مناطق دیدنی هنگ کنگ ، جالب ترین جاذبه های گردشگری در هنگ کنگ

به گزارش مجله سرگرمی، در این مطلب از شهر هنگ کنگ برایتان می گوییم از جاذبه های گردشگری هنگ کنگ و مناطق دیدنی هنگ کنگ. این شهر به عنوان یکی از مسحورنماینده ترین مراکز اقتصادی دنیا و شهر برگزیده برای خرید های لوکس شناخته می گردد. از سوی دیگر این شهر مملو از فرهنگ و تاریخ است ولی نمی توانید تماشای افق زیبا و غروب خورشید شگفت انگیزش را نادیده بگیرید. در هنگ کنگ انرژی ای جریان دارد که توصیف آن مشکل است. میلیون ها نفر در مساحت کوچکی زندگی می نمایند که البته نمی توان ادعا کرد که کار درستی می نمایند. در هر گوشه چیز جدید و منحصر به فردی به چشم می خورد، ممکن است یک معبد باستانی یا مغازه ای که جدیدترین تکنولوژی الکترونیک را برای فروش عرضه می نماید به چشمتان بخورد.یا مردی را ببینید که پرنده اش را در قفس به پیاده روی می برد. هنگ کنگ به عنوان مرکز تجاری چین، به همان اندازه که تاثیر فرهنگ چین باستان را بازتاب می دهد، نگرش و تاریخی مستقل از سرزمین اصلی چین را نیز ارائه می دهد. بازدید از هنگ کنگ می تواند زمین، دریا، سواحل شگفت انگیز ، قله های بزرگ و روستاهای ماهیگیری سنتی با روند آرام زندگی را شامل گردد. قطعا هنگ کنگ یکی از چشمگیرترین شهر های دنیا است اما تنها جاذبه آن چشم اندازهایش نیست.

مناطق دیدنی هنگ کنگ ، جالب ترین جاذبه های گردشگری در هنگ کنگ

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

Star Ferry (یک اپراتور خدمات مسافری و جاذبه توریستی در هنگ کنگ است)

استار فرای معروف هنگ کنگ، که تاریخچه آن به سال 1880 بر می گردد،و هزینه سوار شدن به آن تنها چند دلار هنگ کنگ است، این جاذبه گردشگری را به یکی از بهترین جاذبه های هنگ کنگ تبدیل نموده است. ویکتوریا هاربر مرکز فعالیت این مجموعه است و کشتی هایی با شکل ها و اندازه های مختلف توسط کاپتان های استار فرای برای جلوگیری از برخوردهای احتاقتصادی، هدایت می شوند. وقتی جهت اصلی از تسیم- شا- تسوی به سمت مرکز شهر را طی می کنید، به سختی ممکن است مسحور برج های متراکم جزیره هنگ کنگ با پس زمینه کوه های سبز که در برابر شما نمایان می گردد، نشوید. نسیمی که از آب بر میخیزد،فوق العاده با طراوت است و فضای باز مقابلتان فشردگی محدوده شهری را جبران می نماید. لازم نیست نگران برنامه زمانی سوار شدن به کشتی ها باشید چون در تمام طول روز و تا عصر، هر چند دقیقه یک بار یک کشتی حرکت می نماید. بنابراین به راحتی می توانید بر روی یک جایگاه درجه یک در جلو یا در هر مکانی از کشتی بنشینید.جهت بازگشت از مرکز شهر به تسیم- شا- تسو نیز شگفتی بر انگیز است. نمایی از ساختمانهای بلند و به هم فشرده خواهید دید و اگر نزدیک شب باشد، می توانید از شکوه و زیبایی نمایش لیزری شبانه لذت ببرید. چشم انداز 360 درجه ای از نورهای لیزر ، که در دو طرف بندر نمایش داده می گردد ارزش دیدن دارد.

قله ویکتوریا

تا زمانی که سوار یک خط هوایی به قله ویکتوریا نشوید، نمیتوانید هنگ کنگ را ببینید. با تراموا به راس این محل خوش منظر می روید و از انجا آسمان خراش ها، شهر شلوغ و جزایر اطراف را خواهید دید.شما باید در ساختمان مورای، پشت هتل هیلتون سوار این تراموا شوید.گذراندن یک یا دو ساعت اطراف منطقه پارک جنگلی و دیدن سرسبزی با شکوه آن که در تضاد با منطقه شهری پیشرفته است، می تواند جالب باشد. عصر زمان خوبی برای بازدید از قله است، در این زمان شما می توانید چشم انداز زیبایی از نور افق در برابر تاریکی شب ببینید. این منظره یکی از جاذبه های گردشگری هنگ کنگ و مناطق دیدنی هنگ کنگ هست و همین طور هم جذابترین چشم انداز در سرتاسر هنگ کنگ است.

بخش تجارت مرکزی ویکتوریا

باید در بخش تجارت مرکزی ویکتوریا که یکی از جاذبه های گردشگری هنگ کنگ و مناطق دیدنی هنگ کنگ هم هست چرخی بزنید تا بفهمید چرا این شهر یکی از بزرگترین مراکز اقتصادی بین المللی در دنیا است. ممکن است در اطراف چند ساختمان دارای سبک دوره استعماری به چشمتان بخورد. اما ساختمان های قدیمی در برابر ساختمان های جدید و آسمان خراشهایی که اطراف شما را گرفته اند قابل چشم پوشی هستند . اگر شما تحت تاثیر این سازه های شگفت انگیز مدرن قرار نمی گیرید، می توانید از باغ وحش و باغ گیاه شناسی و یا آسمان خراش معروف بانک چین دیدن کنید که زمانی بلندترین ساختمان هنگ کنگ بوده و هنوز یکی از بلندترین ساختمان های دنیا محسوب می گردد. معبد مان مو یکی از قدیمی ترین و بزرگترین معابد چینی در جزیره هنگ کنگ نیز در ویکتوریا قرار گرفته است.

معبد وونگ تای سین

معبد وونگ تای سین یکی از جاذبه های گردشگری هنگ کنگ و مناطق دیدنی هنگ کنگ و جالبترین معابد شهر است. در کاولون واقع شده و معبد اصلی دارای ساختار محرمانه ای بود و در سال 1920 ساخته شد و در سال 1968 ساختمان جدید جایگزین آن شد، که همان بنایی است که بازدید نمایندگان مشاهده می نمایند. این معبد به احترام وونگ تای سین،خدای تائویی، که بومیان محلی آن را خدای خوش شانسی در مسابقات اسب دوانی و شفا دهنده بیماری ها می دانند، ساخته شده است. پاییز هر سال جشنواره ای در این معبد برگزار می گردد. معبد از چندین ساختمان تشکیل شده است، از جمله سالن سه قدیس، باغ آرزوی خوب و سالن دیگری که به کونفوسیوس و 72 شاگردش اختصاص دارد. رسم است که میهمانان و بازدید نمایندگان صدقه ناچیزی برای اینکه صرف تعمیرات و نگهداری از معبد گردد، پرداخت نمایند.

تسیم شا تسوی

تسیم شا تسوی یکی از جاذبه های گردشگری هنگ کنگ و مناطق دیدنی هنگ کنگ و یک مرکز خرید و سرگرمی در بخش جنوبی کاولون است . اگر به دنبال تجربه چیزی هستید که هنگ کنگ به شما پیشنهاد می دهد، این مرکز را از دست ندهید. مرکز تسیم شا تسونگ ملغمه ای از فرهنگ و تجارت است. جاده تانان راه اصلی در سراسر این ناحیه است و شما می توانید در این جهت از رستوران های عالی، بوتیک ها و فروشگاههای منحصر به فرد بازدید کنید. اگر به دنبال وعده هنگ کنگ در خصوص تجربه های لوکس در سطح دنیای هستید، باید به فروشگاه های خیلی عالی که نزدیک خیابان کانتون واقع شده اند، سر بزنید. در انتهای جنوبی محله، برج ساعت قدیمی راه آهن کاولون- کانتون که یکی از نشانه های اختصاصی این شهر است را خواهید دید. مجتمع فرهنگی تشیم شا تسوی یکی از مراکز فرهنگی بزرگ کشور است و شامل جاذبه های توریستی زیادی مانند موزه فضای هنگ کنگ و موزه هنر است.

خیابان ستارگان

وقتی در تسیم شا تسو هستید،حتما از خیابان ستارگان که یکی از جاذبه های گردشگری هنگ کنگ و مناطق دیدنی هنگ کنگ هم بازدید کنید، مکانی که برای تجلیل از شناخته شده ترین ستاره های سینمایی اهل چین شاخته شده، مثلا ستاره هنرهای رزمی، بروس لی. این جهت در سال 2004 افتتاح شد و در خط ساحلی تسیم شا تسو قرار گرفته است. این ستاره ها به هنرمندان چینی اختصاص دارد و این جهت شبیه به پیاده روی مشاهیر در هالیوود است. خیابان ستاره ها بخش کوچکی از جهت خط ساحلی را شامل می گردد. خط ساحلی جهت محبوبی برای پیاده روی ، دویدن و ورزش کردن است، این مکان جزو معدود فضاهای باز در منطقه است. همچنین این جهت مکانی عالی برای تماشای سمفونی نور است که شب ها در سراسر بندر نمایش داده می گردد. برای تماشای سمفونی اطمینان حاصل کنید که صدای موسیقی هماهنگ با نمایش را می شنوید.

پارک اقیانوس

به عنوان یک پارک گردشگری، این پارک تمام تجربیات هیجان انگیزی که میخواهید در یک روز تجربه کنید را شامل می گردد، پیاده روی در هنگ کنگ قدیم، غواصی، یک آکواریوم بزرگ، و تماشای حیات وحش نادر و عجیب و غریب. پارک اقیانوس دارای بزرگترین طاق آکواریومی دنیا است که قطر آن 5.5 متر می باشد. بازدید از آکواریوم شامل تماشای هزاران ماهی از 400 گونه متفاوت، تونل جزیره نما و فرصت لمس کردن ستاره دریایی و خیار دریایی است. بالاتر از آکواریوم، میهمانان می توانند در ماجراجویی پانداهای غول پیکر شرکت نمایند، جایی که آنها می توانند پانداهای قرمز، پانداهای غول پیکر و سمندر غول پیکر چینی را که در معرض خطر انقراض است، ببینند. در این پارک همچنین برنامه هایی وجود دارد که بر روی قطب شمال و قطب جنوب تمرکز دارد. شما می توانید از سواری های سرگرم نماینده مثل قطار ماین، رودخانه مواج و گشت و گذار در فضا لذت ببرید. پارک اقیانوس فقط با دیگر پارک معروف این شهر قابل مقایسه است، دیزنی لند.

سواحل دیدنی

هنگ کنگ دقیقا تداعی نماینده تعطیلات ساحلی نیست اما چه کسی از کمی آفتاب و شن و مناظر دیدنی خوشش نمی آید؟ ساحل واقع در خلیج Repuls مشهور ترین ساحل کشور است و روزی را که در ساحل می گذرانید با امور لوکس و سبک ویژه خود هنگ کنگ تکمیل می گردد. بازدید نمایندگان از دیدن معماری سنتی چینی در بناهای Hong Kong Life Saving Society لذت می برند ، در همین حال در ساحل خلیجRepulse آثاری از معماری غربی دیده می گردد. این مرکز قبلا به عنوان یک هتل عالی شناخته می شد اما امروزه ارائه دهنده بهترین غذاها و مراکز خرید است. یکی دیگر از نقاط ساحلی مناسب برای روز ساحل خلیج Big Wave است. در اینجا آب به آرامی در اطراف یک خلیج U شکل کوچک جریان دارد. یکی از گردش های محبوب در این منطقه این است که کمی از گردشگاه اژدها به سمت خلیج Big Wave پیاده روی کنید و شنا کنید. بعد با اتوبوس یا تاکسی می توانید به شهر برگشت. بعد از گذراندن یک روز در ساحل و خوردن یک وعده غذایی عالی، حتما از ساحل Shek O دیدن کنید. رفتن به این ساحل به وسیله وسایل حمل و نقل عمومی تسهیل شده است.

بودای بزرگ (مجسمه Tian Tan Buddha)

مجسمه بودای بزرگ با 34 متر ارتفاع بر فراز صومعه پو لین در جزیره لانتائو واقع شده است که تا زمانی که مجسمه در سال 1993 در آن ساخته شد، جزیره ای بکر بود. عقیده بر این است که این مجسمه بزرگترین مجسمه از نوع خود در دنیا است که ساخت آن 12 سال زمان برده است.شما می توانید صبح خودتان را با هدایت یک راهب و با صعود به قله لانتائو و تماشای طلوع خورشید بر فراز صومعه و اطراف دریا و جزیره آغاز کنید. تنها مزرعه چای این شهر در جنوب صومعه واقع شده است و سد طبیعی زیبای shek pik نیز در جزیره لانتائو واقع شده است.

دهکده ماهیگیری تای او

شما با دیدن دهکده تای او تجربه ای کسب می کنید که نظیر آن در هیج جای دیگر شهر وجود ندارد. به دور از زرق و برق شهر و فروشگاه های پر جمعیت و پارک های تفریحی، تای او محل زندگی مردمی است که با سبک زندگی سنتی تر و آرامتری زندگی می نمایند. مردم تانکا که در روستای تای او زندگی مینمایند در جزیره لانتائو ساکن هستند خانه هایشان را به خاطر جزر و مد بر روی ستون های چوبی بنا می نمایند و جامعه ای ماهیگیر هستند. می توانید برای گردش در روستا سوار قایق شوید و از بازارهای محلی بازدید کنید و غذاهای دریایی تازه را تست کنید. گاهی اوقات ممکن است در نزدیک سطح آب دلفین های صورتی را ببینید که در معرض انقراض هستند.

فروشگاه های شبانه خیابان معبد

یکی دیگر از بخش های پر بازدید کاولون فروشگاه های شبانه خیابان معبد است که فروشگاه های شبانه این شهر محسوب می شوند. این بازار جایی برای خرید غذاها و کالاهای با کیفیت است. فروشندگان همه چیز، لوازم الکترونیک، لباس، جواهرات و صنایع دستی چین، را می فروشند. وقتی از خرید خسته شدید می توانید در کنار یک طالع بین بنشینید و یا در بیرون از معبد تین هوا به صدای اپرای کانتونی گوش بدهید، جایی که خواننده های آماتور و حرفه ای میهمانان را با فرهنگ موزیکال کشورشان آشنا می نمایند.

گردشگاه اژدها

این جهت معروف، چشم انداز فوق العاده ای به سرتاسر اقیانوس، خلیج Big Wave، کوه های کولینسون، استنلی و شک او دارد. گذر از شهر پر ازدحام و پر سر و صدا و رفتن به مکانی که صدای پرندگان، صدای آبشار های کوچک و خش خش برگهایی که نسیم اقیانوس آنها را به حرکت در می اورد، تغییر دلپذیری است. قدم زدن در این جهت آسان است اما پیاده روی را از ایستگاه 8 آغاز کنید(اتوبوس در tei wan توقف می نماید). از اینجا به بعد شما جهت کوتاهی را به سمت بالا پیاده روی می کنید و بعد از آن شما بیشتر در سرپایینی و به سمت خلیج Big Wave پیاده روی خواهید کرد. در اینجا می توانید با تاکسی یا مینی بوس به شک او بر گشت. هر دو نقطه دارای محل شنای فوق العاده و سواحل زیبا است. شک او رستوران های مختلفی دارد که غذاهای با کیفیتی عرضه می نمایند. نباید فراموش کنید که با خودتان آب، لباس شنا و حوله ببرید.بعد از شنا می توانید اسموتی میوه یا بستنی بخورید و پیاده روی شگفت انگیزتان را به خاتمه برسانید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 43911

به "مناطق دیدنی هنگ کنگ ، جالب ترین جاذبه های گردشگری در هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناطق دیدنی هنگ کنگ ، جالب ترین جاذبه های گردشگری در هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید