بهترین نرم افزار برای مشاهده پینگ، تاخیر، پایداری و کیفیت اینترنت و شبکه

به گزارش مجله سرگرمی، بسیاری از ما برای مشاهده شرایط اینترنت از دستور ping در خط فرمان ویندوز استفاده می کنیم.

بهترین نرم افزار برای مشاهده پینگ، تاخیر، پایداری و کیفیت اینترنت و شبکه

دستور پینگ می تواند به ما شرایط پایداری اینترنت، تاخیر، نرخ گم شدن بسته ها یا همان پکت لاست و بعضی اطلاعات دیگر را بدهد. این اطلاعات برای یافتن مشکل شبکه یا بهبود کیفیت اینترنت به درد می خورند.

اما ابزارهای دیگری هم برای پینگ اینترنت هست که کامل تر و پیشرفته تر هستند و می توانند اطلاعات بیشتری به ما بدهند یا اینکه شرایط اینترنت را در یک بازه زمانی طولانی تر زیر ذره بین قرار داده و به ما گزارش دهند.

مثلا، تصور کنید می خواهید شرایط اینترنت را در یک بازه نیم ساعت مشاهده کنید. دیگر دستور ping چندان کاربردی نخواهد بود و شما نمی توانید برای نیم ساعت در ترمینال خط فرمان ویندوز معطل شوید.

از بهترین ابزارهای آنلاینی که برای دریافت پینگ اینترنت و شبکه می شناسم؛ باید به سایت ping.eu اشاره کنم که ابزارهایی بیشتر از پینگ دارد. تقریبا 12 ابزار پر کاربرد شبکه در این وب سایت به سادگی در اختیار شما قرار گرفته است.

در فرصتی دیگر تک تک ابزارهای سایت ping.eu را معرفی و نحوه کار با آن ها را آموزش می دهم ولی حالا اجازه بدهید سراغ نرم افزار کاربردی و مفید pingplotter بروم که یکی از شناخته شده ترین نرم افزارهای برای پیگیری طولانی مدت شرایط اینترنت است.

اینترنت زیر ذره بین شما

نرم افزار pingplotter برای سیستم عامل های ویندوز، مک او اس و آی او اس عرضه شده و یک ابزار خوب برای دریافت پینگ از اینترنت و مشاهده شرایط کیفیت اتصال خط و میزان تاخیر در بازه های طولانی مدت است.

حسن این نرم افزار در نشان دادن شرایط پینگ به صورت گرافیکی و نموداری است تا با یک چشم بر هم زدن بتوانید شرایط اینترنت و شبکه خود را ارزیابی کنید.

کار با این نرم افزار هم بسیار ساده است و چیزی برای گفتن ندارد. کافی است آدرس IP دی ان اس یا سایت و شبکه را وارد نموده و کلید Start را بزنید و چند دقیقه منتظر بمانید.

همانند تصویر زیر، نموداری از پینگ و پکت لاست و تاخیر به شما برای اینترنت یا سروری که وارد کردید؛ داده می گردد:

می توانید با تنظیمات این نرم افزار بازی کنید و بازه زمانی ارسال بسته ها را کوتاه تر یا بلندتر کنید؛ برای مدتی پینگ اینترنت را متوقف نموده و دوباره از سر بگیرید یا فایل های خروجی از شرایط پینگ اینترنت گرفته و برای سرویس دهنده و کارشناس شبکه بفرستید.

کار با نرم افزار pingplotter خیلی جذاب تر از دستور خط فرمان ping است و آزادی و انعطاف پذیری بیشتری به شما می دهد. باز بودن همواره این نرم افزار یاری می نماید تا با دقت همه اتفاقات اینترنت را زیر نظر بگیرید و بفهمید چه زمانی اینترنت قطع شده یا ناپایدار است و چه زمانی در بهترین شرایط از نظر پینگ و تاخیر قرار گرفته است.

ابزارهای آنلاین پینگ با قطعی اینترنت دیگر در دسترس نیستند ولی نرم افزار دسکتاپ به کارش ادامه می دهد و اتفاقا به شما خواهد گفت اینترنت قطع شده است یا مرتبا در حال قطعی و وصلی است.

به نظرم یکی از بهترین ابزارها برای عیب یابی شبکه، مودم و روتر هم هست.

تنها مسئله ای که هست؛ نسخه رایگان این نرم افزار 14 روزه است و باید پس از دو هفته، فکری برای رجیستری آن بکنید.

معلمان از ساعت 20 امشب می توانند از بسته اینترنت سه ماهه رایگان خود استفاده نمایند. آذری جهرمی، وزیر ارتباطات امروز گفت برای 700 هزار معلم…

وای فای برای بعضی افراد در خانه از آب و برق و گاز ضروری تر شده است. اگر دانش آموز و دانش جو در خانه داشته باشید؛ مدام باید…

شرکت هایپرسل مودم 4G جدیدی از سری Naztech را روانه بازار نموده است. قبلا دو مودم پاوربانک نزتک 77C و نزتک 99C از این شرکت…

یک پرسش اساسی که قطعا گیمرها زیاد با آن برخورد کردند: بازی های آنلاین چقدر اینترنت مصرف می نمایند؟ بازی های آنلاین به یک سرگرمی عظیم و اصلی…

هواوی چند سالی است بهترین لپ تاپ های قابل حمل جهان را می سازد و سری MateBook X آن با سری زن ایسوس و مک بوک اپل رقابت…

شرکت سامسونگ به طور رسمی نسخه جدید پوسته One UI 2.5 را برای بعضی گوشی هایش عرضه کرد. عمدتا گوشی خانواده گلکسی اس 20، گلکسی اس…

وودافون معروف ترین اپراتور موبایلی است که از مودم 4G هواوی B528 تحت عنوان مودم Gigacube استفاده نموده است. در واقع، بسیاری از کاربران مودم B528…

تی پی لینک در نمایشگاه IFA سال جاری، علاوه بر اینکه از یک محصول چندگانه انقلابی به نام Deco X80-5G رونمایی کرد که یک مودم 5G، روتر وای فای…

ak3fa.ir: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

sanaye-90.ir: صنایع 90 | مجله خبری و تحلیلی صنایع

منبع: شبکه چی
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109770

به "بهترین نرم افزار برای مشاهده پینگ، تاخیر، پایداری و کیفیت اینترنت و شبکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین نرم افزار برای مشاهده پینگ، تاخیر، پایداری و کیفیت اینترنت و شبکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید