بهترین مناطق دیدنی در جمهوری آذربایجان کجا هستند؟

به گزارش مجله سرگرمی، جمهوری آذربایجان کشوری است که هم قسمت شرقی اروپا و هم غربی آسیا را دربر می گیرد. بنابراین می توان انتظار جاذبه های شرقی و غربی فراوانی را در این کشور داشت. استراحت گاه های ساحلی بسیار زیبا در دریای خزر و بازدید از آتشفشان ها تنها بعضی از جاذبه های آذربایجان است. مسجدها و مناره های باستانی با معماری مدرن شهر از زیبایی های باکو است.

بهترین مناطق دیدنی در جمهوری آذربایجان کجا هستند؟

خبرنگاران - در اینجا به معرفی بعضی از مناطق دیدنی آذربایجان می پردازیم:

1. باکو

باکو پایتخت آذربایجان، در امتداد دریای خزر قرار گرفته است و ترکیبی از شهر قدیمی Icheri Seher و آسمان خراش های مدرن است که با صفحات LCD دربر گرفته شده اند. این شهر همچنین دارای یک موزه مدرن هنری بوده که بیش از 900 اثر هنری از هنرمندان این منطقه را به نمایش می گذارد. همچنین با مراجعه به بازار Teze می توان از پنیرها و ادویه ها و غذاهای محلی لذت برد.

2. Icheri Seher

Icheri Seher به عنوان یک شهر قدیمی و قلعه ای شناخته و جزء میراث فرهنگی یونسکو بشمار می رود. در تمام محوطه حفاظت شده این شهر می توان شاهد شاهکارهای بی نظیر معماری بود که شامل برج Maiden است که به قرن 12 میلادی باز می شود. اما تنها جاذبه این شهر بافت قدیمی و معماری آن نیست، صنایع دستی این منطقه مانند سرامیک و منسوجات مانند فرش و لباس های سنتی این منطقه را مکانی ایده آل برای خرید سوغاتی تبدیل نموده است.

3. آتشفشان Garasu

بسیاری از بازدیدکنندگان نمی دانند که آذربایجان دارای بیشترین تعداد آتشفشان در دنیا است و حدود 350 آتشفشان در این کشور وجود دارد. یکی از آتشفشان های معروف، Garasu بوده که می تواند مواد مذاب را تا ارتفاع 1000 متری در هوا پخش کند. به گفته بعضی این آتشفشان ظاهری مانند ماه دارد و قدمت آن به 25 میلیون سال پیش باز می شود.

4. دریای خزر

دریای خزر با وسعت 371000 کیلومتر مربع بزرگترین دریاچه دنیا بشمار می رود و ظاهر آن مانند یک اقیانوس است. شوری آب دریای خزر مانند اقیانوس ها بوده اما از آنها کمتر است و این دریا را به مکانی مناسب برای شنا کردن تبدیل نموده. از تفریحات مورد علاقه مردم می توان به قایقرانی، غواصی و ماهیگیری اشاره نمود.

منبع : thecrazytourist.com

blogpo.ir: بلاگ پو | اینجای دنیای ما وبلاگنویس هاست

mykonos.ir: میکونوس: سفر به زیباترین شهر یونان

منبع: چمدان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68430

به "بهترین مناطق دیدنی در جمهوری آذربایجان کجا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مناطق دیدنی در جمهوری آذربایجان کجا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید