ییلاق آغوزحال مسیری برای طبیعت گردان حرفه ای!

به گزارش مجله سرگرمی، آشنایی با منطقه ییلاق آغوزحال در مازندران

استان های شمالی ایران هر کدام به تنهایی می توانند گردشگران زیادی را به سمت خود جذب نمایند. استان مازندران با توجه به طبیعت بکر و فاصله نسبتا کمی با تهران دارد اولین مقصد تفریحی محسوب می گردد. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره منطقه ییلاق آغوزحال در مازندران صحبت کنیم. این منطقه شما را به 145 میلیون سال پیش می برد درست زمانی که دایناسورها مالک زمین بودند. سفر به این منطقه ژوراسیکی همان چیزی است که شما در فیلم های هالیوودی می بینید اما در کشور خودمان ایران! قطعا سفر هیجان انگیزی می تواند باشد، اگر علاقمند هستید که بیشتر با ییلاق آغوزحال در مازندران آشنا شوید در ادامه همراه با ما باشید، شاید مقصد سفر بعدی شما همین منطقه ییلاقی باشد.

ییلاق آغوزحال مسیری برای طبیعت گردان حرفه ای!

شمال کشور ایران به قطب گردشگری طبیعی و سرسبز کشور معروف است و به هر نقطه از این ناحیه که بروید حال و هوایی دیگر دارد. مناطق ییلاقی جز گزینه های عالی برای سفر در فصل های بهار و به خصوص تابستان محسوب می گردد. ییلاق آغوزحال در مازندران یکی از مواردی است که به دلیل آنکه کمتر شناخته شده بسیار دنج و در سکوت آرامش بخشی واقع شده است.

این منطقه ییلاقی در غرب مازندران قرار گرفته است و طبیعت بسیار زیبا و دلچسبی را در خود جای داده است. برای رسیدن به ییلاق آغوزحال در مازندران جایی سرسبز و دنج باید راهی تنکابن و راستا جنگل های دو هزار و سه هزار بشوید. پس از این که مشاهده تابلو دهستان باید در جاده خاکی به سمت کوهستان بروید تا به آغوزحال برسید.

قطعا سفر به همچین منطقه ای می تواند که از جاذبه گردشگری سرسبز و دنج مازندران می تواند تجربه منحصربه فردی برایتان باشد.

بیشتر اراضی منطقه ییلاق آغوزحال در مازندران دست سازمان حفاظت از جنگل ها و مراتع قرار گرفته است و گفتنی است که اگر خواستید رحیم آباد جای وسیعی است که جنگل دو هزار و ییلاق های آغوز حال در آن قرار دارند، این منطقه مرز گیلان و قزوین به حساب می آید و بیش تر قسمت هایش ناشناخته مانده است.

موقعیت جغرافیایی آغوزحال

شرایط آب و هوایی آغوزحال

MAZANDARAN PROVINCE WEATHER

بازدید از جنگل های سرسبز و دنج دو هزار

جنگل های انبوه سرسبز و دنج منطقه دوهزار مملوء از درختان راش، ون، چنار و هیرکانی است که در هر فصلی از سال زیبایی های خاص خود را دارند. دره سرسبز دو هزار در جنوب تنکابن و در ارتفاعات البرز غربی موقعیتی خاص را برای رشد گونه های طبیعی به وجود آورده است. اینجا با چشم اندازهای جذابش یکی از بهترین مقاصد طبیعت گردی ایران است و کوهنوردان و طبیعت گردان زیادی را به خود جذب می نماید. این جنگل ها آن قدر بکر و دست نخورده است که برخی از مناطق آن جاده ماشین رو ندارد و مجبور می شوید پیاده راه بروید؛ البته رویایی ترین پیاده روی تان خواهد بود.

توجه داشته باشید که از هر راستای که بخواهید می توانید برای جنگل نوردی به سمت جنگل دو هزار بروید، بخش خرم آباد در پنج کیلومتری تنکابن ورودی شما است. از خرم آباد هر نقطه ای را که برای ورود به جنگل انتخاب کنید، باید 20 تا 30 کیلومتر ماشین سواری کرد تا به ورودی جنگل رسید.

آبشار میلاش، جواهری در دل آغوزحال

در طول مدت زمانی که به سمت با منطقه ییلاق آغوزحال در مازندران رفته اید، بغیر از لذت بردن از جنگل های این منطقه می توانید به سمت آبشار میلاش واقع در روستای میلاش که جاذبه های گردشگری دنج و سرسبز مازندران محسوب می گردد هم بروید. این آبشار بلندترین آبشار شمال ایران است و با 25 متر طولی که دارد در جنگل دو هزار و در یک کیلومتری غرب روستای میلاش قرار گرفته است. بهترین زمان برای آب تنی در آب زلال میلاش، تابستان های گرم گیلان است. عمق استخر میلاش بیش تر از 70 سانتی متر نیست و کف آن با سنگ های ریز و درشت پوشیده شده است.

به منظور دسترسی به آبشار سرسبز و دنج میلاش در مازندران می بایست خودتان را با ماشین به سمت این روستا برسانید و بعد حدود 20 دقیقه تا نیم ساعت از راستاهای پیاده روی مناسب به سمت این آبشار دیدنی برسید.

آدرس دقیق آبشار: شهرستان رودسر، بخش رحیم آباد، بالاتر از سفید آب، 5 کیلومتر بعد از پردیس گردشگری همت، روستای میلاش

صدها درخت راش در ییلاق آغوزحال در مازندران

همانطور که می دانید شما در حال سفر به منطقه ای سرسبز و دنج و جنگلی در مازندران سفر هستید، پس تماشای منطقه ای با صدها درخت راش، چنار و هیرکانی می تواند لذت سفر به این جاذبه گردشگری سرسبز و دنج مازندران را برایتان صد چندان نماید. منطقه ییلاق آغوزحال در مازندران به دلیل رطوبت خاص و ارتفاع مناسبی که دارد، مامنگاهی برای سرخس های پیش از تاریخ و گیاهان نخستین عجیب وغریب است که نمونه هایی از آن ها را تنها در موزه های تاریخ طبیعی می توانید پیدا کنید. ییلاق آغوزحال در مازندران جایی بکر و دنج برای گذراندن روزهای تعطیل است. خانه های این ییلاق از چوب راش است و رودها و نهرها در میان آن ها جاری است.

دشت دریاسر تنکابن بر فراز دوهزار

دشتی پر از گل، جنگل های انبوه و قله های پوشیده از برف بخشی از زیبایی های یکی از مناطق طبیعی بی نظیر ایران محدوده ای سرسبز و دنج که به نام دشت دریاسر تنکابن شناخته می گردد که در فصل بهار، تماشای گل های بابونه زرد که دشت را فرش نموده است در لحظه ای بهشت را پیش روی شما قرار می دهد. این اتفاق هیجان انگیز در اردیبهشت بیشتر ملموس است و به همین دلیل آن را بهشت اردیبهشت ایران می خوانند. اگر به سمت منطقه ییلاق آغوزحال در مازندران رفتید پیاده روی در دشت سرسبز و دنج دریاسر تنکابن که برفراز جنگل های انبوه دو هزار قرار گرفته است را نباید فراموش کنید.فصل بهار بهترین زمان سفر به این دشت سرسبز و دنج در مازندران می باشد چرا دارای آب و هوایی بسیار مطبوع و منظره ای از گل های زیبای بابونه جلوی چشمان شما است.

آنچه باید همراه خودتان در سفر به آغوزحال داشته باشید!

  • لوازم ضروری

کارت شناسایی، دارو و لوازم شخصی، حوله قاشق و چنگال، کفش پیاده روی، کوله یک روزه، زیرانداز، انفرادی، چراغ قوه، کیسه زباله، خواب، لباس گرم، بادگیر، لیوان

  • لوازم پیشنهادی

دمپایی، کرم ضد آفتاب، دفترچه بیمه، قمقمه آب، کلاه نقاب دار، کوله یک روزه

اگر بار اولتان است که می خواهید به سمت ییلاق آغوزحال در مازندران بروید، پیشنهاد می کنیم که با افراد کاربلد سفرتان برنامه ریزی کنید، این منطقه یک راستا طبیعت گردی حرفه ای در ایران است.

دسترسی به ییلاق آغوزحال در مازندران

به منظور دسترسی به منطقه ییلاق آغوزحال در مازندران می بایست از سمت تنکابن راستاتان را شروع کنید به سمت شیرود بروید. بعد از آن که وارد خیابان شیرودی شوید تا به سه راهی سلیمان آباد برسید.

سه راهی سلیمان آباد تنها فرعی به سمت آغوزحال است که با تابلویی شما را هدایت خواهد نمود.

این منطقه از گردنه شهر های شمالی کشور خارج است.

توصیه هایی برای ماندن در طبیعت

  • به هیچ وجه زیر درختان آتش روشن نکنید.
  • هرگز اقدام به قطع درختان (سرمایه های ملی) چند روشن کردن آتش استفاده نکنید.
  • حتما کیسه زباله ای همراه خودتان داشته باشید و زباله هایتان را درون آن بریزید و همراه خود به سمت مراکز جمع آوری زباله بیاروید نه در کنار درختی در جنگل قرار دهید.
  • برای استفاده از امکانات و امنیت بیشتر در نزدیکی خانه های روستایی چادر بزنید.
  • در ارتفاعات مراقب سگ های گله یا دیگر حیواناتی که در جنگل زندگی می نمایند باشید.
  • در بیشتر نقاط مرتفع و جنگل، تلفن همراه آنتن نمی دهد پس قبل از این که وارد جنگل شوید از موقعیتتان به دیگران خبر دهید.
  • هنگام کوهنوردی یا پیاده روی در جنگل حتما به صورت گروهی حرکت کنید و از جمع جدا نشوید.
  • اگر در ارتفاعات دچار مسائل تنفسی شدید، بهتر است به سیالان که ارتفاع بالاتری دارد، نروید.
  • در ارتفاعات مراقب خزندگانی مثل مار باشید و همواره در کوله و چادرتان را محکم ببندید.
  • هنگام پیاده روی آب کافی همراه داشته باشید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: الی گشت
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18428

به "ییلاق آغوزحال مسیری برای طبیعت گردان حرفه ای!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ییلاق آغوزحال مسیری برای طبیعت گردان حرفه ای!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید