانسته این جهت را باب میل شهروندان تغییر دهد. البته این جهت بسیار خوش آب و هوا بوده و با درختان چناری که دست به دست هم داده اند، تصویر زیبایی را به نمایش گذاشته است.

4) بوستان تبادل نظر

پارک تبادل نظر واقع در منطقه 2 در غرب تهران بوده که در اردیبهشت سال 1382 افتتاح شده است. این بوستان از شمال به مجموعه پل های تقاطع بزرگراه های شهید چمران و حکیم، از جنوب به خیابان جواد فاضل، از شرق به بزرگراه شهید چمران و از غرب به کوی نصر ختم می گردد که نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوای منطقه و پر کردن اوقات فراغت مردم ایفا می نماید.

5) محله هفت حوض

هفت حوض محله ای قدیمی در شرق تهران است. اگر قصد خرید هم داشته باشید، این محله مکان مناسبی برای خرید به شمار می آید. میدان هفت حوض در واقع هسته اولیه محله نارمک تهران بوده که حدود نیم قرن پیش به صورت شطرنجی توسط فرانسوی ها ساخته شده و هفت حوض یکی از 100 میدان سرسبز واقع در این محله است. علت نامگذاری این میدان وجود هفت حوض در آن بوده که پس از اصلاحات هندسی انجام شده بر روی آن تعداد حوض ها هم افزایش پیدا کرد.

6) باشگاه انقلاب

مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب یا باشگاه انقلاب در سال 1337 راه اندازی شده است. این مجموعه با نگاهی به موقعیت جغرافیایی ویژه خود، از هوای پاک شمال تهران برخوردار است. جاده تندرستی این مجموعه به طول حدود 2500 متر بوده که زمین های گلف را نیز در بر می گیرد. مناظر زیبای زمین های گلف، درختان بزرگ اطراف جاده همچون تونل سبز خودنمایی این جاده را به محیطی زیبا برای پیاده روی بدل نموده است.

7) بام تهران

اگر به پیاده روی علاقه دارید، بهترین مکان برای شما جهت سلامتی بام تهران است. بدون شک قدم زدن در جهتی کوهستانی به دور از هیاهو و آلودگی شهر لذت زیادی دارد. این جهت حدود 2 کیلومتر است و از پارکینگ مجموعه توچال آغاز شده و تا ابتدای ایستگاه تله کابین توچال ادامه می یابد. به تازگی در این جهت، رستوران ها، کافه ها و بعضی مجموعه های تفریحی هم ساخته اند که اگر مایل باشید می توانید از آن ها استفاده کنید. در ابتدای جهت سلامتی، ون هایی برای کسانی که مایل به پیاده روی نیستند، تدارک دیده شده اند که مسافران را از پارکینگ به ایستگاه یک منتقل می نمایند.

8) بلوار کشاورز

بلوار کشاورز بلواری کهنسال در قلب تهران است که سال ها پیش توسط سرفراز غزنی طراحی و از سوی سازمان میراث فرهنگی در فهرست آثار میراث ملی نهاده شد. این بلوار که پیشتر به نام بلوار الیزابت دوم نامیده می شد، در زمان گذشته یکی از تفرجگاه های شهر تهران بود. طوریکه در ساعت های پایانی روز و روزهای تعطیل، بسیاری از شهروندان از این بلوار به عنوان محل گذران اوقات فراغت و تفریح استفاده می کردند. حالا این مکان به یکی از پاتوق های اهالی تهران برای پیاده روی تبدیل شده است.

9) دریاچه چیتگر

چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس دریاچه ای مصنوعی است که در شمال غرب تهران و منطقه 22 واقع شده است. مساحت این دریاچه 130 هکتار بوده و در مجاورت آن 120 هکتار مجموعه تفریحی نیز در پهنه خشکی ایجاد شد. اطراف این دریاچه مکان مناسبی برای پیاده روی، دوچرخه سواری و لحظات آرامش بخش است.

10) اکباتان

شهرک اکباتان تقریبا معروف ترین شهرک ایران و یکی از بهترین آن ها در سطح خاورمیانه است. اگر شهرک را به شهر کوچک معنا کنیم، اکباتان بهترین مصداق برای این تعریف است. کمتر کسی بعد از اقامت در این شهرک از آن خارج می گردد. امکانات رفاهی، دسترسی، ایمنی، امنیت و حس تعلق چیزهایی است که شهرک اکباتان همه را با هم دارد. اکباتان در ناحیه 6 منطقه 5، یکی از سرسبزترین نواحی تهران واقع است و می توان به جرات گفت شهرک اکباتان گل سرسبد منطقه 5 به حساب می آید. این محله مکان خوبی برای پیاده روی و گشت و گذار است.

blogpo.ir: بلاگ پو | اینجای دنیای ما وبلاگنویس هاست

mykonos.ir: میکونوس: سفر به زیباترین شهر یونان

منبع: همگردی
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33432

به "بهترین پیاده راه های تهران از نگاه مخاطبان خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین پیاده راه های تهران از نگاه مخاطبان خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید