بنیاگذاران دکتر ساینا : لوس نباشیم
به گزارش مجله سرگرمی، داستان استارتاپ دکتر ساینا جزئیات زیادی دارد؛ صاحبانش به نوعی از کف بازار آغاز نموده اند، ریال به ریال روی هم گذاشته اند تا بتوانند کسب وکاری در گستره کشوری ایجاد نمایند.

داستان استارتاپ دکتر ساینا جزئیات زیادی دارد؛ صاحبانش به نوعی از کف بازار آغاز نموده اند، ریال به ریال روی هم گذاشته اند تا بتوانند کسب وکاری در گستره کشوری ایجاد نمایند.
مدیرعامل و هم بنیانگذار آن یعنی مهدی خدادادی اینقدر خوش صحبت است که اگر ساعت ها با او حرف بزنید، باز هم جزئیات زیادی برای گفتن دارد.
روایت آغاز به کارش در بازار از دوران جوانی و دبیرستان به خودی خود، جذاب است و اینکه دوران کارشناسی اش هم 8سال به طول انجامیده، چون همزمان باید کار هم می نموده و هزینه های زندگی متاهلی اش را تامین می نموده است.
در این گزارش کوتاه به مرور جهت کارآفرینی هم بنیانگذار استارتاپ دکترساینا می پردازیم که در حوزه سلامت فعالیت می نماید.
از کارکردن در بازار آغاز کردم
مهدی خدادادی متولد 1365 در جنوب شرقی ترین محله های تهران به نام شهرک رضویه است. در همین محله درس خوانده و رشد نموده است.
بارها بر این نکته تاکید می نماید و می گوید می خواهم بارها این نکته را بگویم چون ثابت می نماید که مهم نیست اهل کجایید و کجا زندگی می کنید یا سطح اقتصادی تان به چه صورت است؛ بلکه مهم این است که در جهت قرار بگیرید و کوشش کنید. نباید پا پس بکشید.
ما باید قبول کنیم که در شرایط سخت کسب وکار ایران قرار است کار کنیم. پس نباید لوس باشیم و غر بزنیم. الان شرایط همین است. اگر کارآفرین باشید، همه چالش ها را می پذیرید و به میدان کسب وکار می آیید.
در ادامه بخوانید:
زنان کارآفرین در تنگنا اما همچنان پیروز
13 فروردین 99 209
درس های کارآفرینی از زبان اپرا وینفری
11 فروردین 99 197
بعد از دوران دبیرستان، به فضای کسب وکار وارد شده و 2سال در بازار کار نموده است. می گوید به دلایل اقتصادی باید کار می نموده چون خانواده اش هم تمکن اقتصادی برای حمایت از او را نداشته اند.
مهدی خدادادی 19ساله بوده که ازدواج نموده و همزمان وارد دانشگاه شده و در دانشگاه آزاد، مهندسی نرم افزار خوانده است. دوره کارشناسی را در حدود 8 سال خوانده چون همزمان با تحصیل، شاغل هم بوده است.
از زمین خوردن تا انجام پروژه های ملی
بعد از ازدواج، با یکی دو نفر از دوستانش در حوزه فناوری اطلاعات کسب وکاری راه اندازی می نمایند اما به گفته خودش، با سر به زمین می خورند.
در ادامه بخوانید:
راه اندازی استارتاپ پیروز با بزرگان زیر پله ای
23 اسفند 98 356
راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه
7 مهر 97 472
حدودا سال 87 -86 بوده اما به دلیل نداشتن تجربه و عدم برقراری ارتباط درست با مشتریان، شکست می خورند.
این شکست موجب می گردد که در حدود سال 88، نزدیک به 20 میلیون تومان از دست بدهد و متحمل ضرر بگردد؛ ضرری که تنها با چند شیفت کارکردن و بعد از یک سال ونیم می تواند آثارش را کمرنگ کند.
مهدی خدادادی می گوید: پشتوانه اقتصادی نداشتم و خانواده ام هم بنیه قوی اقتصادی نداشت که از من حمایت کند.
متاهل هم بودم و با بدهی های زیادی مجبور شدم به سختی کار کنم. در برهه ای حتی 3 شیفت کار می کردم و بیش از یک سال و نیم طول کشید که از زیر بار فشارهای سنگین اقتصادی بیرون بیایم.
در همین دوران و مشخصا در سال 87، با ابوالفضل مقدسی که الان از هم بنیانگذاران دکترسایناست، پروژه ای در حوزه نرم افزار پذیرفتیم و آن را انجام دادیم.
بعد از انجام آن پروژه، کارفرما گفت که باید یک شرکت حقوقی باشید و در آن موقع شرکت ثبت کردیم و 30هزار تومان برای ثبت شرکت لازم داشتیم که من همین مقدار را هم قرض نموده و شرکت را ثبت کردم.
تولد دکتر ساینا به خاطر اثربخشی
هم بنیانگذار استارتاپ دکتر ساینا در خصوص دلیل راه اندازی این استارتاپ می گوید: شرکت نرم افزاری مان کم کم توسعه پیدا کرد و پروژه های دیگری را انجام دادیم.
فضای آن موقع هم برای انجام این پروژه ها مناسب بود و تعداد زیادی پروژه به دست مان می رسید. تا اینکه در سال 89، مهدی مشفق که الان هم بنیانگذار دکتر ساینا ست، به ما ملحق شد. شرکت توسعه پیدا کرد و تعداد نیروهای شرکت به حدود 30 نفر رسید.
کارمان توسعه پیدا کرد و پروژه های متعددی از جمله چند پروژه ملی را انجام دادیم. با اینکه شرکت پیروزی داشتیم، اما تصمیم گرفتیم که کسب وکار دیگری که اثربخشی بیشتری در جامعه داشته باشد، راه اندازی کنیم.
به همین دلیل تحقیقات زیادی انجام دادیم و در نهایت متقاعد شدیم که روی حوزه سلامت کار کنیم. با درآمدی که از شرکت نرم افزاری داشتیم، برای استارتاپ مان در حوزه سلامت یعنی دکتر ساینا هزینه می کردیم.
در ادامه بخوانید:
دکتر ساینا؛ پلی بین دکتر و بیمار
27 شهریور 96 421
در ابتدا در حوزه های مختلف سلامت، به نوعی بخت آزمایی می کردیم اما با تجربه ای که به دست آوردیم و پیوت هایی که انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که باید روی یک حوزه تمرکز کنیم.
در نهایت روی حوزه مشاوره آنلاین پزشکی تمرکز کردیم و تا به امروز دو راند سرمایه جذب نموده ایم و به بیش از 5 میلیون کاربر خدمات متنوعی ارائه داده ایم.
منبع: مجله شنبهpariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.
dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری