بهترین انتخاب را داشته باشید، بعضی اسکی را به نابودی کشانده اند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، انتخابات فدراسیون اسکی در شرایطی تا چند روز دیگر برگزار خواهد شد که بعضی اهالی این رشته از وضعیتی که بعضی افراد برای این ورزش ایجاد نموده اند گلایه دارند و از مسئولان ورزش کشور خواسته اند نگاه ویژه ای به این بخش داشته باشند.

بهترین انتخاب را داشته باشید، بعضی اسکی را به نابودی کشانده اند

تعدادی از پیشکسوتان و اهالی اسکی با تنظیم دل نوشته ای گلایه خود را از شرایط موجود این رشته مطرح و خواهان توجه و رسیدگی به آن از سوی مسئولان ورزش شده اند. در این دل نوشته آمده است:

قشر کوچک اسکی، در جامعه که تعدادشان بعید است به 15 هزار نفر برسد درگیر دیکتاتوری و تفکر پوسیده و نخ نمای گروهی 10 تا 15 نفره شده اند. این گروه چند نفره سال هاست که تصمیم گیری های کلان رشته ورزشی اسکی را در دست گرفته اند و هر چه داشتیم از دست داده ایم.

پسرفتی عجیب طی سال های گذشته و نابودی یک به یک پیست های اسکی. مگر نه این است که در تمامی جوامع 4 یا 8 سال اصلاح طلبان بر سر کار هستند و 4 یا 8 سال بعد دولت در دست گروهی دیگر اعم از اصولگرا، دموکراتها، جمهوریخواهان، کاپیتالیسم، نظام سرمایه داری و.... خواهد بود. پس چرا امور فدراسیون اسکی را دست کم برای مدت 4 سال به دست گروهی دیگر نمی دهید، شاید گروهی نو اندیش توانستند این رشته ای که در دنیا، آسیا و حتی در داخل ایران دیگر هیچ حرفی برای گفتن ندارد را نجات دهند.

برای آنکه بهتر بدانید شرایط اسکی چگونه است اوضاع پیست ها و لیگ های زیر را ببینید؛

پیست قزوین تعطیل

پیست شمشک تعطیل

تاریکدره تعطیل

آلوارس بدون تکلیف

پیست نسار بیجار تعطیل

آبعلی تعطیل

راستا قله دیزین تعطیل

لیگ اسکی از 100 نفر به 8 نفر تقلیل پیدا نموده

دیگر تیم ملی نداریم ملی پوشان در خانه و نا امید از اینده

اسنوبرد که بدون هیچ امکاناتی از طرف فدراسیون و یا حمایتی و بدون تیم ملی

صحرانوردی کلاً 8و رزشکار

پیشکسوتان به عنوان سرمایه های این ورزش همه دور از صحنه

نخبگان اسکی منزوی و به دور از این رشته

نگران چه چیزی هستید که شصت دستی فدراسیون را چسبیده اید؟ ناصر طالبی برای مدتی کوتاه اصلاح امور را در دست گرفت، زمانی که اعداد و ارقام یاری های فدراسیون دنیای را منتشر کرد همه دیزین و شمشک را بر علیه او شوراندید و جلوی درب وزارت ورزش تجمع کردید تا او را مجنون و دیوانه نشان دهید غافل از اینکه عاقل ترین همان طالبی بود که با آمدن بر سر کار همه افراد ناسالم را بیرون کرد و در نظر داشت تا با چینش افراد متخصص و پاک دست اسکی را نجات دهد.

سقراط می گوید نخستین گام برای سلطه بر یک ملت پاک کردن حافظه تاریخی آنان است. حافظه خود را به کار گیرید، اکنون اسکی ایران در آسیا و دنیا هیچم است، در تکنیک و مسابقه و علم روز و.... هیچم هستیم. هیچ دستاوردی، هیچ مدالی و هیچ چیز دیگری نداریم، چرا با روی کار آمدن افراد جدید اینقدر نگرانید و با سو استفاده از صندلی دولتی خود از تلفن وزارت ورزش با هیات های استانی تماس گرفته و دست به تخریب گزینه های کاندید احراز پست رییس فدراسیون می زنید؟ زمانی که اقامه نماز می بندید و موعظه می کنید از قلم نیاندازید خیانت هایی که به این رشته نموده اید تاوان سختی از شما گرفته و همه ما ناظر و شاهد خواهیم بود.

دیکتاتوری در این رشته را انتها دهید، سفرهای خارجی، راننده با ماشین میلیاردی، اعداد و ارقام چند میلیاردی و بدون حساب و کتاب فدراسیون دنیای را به دست فراموشی سپرده و فقط سر سوزنی به فکر رشد و اعتلای اسکی باشید.

اسکی بازان مطلع باشند، رای دهندگان مطلع باشند، هیئت های استانی مطلع باشند، چرا که جامعه امروز اسکی ایران با سالهای قبل کاملاً متفاوت است و نظاره گر همه مسائل امروز این کشتی به گل نشسته. یک انتخاب درست راستا را در جهت بهبود تغییر خواهد داد و انتخاب غلط و جهت دار یعنی ادامه فرایند سالهای قبل و نادیده دریافت این رشته. رشته ای که می تواند مدال های رنگارنگ را با برنامه ریزی و مدیریت منابع و انرژی مضاعف دوباره برای کشور به ارمغان آورد.

کلام آخر اینکه، دولت ماه های آخر خود را سپری می نماید و هر روز یک نفر خودش را منتسب به وزارت ورزش می نماید. باید به اعضای مجمع به وضوح خاطرنشان کرد که حتی اگر وزارت ورزش هم از کاندیدایی حمایت می نماید باید با بلوغ و مطلعی، خودمان برای رشته ورزشی مان انتخاب درست داشته باشیم.

کاندیدای دانشگاهی آیا رشته اسکی را به خوبی می شناسند؟ از سرمای منهای 20 توچال، از عدم راه اندازی پیست نسار بیجار در 3 سال گذشته، از ایراد دستگاه های تاریک دره، از عمر برف 1 ماهه پیست قزوین و از مسائل پیست پولادکف و خون دل هایی که برای راه اندازی پیست مشهد خورده شد، خبر دارد؟

وظیفه اعضای مجمع است که درست انتخاب نمایند تا تفکر و وجدان شان در آینده شرمنده نباشد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 125942

به "بهترین انتخاب را داشته باشید، بعضی اسکی را به نابودی کشانده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین انتخاب را داشته باشید، بعضی اسکی را به نابودی کشانده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید