آیا سریلانکا را برای سفر می پسندم؟

به گزارش مجله سرگرمی، سواحل

سواحل سفیدرنگ دور تا دور سریلانکا را گرفته و به همین خاطر اگر از فضا به سریلانگا نگاه کنید خطوطی سفید اطراف آن می بینید. در هر قسمتِ خط ساحلی راه بروید به این ماسه های جذاب می رسید. عجیب تر اینکه اکثر این سوحل، بکر و خلوت هستند. شن های سفیدرنگ سواحل سریلانکا یکی از جاذبه های دیدنی این کشور است. نظیر آنها را در مالدیو می توانید ببیند.

آیا سریلانکا را برای سفر می پسندم؟

تَلپه (Thalpe)

مهمان خانه های ساده و راحت منطقه تلپه در سریلانکا و ساحل آرام آن محل پذیرایی و استراحت مناسبی برای تان خواهد بود. منطقه اوناوَتونا (Unawatuna) در سریلانکا کمی شلوغ است و پر ازدحام. این منطقه با مسافرخانه های صمیمی و دوست داشتنی پذیرای شما خواهد بود.

ساحل ماراکولیا (Marakolliya)

شاید نتوانید در تمام ماه های سال در این منطقه شنا کنید اما ساحل آن همواره حیرت انگیز است. اگر هوادار سفرهای ساحلی هستید و از قدم زدن کنار ساحل یا شنا لذت می برید، ماراکولیا در سریلانکا جای مناسبی است.

ساحل رِکاوا (Rekawa)

در این ساحل طویل و بادخیز لاک پشت های زیادی را خواهید دید. اگر عاشق مناظر بکر و رمانتیک هستید، اینجا مخصوص شماست.

خلیج آروگام (Arugam)

ساحل این خلیج محلی کلاسیک است و موج سوارها در آن جمع می شوند. اگر به دنبال کسب انرژی و سرزندگی هستید، در این ساحل وقت بگذرانید.

اوپوِلی (Uppuveli) و نیلاوِلی (Nilaveli)

سواحلی زیبا که در گوشه ای دنج و ساکت در منطقه شرق سریلانکا قرار دارند؛ موقعیت جغرافیایی این دو ساحل باعث شده تا ساکت و طبیعی باقی بمانند.

بَتیکلوا (Batticaloa)

اکثر سواحل اطراف این منطقه کاملا بکر هستند؛ این سواحل محل مناسبی برای ماجراجوها و کسانی است که به دنبال رویاهای شان می روند.

غواصی در آب های عمیق و کم عمق

مناطق غواصی سریلانکا پا به پای مناطق توریستی اش در حال رشد است. نواحی فوق العاده ای برای غواصی در آب های کم عمق و عمیق در اطراف خط ساحلی سریلانکا وجود دارد. مناطقی که هنوز پای بسیاری از گردشگران به آن ها نرسیده است. ساحل غربی در جنوب کُلُمبو (Colombo) همواره مرکز غواصی بوده، اما مناطق دیگری مانند بخش جنوبی و شرقی نیز برای غواصی مناسبند.

تپه های دریایی

در این تپه ها تغییرات بسیار کمی ایجاد شده و تقریبا بکر هستند. در این منطقه دلفین ها را خواهید دید که در گروه های صد تایی بازی می نمایند.

تپه های دریایی با ماهی های خاص و بزرگ

رسیدن به این منطقه شاید خیلی راحت نباشد و شرایط آن کمی بی ثبات است، اما احتمالا بهترین منطقه غواصی در سریلانکاست.

پارک ملی پیجن آیلند (Pigeon Island) (به معنی جزیره کبوتر)

تپه دریایی مرجانی و کم عمق با تعداد زیادی ماهی و کوسه. دیدن این پارک به اندازه غواصی در آب های کم عمق و عمیق برای تان رضایت بخش خواهد بود.

بَتیکلوا

کشتی شکسته اچ ام اسهرمس(HMSHermes)، مربوط به جنگ جهانی دوم، در این ناحیه قرار گرفته است و غواص های حرفه ای می توانند از آن بازدید نمایند. اما همه گردشگران می توانند به صخره های غواصی اطراف آن بروند.

پیاده روی

شاید دمای هوا در روز کمی گرم باشد و احتمال بارش باران وجود دارد، اما در سریلانکا مکان های بسیار زیادی برای استراحت وجود دارد. از زیبایی طبیعی، فرهنگ غنی و بناهای باستانی فوق العاده لذت ببرید.

کُلُمبو

خیابان های اصلی شاید کمی آلوده بنظر بیاید، اما اطرافِ جاده های دیگر پایتخت ردیف درختان را می بینید این درختان جلوه دلپذیری به جاده ها می دهند. در محله های پرانرژی باغ های سینامن (Cinnamon) (به معنی دارچین) تا پارک گالی فیس (Galle Face) پرسه بزنید.

پُلُناروا (Polonnaruwa)

بناهای تاریخی این منطقه در فضایی قرار گرفته که شبیه به پارکی خوش آب و هواست. اگر آماده گشت و گذار هستید می توانید در این منطقه پیاده روی کنید.

قله کوه حضرت آدم

با عبادتگرها همراه شوید و در راستاهایی پیاده روی کنید که جای پای بودا در آن هاست.

رشته کوه ناکلز (Knuckles)

رشته کوه ناکلز بارانی و پوشیده از انبوه گیاهان است. پیاده رودی در این کوه ها شبیه به پیاده روی در پارک نیست، اما هیجان انگیزترین کوه پیمایی سریلانکا را می توانید در این منطقه تجربه کنید.

گالی

بعد از پیاده روی و گشت و گذار در گالی به راه خود ادامه بدهید و به سمت نواحی اطراف خلیج بروید تا به رویای استوایی سواحل جنگلی برسید.

معابد بودایی

در معابد کوچک و بزرگ سریلانکا می توان بیش از 200 سال میراث مذهبی دید. این معابد در جای جای این جزیره کوچک قرار گرفته اند. برای داشتن تجربه ای فوق العاده، زمان سفرتان را با فستیوال های سریلانکا هماهنگ کنید.

معبد گنگرامایا (Gangaramaya)

این معبد از جمله معبدهای متعدد پایتخت سریلانکاست که جشن هایش در طی سال هواداران زیادی را جذب می نماید.

مولکریگالا (Mulkirigala)

مولکریگالا معبدی زیباست که کمتر از آن بازدید شده است. این معبد در زیر یک پرتگاه صخره ای قرار گرفته و در میان غارهای شکاف مانند پنهان است.

معبد دندان مقدس

این معبد محل نگهداری دندان بودا و قلب و روح بوداییسم سریلانکایی است.

سری ماها بودا (Sri Maha Bodhi)

قدیمی تر ین درخت زنده ای که می دانیم انسان آن را کاشته مرکز توجه در این ناحیه است. این مکان بسیار مقدس در مرکز انورادهاپورا (Anuradhapura) قرار گرفته است.

میهینتاله (Mihintale)

این معبد متعلق به شخصیت های مشهور است. برای رسیدن به معبد در بالای کوه کافی است بیش از 1800 قدم بردارید.

نَگادیپا (Nagadipa)

معبدی ساده در جزیره ای کوچک که در کرانه شمالی قرار گرفته است. این معبد در جایی واقع شده که بودای افسانه ای زمانی به آنجا رفته بود.

حیات وحش

شاید سریلانکا جزیره کوچکی باشد اما حیوانات آن بزرگ اند. به خصوص گله های فیل های آسیایی که داخل و خارج پارک های ملی زندگی می نمایند. پلنگ و بوفالوهای آبی فقط نمونه ای از حیوانات این کشورند.

پارک ملی یالا (Yala)

سافاری پلنگ ها در پارک ملی یالا یکی از جاذبه های سریلانکاست. این سافاری برای دیدن جمعیت پلنگ هایی است که گردشگرهای زیادی را به خود جذب می نماید.

پارک ملی اودا والاو (Uda Walawe)

اگر همواره دل تان می خواسته فیل های وحشی را از نزدیک ببینید بعید است بتوانید جایی بهتر از این پارک برای دیدن آن ها پیدا کنید.

پارک ملی مینِریا (Minneriya)

این پارک محلی است برای دیدن فیل و سایر حیوانات. اما در عین حال افراد زیادی هم برای دیدن منظره ای فوق العاده در این پارک دور هم جمع می شوند: منظره کنار هم جمع شدن بیش از 400 پاچیدرم یا همان فیل آسیایی.

پارک ملی کومارا (Kumana)

تعداد زیادی پلنگ، فیل و پرندگان مختلف در این پارک وجود دارد. این پارک نسبت به همسایه اش، پارک یالا ، هوادارهای کمتری دارد.

پُتوویل (Pottuvil)

سافاری در تالاب ها به شما امکان می دهد تا نزدیکی فیل ها بروید. دیدن سوسمارها و کروکودیل ها از نزدیک هیجان دلپذیری را بری تان ایجاد می نماید.

خرید

سریلانکا کشوری سرسبز است. پس جای تعجب نیست که بعضی از بهترین محصولات آن محصولات کشاورزی اش باشد. از چیزهایی که حتما در سریلانکا خواهید خرید چای و ادویه های مختلف است. به جز این محصولات، صنایع دستی مختلف و طیف متنوع اشیای طراحی شده را هم می توانید از این کشور بخرید.

کُلُمبو

مطمئنا در پایتخت سریلانکا مراکز خرید خوبی وجود دارد. اما چیزی که باعث تعجب می گردد این است که این مراکز خرید خیلی خوب هستند! بوتیک های طراحان مد روز، گالری ها و بازارهای مختلف تقریبا هر چیزی را که بخواهید با قیمت های بسیار خوب به شما می فروشند.

نِگُمبو (Negombo)

شهر جذاب و قدیمی نِگُمبو مرکز شلوغی پر از مغازه های سریلانکایی دارد. مجموعه مغازه های مخصوص خرید سوغاتی برای گردشگرها نیز در ساحل آن قرار گرفته است.

گالی

گالی محل مناسبی برای گشت و گذار هوادارهای خرید است. تعداد زیادی گالری کوچک، بوتیک های طراحان مستقل و مغازه های فروش اشیای آنتیک در این منطقه وجود دارد.

هیل کانتری (Hill Country)

در مراکز فراوری و کارخانه های چای این منطقه می توانید چای بسیار مرغوب تهیه کنید. محصولاتی که به سختی بتوان در جای دیگری آن ها را خرید. آن هم با قیمت بسیار مناسب.

آیوروِدا (Ayurveda)

آیوروِدا شیوه تراپی و طب سنتی است. این روش برای درمان و سرزندگی استفاده می گردد. این روش در سریلانکا برای درمان بیماری های مختلف به کار می رود و هر سال بازدیدنمایندگان زیادی را جذب می نماید؛ بعضی از این بازدیدنمایندگان هفته ها در کلینیک ها و مراکز آب گرم آیوروِدا اقامت می نمایند.

آب گرم سِیلان (Ceylon) و آیوروِدای سیدهالپا (Siddhalepa)

در این مرکز تجملی احساس سرزندگی کنید و از مجموعه کامل درمانی در کُلُمبو لذت ببرید؛ در منطقه بازار مرکزی پِتا (Pettah) نیز مغازه های آیوروِدا وجود دارد.

ذخیره های آب گرم طبیعی

پس از یک روز شنای سخت در میان موج های پرانرژی اوناوَتونا می توانید در یکی از دوره های آیوروِدا شرکت کنید و دوباره به تعادل درونی برسید.

غرفه های آیوروِدا

غرفه های نِگُمبو اتاق هایی را در اختیارتان قرار می دهند که می توانید در آن ها از خدمات درمانی آب گرم بهره ببرید.

محل استراحت آیوروِدایی در تپه دریایی بَربِرین (Barberyn)

محل استراحت کاملی در بِرووِلا (Beruwela) که یوگا و مدیتیشن در آن انتظار شما را می کشد.

آیوروِدا ماها گِدارا (Maha Gedara) با کیفیت بالا

گوشه ای دنج در ساحل غربی که کیفیت محل استراحت و خدماتش بالاست.

مناطق باستانی

یونسکو 8 منطقه باستانی در سریلانکا ثبت نموده که عددی قابل توجه برای این جزیره کوچک است.

قلعه گالی

این قلعه هلندی زیباترین محیط شهری سریلانکا را ساخته است: هنگام غروب خورشید در اطراف آن پرسه بزنید.

کَندی (Kandy)

شهر سلطنتی و معابد قلب فرهنگ سریلانکایی هستند.

جنگل حفاظت شده سینهاراجا (Sinharaja)

این جنگل یکی از بخش های باقیمانده جنگل های کوهستانی و انبوه در سریلانکاست. دیدن این جنگل رویای پرنده نگرهاست.

دَمبولا (Dambulla)

معابد شبیه غار و نقاشی های داخل آن ها اثر هنری به شمار می روند.

سیگیریا (Sigiriya)

صخره ای غول آسا که هنوز بسیاری از مردم فکر می نمایند زمانی قلعه یا معبد بوده است؛ در روزهایی که هوا صاف است می توانید از بالای آن همه جا را ببینید.

پُلُناروا

در این منطقه طیف وسیعی از ساختمان هایی را می بینید که از پایتخت دوره قرون وسطی باقی مانده اند.

انورادهاپورا

فضای عرفانی و غیر عرفانی در این محوطه گسترده در کنار هم قرار گرفته اند. در این منطقه ردپای قرن های مختلف تاریخی دیده می گردد.

کوهستان های مرکزی

جنگل ها و قله های ارتفاعات سری پادا (Sri Pada)، جلگه های هُرتُن (Horton) و دامنه رشته کوه ناکلز محل رشد گونه های گیاهی بسیار متنوع و قابل توجه است.

معماری دوران استعمار در سریلانکا

هلندی ها، پرتغالی ها و بریتانیایی ها همگی به معنای واقعی کلمه رد پای خود را در سریلانکا به جای گذاشته اند. میراث آن ها امروز یادگارهای متفاوتی را ایجاد نموده است.

کُلُمبو

ساختمان قدیمی بیمارستان هلندی فقط یکی از بیشمار زیبایی های دوران استعمار سریلانکا است که می توانید از دیدن آن در پایتخت این کشور لذت ببرید. ساختمان موزه ملی هم طراحی قدیمی و بریتانیایی دارد.

قلعه گالی

در غروب آفتاب در راستا دیوارهای ساختمان هلندی قلعه گالی قدم بزنید. حرکت آرام تاریخ را اطراف خود احساس خواهید کرد.

نووارا اِلیا (Nuwara Eliya)

این منطقه در ارتفاعات پرهوادار مستعمراتی سریلانکا قرار گرفته است. در یکی از هتل های بزرگ و قدیمی سریلانکایی آن اقامت کنید. روزهای دوران راج (Raj) کم کم در مقابل چشم های تان دوباره جان می گیرند.

جَفنا (Jaffna)

حومه این شهر انباشته از خانه های قرن نوزدهمی و کلیساهای مربوط به دوران پرتغالی هاست، که البته در جنگ آسیب دیده اند.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

منبع: دالاهو
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 43866

به "آیا سریلانکا را برای سفر می پسندم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سریلانکا را برای سفر می پسندم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید