راهنمای جامع سفر به ریو دو ژانیرو

به گزارش مجله سرگرمی، سفر به ریو دو ژانیرو

شهر پرهیاهوی ریو دو ژانیرو در دهه های اخیر، یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین مقاصد گردشگری برزیل بوده است. در مرکز پرشور و پر جنب و جوش این شهر با تاریخ و میراثی غنی، فرهنگ و زندگی جریان دارد. ریو دو ژانیرو دومین شهر بزرگ برزیل و سومین کلان شهر بزرگ امریکای جنوبی است. از آنجایی که بسیاری از گردشگران سفر به ریو دو ژانیرو را بر سفر به بسیاری از مقاصد گردشگری ترجیح می دهند، این شهر به پربازدیدترین شهر در نیمکره جنوبی تبدیل شده است.

راهنمای جامع سفر به ریو دو ژانیرو

سفر به ریو دو ژانیرو یکی از تاثیرگذارترین و خاطره انگیزترین سفرها را برای گردشگران سراسر جهان رقم می زند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این شهر با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی شهر ریو دو ژانیرو

ریو دو ژانیرو دومین شهر پر جمعیت برزیل و ششمین شهر پرجمعیت امریکا است. بخشی از شهر ریو دو ژانیرو متعلق به میراث جهانی یونسکو است. مناظر بین دریا و کوه ها در ریو دو ژانیرو، در تاریخ 1 جولای 2012، به عنوان چشم انداز فرهنگی توسط یونسکو به ثبت رسید.

ریو دو ژانیرو در سال 1565 توسط پرتغالی ها کشف شد. این شهر در ابتدا محل استقرار امپراطوری پرتغال بود و بعدها به پایتخت برزیل تبدیل شد.

بیشتر مردم جهان ریو دو ژانیرو را با مناظر نفس گیر، سواحل زیبا و جشن ها و کارناوال های سالیانه اش می شناسند. بندر ریو دو ژانیرو، راهی منحصر به فرد به اقیانوس دارد. این بندر با خصیصه های جغرافیایی تماشایی و زیبایی مثل کوه شوگر لوف(کله قندی) با 395 متر ارتفاع، قله کوکووادو با 704 متر ارتفاع، و تپه های تیجوکا با 1.021 متر ارتفاع، احاطه شده است. همین ویژگی ها همگی دس تبه دست هم داده اند تا این بندر را به یکی از شگفتی های طبیعی جهان تبدیل کنند.

آب و هوا در سفر به ریو دو ژانیرو

ریو دو ژانیرو بیشتر ایام سال گرم است. و باران به ندرت بین ماه های دسامبر و مارچ می بارد. نواحی سواحی این شهر به دلیل نسیم های خنکی که از اقیانوس اطلس می وزند، نسبت به نواحی داخلی شهر خنک تر است. میانگین دمای سالیانه ریو دو ژانیرو بین 21 و 27 درجه سانتیگراد است. بهترین زمان سفر به ریو دو ژانیرو ماه فوریه است. در این ماه فستیوال بزرگ جهانی ریو دو ژانیرو برگزار می شود و قطعا بهترین زمان سفر به این شهر خواهد بود.

روش های سفر به ریو دو ژانیرو

اگر از ایران قصد سفر به ریو دو ژانیرو را داشته باشید، تهران پرواز مستقیم به ریو دو ژانیرو ندارد. برای خرید بلیط هواپیما ریو دو ژانیرو می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

اما اگر از شهرهای دیگر آمریکای جنوبی قصد سفر به ریو دو ژانیرو را دارید، چندین راه وجود دارد.

سفر با هواپیما

فرودگاه بین المللی آنتونیو کارلوس که هنوز هم با نام قبلی خود یعنی فرودگاه بین المللی ریو دوژانیرو گالیائو(Galeão - Antônio Carlos Jobim International Airport) شناخته می شود، در 20 کیلومتری شمالی مرکز شهر ریو دو ژانیرو قرار گرفته است. پروازهای این فرودگاه بین المللی است و به مقاصدی نظیر اروپا، آفریقا، خاورمیانه و امریکای شمالی انجام می شود.

برای ترک فرودگاه و رفتن به مرکز شهر ریو دو ژانیرو 5 گزینه وجود دارد. اتوبوس های معمولی، اتوبوس های پرمیوم(ویژه)، اتوبوس های BRT، تاکسی یا ترنسفر فرودگاهی.

    • اتوبوس های پرمیوم: اتوبوس های پرمیوم چهار خط اتوبوس دارند. این اتوبوس های راحت و مجهز به دستگاه تهویه هوا، درست مقابل درب خروجی فرودگاه مسافران را سوار می کنند. در این اتوبوس ها فضای زیادی برای چمدان ها وجود دارد و مسافران به راحتی می توانند چمدان های خود را در آن جای دهند. اتوبوس های پرمیوم هر 30 دقیقه یکبار و بین ساعت های 5:30 تا 22:00 حرکت می کنند.
    • اتوبوس های BRT: سامانه BRT ریو دو ژانیرو، سامانه اتوبوس های تندرویی است که به صورت 24 ساعته و در طول تمام روزهای هفته، سرویس می دهند. این سامانه از سال 2014 افتتاح شد. این اتوبوس ها مجهز به دستگاه تهویه هوا هستند و فضای کافی برای چمدان ها در آن ها وجود دارد. برای سوار شدن به این اتوبوس ها حتما باید کارت ریو(RioCard) داشته باشید. از این کارت های قابل شارژ می توانید برای سوار شدن به هر سامانه ای در ریو استفاده کنید. این کارت ها را می توانید از داخل ترمینال فرودگاه یا ایستگاه BRT تهیه کنید.
    • تاکسی: سفر با تاکسی از فرودگاه به ریو دو ژانیرو بیشتر طول می کشد. برخی از رانندگان تاکسی هم از گردشگرانی که به شهر آشنایی ندارند، سوء استفاده می کنند و کرایه بیشتری دریافت می کنند. اینگونه کلاهبردازی ها بیشتر در خارج شهر و در طول فصل هایی مثل سال نو و کارناوال ها، که گردشگر بیشتری به این شهر سفر می کنند، بیشتر می شود. دو نوع تاکسی برای ترنسفر در فرودگاه وجود دارد. یکی تاکسی های زرد رنگ و دیگری تاکسی های رادیویی. اگر می خواهید سوار تاکسی های رادیویی شوید، هزینه آن ها از فرودگاه تا کاپاکابانا/ ایپانما/ لبلون، 99 دلار است. اما اگر می خواهید از تاکسی های زرد استفاده کنید کرایه آن ها با استفاده از کیلومتر شمار تا ایپانما(26 دقیقه) 58 دلار، تا کوپاکابانا(28 دقیقه) 63 دلار، تا جاردیم(31 دقیقه) 68 دلار است. اما با توجه به ترافیک ممکن است به این مبلغ اضافه شود.
  • رزرو ترنسفر فرودگاهی: می توانید ترنسفر فرودگاهی را از قبل به صورت آنلاین رزرو کنید . از میان این شرکت ها می توان Royal American Rio de Janeiro، Rio Airport Transfer و LingoTaxi South America را نام برد. این سرویس ها را می توانید قبل از عزیمت رزرو کنید و هزینه آن ها را پرداخت کنید. کرایه آن ها مشابه تاکسی های رادیویی است.

سفر با اتوبوس

در ریو دو ژانیرو چندین شرکت هستند که برای سفر از شهرهای دیگر برزیل به این شهر و برعکس خدمات رسانی می کنند. از میان آن ها می توان Green Toad Bus را نام برد که بلیط آن را می توانید آنلاین تهیه کنید و از شهرهایی مثل Ilha Grande، Paraty، São Paulo، Florianopolis، Campo Grande، Foz do Iguacu به ریو دو ژانیرو سفر کنید.

سفر با ماشین

ریو دو ژانیرو توسط جاده های زیادی به شهرها و ایالت های اطراف متصل می شود. بزرگراه های اصلی بین ایالتی که از ریو می گذرند، BR-116، که از ریو به جنوب برزیل می رود، BR-101، که از ریو به شمال و شمال غربی می رود و BR-040، که از ریو به نواحی غربی برزیل می رود.

حمل و نقل شهری در سفر به ریو دو ژانیرو

با تاکسی

تاکسی یکی از بهترین روش ها برای گردش در شهر ریو است. با این حال در نظر داشته باشید که ترافیک در ریو گاهی اوقات ممکن است وحشتناک باشد. برای مثال یک تاکسی از ایپانما تا ترمینال اتوبوس به طور عادی 25 دقیقه در راه است. اما اگر با ترافیک روبرو شوید، ممکن است این راستا تا 90 دقیقه هم طول بکشد.

با اتوبوس

اتوبوس ها در ریو ارزان ترین و راحت ترین وسیله جابجایی در شهر هستند. چون تعداد آن ها و خط هایی که داخل شهر دارند زیاد است. خطوط ویژه اتوبوس در بیشتر خیابان های شهر وجود دارد که مدت زمان سفر را کوتاه تر می کنند. تعداد اتوبوس ها هنگام شب بسیار کم می شود.

هنگامی که سوار اتوبوس شده اید، مراقب جیب برها باشید، و اگر راننده با سرعت بیشتری حرکت کرد تعجب نکنید. اتوبوس های ریو دو در دارند. در جلویی برای سوار شدن به اتوبوس و در عقبی برای پیاده شدن از آن استفاده می شود. کرایه اتوبوس ها بدون توجه به راستا، 3.95 دلار است. می توانید هزینه آن را با استفاده از کارت ریو پرداخت کنید.

جدول زمانبندی برای حرکت اتوبوس ها وجود ندارد و معمولا هر 15 دقیقه یکبار حرکت می کنند. اما مدت زمان آن هنگام شب ممکن است تا یک ساعت هم به طول بینجامد.

با مترو

متروی ریو دو ژانیرو، امن، سریع، تمیز، راحت و مجهز به دستگاه تهویه هوا هستند و نسبت به سایر وسایل نقلیه در ریو دو ژانیرو علائم و نشانه های واضح تری دارند. ساعت کاری آن ها به این صورت است:

  • روزهای دوشنبه تا شنبه از 5:00 الی 24:00
  • روزهای یکشنبه از 7:00 الی 23:00
  • در زمان کارناوال ها و جشن ها از 00:00 الی 24:00
  • متروی ریو دو ژانیرو سه خط دارد. خط 1(نارنجی)، خط 2(سبز)، و خط 3(زرد).

هزینه بلیط یک سفره مترو در ریو دو ژانیرو، 4.30 دلار است.

با ماشین

ترافیک در برخی نقاط ریو وحشتناک است، اما ممکن است ماشین بهترین راه برای رفتن به جاهایی مثل ساحل گروماری باشد. سعی کنید در ساعات اوج ترافیک از رفتن به مناطقی مانند کاپاکابانا، بوتافوگو و تیجوکا خودداری کنید. در ساعاتی که مادرها ماشین هایشان را پارک می کنند تا فرزندانشان را از مدرسه بردارند، ترافیک به اوج خود می رسد.

ریو دو ژانیرو برنامه جالبی برای کنترل ترافیک در این شهر اجرا می کند. بین ساعات 7:00 و 10:00 جریان ترافیک یک بزرگراه در جاده های ساحلی ایپانما و کوپاکابانا برعکس می شود. و تمامی ماشین ها در جریان مشابهی حرکت می کنند.

با دوچرخه

ریو دو ژانیرو برای دوچرخه سواری بسیار مناسب است. در 5 سال اخیر، این شهر زیرساخت های پیست های دوچرخه سواری خود را از 100 کیلومتر به 400 کیلومتر، بهبود بخشیده است. خطوط دوچرخه به خوبی حفظ و گسترده می شوند. می توانید تمام راستامیان لبلون و سنترو را با دوچرخه و در کنار ساحل طی کنید. سامانه عمومی دوچرخه سواری در ریو دو ژانیرو با نام Bike Rio شناخته می شود و هزینه آن 10 دلار ماهیانه و 5 دلار روزانه است.

با اسکوتر

در سال های اخیر استفاده از اسکوتر در ریو دو ژانیرو معمول شده است. چندین آژانس اجاره وجود دارد که می توانید از آن ها اسکوتر کرایه کنید. کسانی که از اسکوتر استفاده می کنند، متوجه خواهند شد که استفاده از آن در ریو چقدر راحت و مناسب است. استفاده از این وسیله برای گردش در مکان های دیدنی ریو دو ژانیرو آزادی بیشتری به گردشگران می دهد.

پیاده روی

ریو دو ژانیرو شهری شگفت انگیز برای پیاده روی است. چندین شرکت ارائه دهنده تور در ریو در دسترس هستند که به شما آدرس بسیاری از مشهورترین مکان های دیدنی ریو و برخی جاهای مخفی را می دهند که توسط گردشگران کشف شده اند.

در این مقاله با شهر ریو دو ژانیرو و آب و هوا و روش های سفر به آن آشنا شدید. در قسمت دوم این مقاله قصد داریم تا شما را با جاذبه های گردشگری، رستوران ها و مراکز خرید این شهر آشنا کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فلای تودی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 26 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40952

به "راهنمای جامع سفر به ریو دو ژانیرو" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای جامع سفر به ریو دو ژانیرو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع سفر به ریو دو ژانیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید