بهترین بستنی فروشی های تهران کجا هستند؟

به گزارش مجله سرگرمی، بهترین بستنی فروشی های تهران

بستنی، خوردنی خنک و شیرینی که قرن ها است هواداران زیادی در سراسر دنیا دارد. این دسر منجمد از مواد مختلفی مانند شیر، چربی، خامه، شیر سویا، شیر نارگیل، تخم مرغ و انواع طعم دهنده ها و شیرین کننده ها درست می گردد. دستور تهیه آن در کشورهای مختلف متفاوت است و البته هرکدام بستنی را با کلمه متفاوتی مانند جلاتو، سوربت و … می شناسند. امروز انواع و اقسام این بستنی ها با طعم های متفاوت و لذیذشان در پایتخت ایران یافت می شوند. با خبرنگاران همراه شوید تا در این روزهای گرم تابستانی سری به بهترین بستنی فروشی های تهران بزنیم.

بهترین بستنی فروشی های تهران کجا هستند؟

تاریخچه بستنی

جالب است بدانید که تاریخچه بستنی احتمالا به کشور خودمان می رسد وحدود 500 سال قبل از میلاد مسیح در زمان امپراطوری هخامنشیان ابداع شده است. در آن موقع با فرا رسیدن روزهای گرم فصل تابستان بستنی هایی با طعم های زعفرانی و میوه ای می خوردند و حتی شواهد یافت شده حاکی از آن است که 400 قبل از میلاد مسیح آن ها فالوده را همراه با گلاب می خودند.

البته خوردن دسرهای یخی در کشور چین هم 4 هزار سال قدمت دارد. آن ها سنگ نمک و برف را در جداره های لیوان شربت قرار می دادند یا با شیر، برنج و انواع ادویه خوراکی های یخی تهیه می کردند. دسرهای یخی به وسیله تجار به ایران رسیدند و بستنی های زعفرانی و فالوده ساخته شدند.

نمی گردد از تاریخچه بستنی در ایران گفت و به اکبر مشتی اشاره نکرد. او نخستین بستنی فروشی را در تهران تاسیس کرد. این مغازه در خیابان ری نبش خیابان ادیب الممالک افتتاح شد. او زحمات زیادی برای بستنی در ایران کشید. آن موقع ایران یخچال نداشت و اکبر مشتی سراسر زمستان مشغول جمع آوری یخ از کوه های اطراف تهران بود. این یخ ها در یخچال های طبیعی که گودال های عمیقی بودند نگهداری می شد.

امروز دیگر سال ها از زمان اکبر مشتی گذشته اما هنوز هم بستنی فروشی های زیادی نام اکبر مشتی را برای مغازه خود انتخاب می نمایند. در ادامه سری به بستنی فروشی های تهران می زنیم و از آب میوه و بستنی سنتی های میدان سپاه تا جلاتوهای شمال شهر را امتحان می کنیم.

بستنی اکبر مشتی

میراث اکبر مشتی هنوز در تهران پابرجاست و اکنون مغازه کوچکی در میدان تجریش است. در حال حاضر آقای محمد ملایری معروف به امیر مشتی مدیریت بستنی فروشی را بر عهده دارد. در این مغازه می توانید بستنی های سنتی زعفرانی و با کیفیت یا فالوده بستنی همراه با گلاب را سفارش دهید.

اطلاعات بیشتر

آدرس: تهران، میدان تجریش، خیابان شهرداری، نرسیده به خیابان ناهید

شماره تماس: 22739124

بستنی فروشی منصور

منصور یکی دیگر از بهترین بستنی فروشی های تهران است و شهرت آن به حدی است که در بسیاری از شهرهای ایران یا شعبه دارد یا مغازه ای با همین نام در حال فعالیت است. این جا نیز برای چشیدن طعم بستنی سنتی ایرانی و فالوده شیرازی انتخاب مناسب است. قیمت های آن ارزان هستند و البته باید بگوییم در ساعت های شلوغ ممکن است مجبور گردد در صفی طولانی بایستید. اگر هم مایل باشید می توانید بستنی را کیلویی خریداری کنید و آن را به منزل ببرید.

اطلاعات بیشتر

ساعت کاری: 9:00 صبح تا 14:00 عصر

و 16:00 عصر تا 12:00 شب

آدرس: تهران، ونک، خیابان ملاصدرا، بعد از چهارراه شیراز، پلاک 93

شماره تماس: 88042959

بستنی فروشی های میدان سپاه

میدان سپاه برای بسیاری یاد آور خدمت مقدسی سربازی است، اما در ذهنم شکم گردها معجون های پر و پیمان و آب میوه بستنی را بیاد می آورد. بیش از سه دهه است که چندین مغازه بستنی فروشی در اطراف میدان به فروش بستنی مشغول هستند و باید کل میدان را در فهرست بهترین بستنی فروشی های تهران گنجاند.

اگر تا به حال متوجه این مغازه های خوشمزه نشده اید باید بگوییم که آن ها در ضلع شرقی میدان و دقیقا کنار سازمان نظام وظیفه عمومی مشغول کسب و کار خود هستند. از ساعت 7 صبح تا نیمه شب می توانید انواع بستنی و آب میوه های ارزان را سفارش دهید. البته همان طور که حدس می زنید اینجا خبری از جایگاه های راحت و فضای شیک نیست. باید بستنی را پیاده یا سوار ماشینتان (در صورت پیدا کردن جای پارک) بخورید. قیمت مغازه های میدان سپاه تفاوت قابل توجهی با سایر بستنی فروشی های فهرست بهترین بستنی فروشی های تهران دارد.

بستنی بابا رحیم

یکی دیگر از قدیمی ترین و بهترین بستنی فروشی های تهران بستنی بابا رحیم است. علت اصلی شهرت این بستنی فروشی در غرب شهر تهران معجون های گردویی و شیر پسته های پر ملاتش است. اگر قصد دارید این معجون ها را امتحان کنید باید بگوییم که قبلاش نهار نخورید یا برنامه ای برای شام نداشته باشید، چرا که بسیار سنگین هستند و خودشان یک وعده غذایی به حساب می آیند.

البته انواع آب میوه، بستنی سنتی و اسکوپی و فالوده شیرازی نیز در مغازه به فروش می رسد و می تواند انتخاب مناسب تری برای افرادی که توانایی خوردن حجم زیادی از بستنی را ندارند باشد.

اطلاعات بیشتر

ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 9:00 صبح تا 23:00 شب

آدینه ها 9:30 صبح تا 23:00 شب

آدرس: میدان توحید، خ ستارخان، مقابل خ نمازی (کوثر)، نبش ک شادی، پلاک 245

شماره تماس: 66940068

بستنی شاد

اولین شعبه بستنی شاد سال 1361 در خیابان عباس آباد آغاز به فعالیت کرد و بعدها به دلیل استقبال بالای مردم و کیفیت خوبش کسب و کار خود را گستری داد. امروز آن ها شعبات زیادی در سراسر کشور دارند و کارخانه اصلیشان در جاده خاوران است. امروز آن ها بستنی های خود را به صورت بسته بندی هم می فروشند و حتی آغاز به فراوری سایر محصولات لبنی هم نموده اند.

در هر صورت شعبه اولیه آن ها به همان حس و حال نوستالژیکش در چهار راه ولیعصر در فهرست بهترین بستنی فروشی های تهران قرار می گیرد. آن ها همیشه کوشش می نمایند کیفیت خود را حفظ نمایند و البته انواع و اقسام طعم ها و مزه های جدید را به منوی خود اضافه نموده اند.

اطلاعات بیشتر

آدرس: چهارراه ولیعصر، روبروی بازار کامپیوتر رضا

شماره تماس: 72561

بستنی مکلی

بستنی مکلی یکی از بهترین بستنی فروشی های تهران است که به تازگی فعالیت خود را آغار نموده و تمرکز اصلی آن ها بر روی فراوری جلاتوهای با کیفیت و با استفاده از عسل است. این جا می تواند به جای بستنی های سنتی با نان های حصیری، انواع بستنی های شکاتی، فندقی، نوتلای، پسته و … را داخل وافل سفارش دهید.

آن ها محصولاتی هم همراه با انواغ مغز دارند که نام ساندای را برایشان انتخاب نموده اند و البته باید بدانید که قیمت های مکلی به نسبت گران تر است و در حال حاضر دارای چندین شعبه در سراسر کشور هستند و شعبه مرکزی مکلی در سعادت آباد است.

اطلاعات بیشتر

آدرس: سعادت آباد بالای میدان کاج بین چهارم و ششم

شماره تماس: 22382561

بستنی سوییت دریم جلاتو

سوییت دریم جلاتو یکی از بستنی فروشی های مدرن تهران است و دیگر خبری از طعم و مزه های سنتی نیست. آن ها جلاتو را همراه به چوروس (نوعی شیرینی اصیل اسپانیایی و مکزیکی سرو می نمایند). هر روز بستنی های طعم و مزه خاص خود را دارند و البته بستنی ها به صورت اسکوپی، قیفی، نانی، چوبی و یا کیلویی فروخته می شوند. دقت کنید که سوییت دریم هم جزو بهترین بستنی فروشی های تهران قرار می گیرد و البته قیمت نسبتا بالایی هم دارد.

اطلاعات بیشتر

ساعت کاری: شنبه ها 15:00 عصر الی 24:00 بامداد

یکشنبه تا آدینه 10:00 صبح الی 24:00 بامداد

آدرس: تهران خ ملاصدرا خ شیراز شمالی نرسیده به خیابان ونک پلاک 229

شماره تماس: 88046262

بستنی ایتالیایی سان مارکو

سان مارکو یکی از معروف ترین بستنی فروشی های مدرن پایتخت است و این جا هم خبری از فالوده شیرازی و بستنی سنتی نیست. صاحب مغازه حسن آقا در ایتالیا بستنی سازی را یاد گرفته است. می توانید قبل از سفارش طعم بستنی ها را تست کنید اما محبوب ترین مزه های آن موهیتو و کوارک (پنیر) هستند. دقت داشته باشید که مغازه های کناری ارتباطی با سان مارکو ندارند و تقریبا هر زمان از روز که به این مورد از بهترین بستنی فروشی های تهران رجوع کنید باید زمانی را برای صف شلوغش کنار بگذارید.

اگر شانس داشته باشید می توانید در مغازه بنشینید و همین جا خوراکی خوشمزه خود را نوش جان کنید.

اطلاعات بیشتر

ساعت کاری:

هر روز از ساعت 10:00 صبح تا 24:00 بامداد

آدرس: بلوار35 متری قیطریه، شماره 93

شماره تماس: 22238108

بستنی متری و کیلومتری

بستنی متری و کیلومتری همان طور که از اسمش تعیین است به خاطر حجم زیادش هواداران زیادی دارد. اگر گذرتان به پارک ملت افتاد سری هم به بستنی متری و کیلومتری بزنید. بستنی قیفی های این جا بسیار بزرگ هستند و تمام کردنش برای یک نفر کار دشواری خواهد بود. البته طعم بستنی های معمولی دارند و به جز حجم زیادشان نباید دنبال چیز خای باشید. می توانید بستنی را با خود داخل پارک ببرید و با خیال راحت و سر فرصت آن را نوش جان کنید.

اطلاعات بیشتر

آدرس: خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، جنب کوجه آرامش

بستنی کارول

کارول یکی دیگر از مدرن ترین و بهترین بستنی فروشی های تهران است. بیشتر منوی آن شامل ترکیبی از انواع بستنی، شیک، وافل داغ همراه با نوتلا، موز، توت فرنگی و فندق هستند. کارول چندین شعبه در تهران دارد که شعبه مرکزی آن در خیابان اندرزگوست. البته گفتنی است که در کارول جلاتو سرو می گردد و نه بستنی! ضمناً اگر به کارول مراجعه کردید و در منو کلمه دشر را دیدید تعجب نکنید، این یک اشتباه تایپی نیست. دشر لیوانی بزرگ از بستنه همراه با چندین لایه میوه و طعم دهنده دیگر است. کلاس قیمیتی کارول نیز در گروه متوسط قرار می گیرد.

اطلاعات بیشتر

ساعت کاری: هر روز 8:30 صبح تا 11:45 شب

آدرس: تهران، بلوار قیطریه، نبش خیابان شب تاب

شماره تماس: 22688860

خانه جلاتو

خانه جلاتو رنگ، اسانس و هر گونه افزودنی صنعتی را در منوی خود حذف نموده است و از طرفی بستنی های بدون لاکتوزو کازئین فراوری می نمایند. گیاه خواران نیز می توانند جلاتوی مخصوص خود را در این مورد از بهترین بستی فروشی های تهران پیدا نمایند. در روزهای خاصی هم بستنی هایی برای افراد مبتلا به دیابت آماده می گردد.

اطلاعات بیشتر

ساعت کاری:

هر روز از 11:00 تا 24:00

آدینه ها از 13:00 تا 24:00

آدرس: شهرک غرب، بلوار فرحزادی، خیابان سپهر، خیابان فخارمقدم، پلاک 9

شماره تماس: 88581714

خانه بستنی سی دا

یکی دیگر از بهترین بستنی فروشی های تهران که نزدیک به خیابان سهروردی است و ویژگی اصلی اش داشتن سوربتو، ماست بستنی و طعم های خاص است. سوربتو بستنی بدون مواد افزودنی و فاقد شیر برای افراد دارای حساسیت به این ماده لبنی است. قیمت بستنی بر طبق وزن محاسبه می گردد و می تواند مزه های خاصی مانند خرمالو، آلوی ترش و انواع آجیل (هر روز منوی بستنی ها متفاوت است) را در آن پیدا کنید.

امکان نشستن در مغازه وجود دارد و در عین حال می توانید کارگاه بستنی سازی سی دا را تماشا کنید. امکان بسته بندی بستنی ها برای حملش تا مسافت نسبت طولانی نیز وجود دارد.

اطلاعات بیشتر

ساعت کاری:

هر روز از 9:00 تا 24:00

آدرس: خیابان سهروردی شمالی، نبش اندیشه 3

شماره تماس: 88458727

کارگاه جلاتو

کارگاه جلاتو نیز یکی از بهترین بستنی فروشی های تهران است که در پاساژ گلستان قرار گرفته است. بر خلاف سایر بستنی فروشی ها اغلب ترجیح می دهند در کارگاه بنشینند و همان جا بستنی خود را نوش جان نمایند. علاوه بر انواع جلاتو در طعم های مختلف می توانید از منوی کافی شاپ آن نیز انواع نوشیدنی ها و کیک ها را سفارش دهید و البته این مورد با اولین گزینه های کارگاه که بستنی های سنتی و فالوده شیرازی سرو می کردند از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

اطلاعات بیشتر

آدرس: شهرک غرب، فاز 1 ، خیابان ایران زمین، مرکز تجاری گلستان، بالکن طبقه اول

شماره تماس: 88088181

بارازعلی: بارازعلی | مجله گردشگری و مسافرتی جاذبه های ایران

باتسک: باتسک | مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

صبح مهریز: صبح مهریز | مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: الی گشت
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31424

به "بهترین بستنی فروشی های تهران کجا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین بستنی فروشی های تهران کجا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید