برگزاری انتخابات شهرداری در استانبول، آزمونی دیگر برای اردوغان

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، پس از کش و قوس های بسیار امروز یکشنبه انتخابات شهرداری در استانبول برگزار می گردد. دور قبلی این انتخابات، حدود سه ماه پیش، با پیروزی نامزد مخالف حزب حاکم تمام شد. اما با فشار رئیس جمهوری آن انتخابات باطل شد.

برگزاری انتخابات شهرداری در استانبول، آزمونی دیگر برای اردوغان

اهمیت استانبول در سیاست های ترکیه بسیار قابل توجه است. یک سوم فراوری مالی ترکیه متعلق به این شهر است یعنی بیشتر از پرتغال، یونان یا مصر.

هجوم مهاجران از سایر نقاط ترکیه به استانبول به امید زندگی بهتر، سبب شد از دهه 1960 تا کنون جمعیت این شهر 10 برابر گردد و استانبول به صورت دنیای کوچکی از ترکیه درآید.

این جمله رجب طیب اردوغان معروف است که زمانی گفته بود: هر کس که استانبول را فتح کند، ترکیه را فتح نموده است.

این اظهار نظر ناشی از تجربه شخصی اردوغان بود که پیش از اینکه از سال 2002 زمام امور دولت ترکیه را در دست بگیرد، شهردار استانبول بود.

شاید به همین دلیل باشد که دولت ترکیه با قدرت نتایج انتخابات سه ماه قبل در استانبول را ابطال کرد.

تا شش ماه قبل، کمتر کسی اسم اکرم امام اوغلو را که شهردار یک محله طبقه متوسط نشین استانبول بوده، شنیده بود ولی از آن تاریخ تاکنون نام این سیاستمدار 49 ساله مخالف دولت در همه جای ترکیه شنیده می گردد.

مخالفان دولت به امام اوغلو به چشم فردی نگاه می نمایند که می تواند رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور را که شکست ناپذیر به نظر می رسد، انتها شکست دهد.

محبوبیت امام اوغلو که عضو حزب جمهوریخواه خلق است، از ماه دسامبر گذشته که در انتخابات محلی ترکیه نامزد سمت شهردار استانبول شد، به سرعت افزایش یافته است.

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29118

به "برگزاری انتخابات شهرداری در استانبول، آزمونی دیگر برای اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری انتخابات شهرداری در استانبول، آزمونی دیگر برای اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید