آنالیز مودم TD، LTE دو بانده وینکس HWS32

به گزارش مجله سرگرمی، مدتی است که شرکت وینکس از مودم به قول خودشان لاکچری HWS32 رونمایی نموده و به مشتریان اینترنت TD-LTE می دهند.

آنالیز مودم TD، LTE دو بانده وینکس HWS32

وینکس می گوید یک مودم لاکچری است؛ چون نسبت به دیگر مودم های TD-LTE که وارد بازار ایران شده؛ حداقل مشخصات بسیار با آب و تابی دارد. وای فای دو بانده، سرعت دانلود 370 مگابیت، آپلود 30 مگابیت، درگاه های شبکه LAN گیگابیتی، پشتیبانی از حداکثر 40 کاربر همزمان روی وای فای و ویژگی های دیگری که مجذوب نماینده به نظر می رسند.

این مودم از هر دو سیم کارت FDD و TDD پشتیبانی می نماید ولی خوب وینکس فقط یک سیم کارت TDD به شما می دهد تا به اینترنت TD-LTE وصل شوید و نمی توانید از آن برای اتصال به اینترنت 4G LTE بهره ببرید. حداقل تا زمانی که لاک مودم را برنداشتید؛ امکان اتصال به شبکه های موبایل فورجی دیگر اپراتورها نیست.

مودم HWS32 همچون بسیاری از مودم های TDLTE دیگری که وارد بازار ایران شدند؛ از جمله مودم معروف ایرانسل TF-i60 H1، ساخت شرکت هواوی است و از تراشه و سخت افزار این شرکت سود می برد.

با یک جست وجوی ساده در اینترنت می توانید بفهمید که مودم هواوی HWS32 در کشور چین به طور گسترده ای عرضه شده و در کشورهای دیگر کمتر به فروش می رود. سال فراوری این مودم به 2016 برمی گردد.

مشخصات و مزیت ها

در کشور چین هم بیشتر با نام Speed Wi-Fi HOME L01s شناخته می گردد. جالب است بدانید این مودم از سرویس اینترنت وایمکس هم پشتیبانی می نماید. یک مودم رومیزی در رده LTE cat 6 که اشاره شده حداکثر سرعت 370 مگابیت برای دانلود و 30 یا 37 مگابیت برای آپلود را به ارمغان می آورد.

اما آیا این سرعت اسمی روی سرعت واقعی اینترنت TDLTE وینکس تاثیری دارد؟ حداکثر سرعت اینترنت تی دی ال تی وینکس برابر با 40 مگابیت بر ثانیه است. یعنی یک مودم از رده LTE Cat 4 هم به خوبی پاسخگو است. بنابراین، تصور نمی کنیم با خرید این مودم بتواند به سرعت اینترنت بسیار بالاتری دست پیدا کرد.

اما در وای فای باید امیدوار بود سرعت بهتری تجربه کنیم. چون یک مزیت عظیم و اصلی این مودم، برخلاف دیگر مودم های TD-LTE، برخورداری از وای فای دو بانده 802.11ac یا وای فای 5 است. دو باند رادیویی 2.4 و 5 گیگاهرتز را پشتیبانی می نماید و قطعا شما می توانید روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت و اینترنت بهتری داشته باشید.

مزیت دیگر مودم HWS32 درگاه های شبکه LAN گیگابیتی هستند. این دو دو درگاه LAN/WAN گیگابیتی و یک درگاه USB 2.0 دارد. خوب این مشخصات لازمه یک مودم رومیزی است و کاربران حتما به چنین درگاه هایی احتیاج دارند تا لپ تاپ، کنسول بازی، تلویزیون، پی سی و دستگاه های دیگر را برای سرعت بیشتر اینترنت به وسیله کابل شبکه مستقیما به مودم وصل نمایند.

مودمی لاکچری برای بازار ایران؟

اینکه یک مودم دو بانده و LTE cat 6 برای اینترنت TD-LTE وارد بازار ایران می گردد؛ یک گام مثبت و امیدوارنماینده در جهت احترام به مشتری و ایجاد تجربه کاربری بهتر است.

اگر بخواهیم این مودم را با برترین مودم های رومیزی 4G جهان مقایسه کنیم؛ قطعا هنوز راه زیادی به جای مانده و کمبودهایی وجود دارد. اما اگر بخواهیم این مودم را با مودم های TD-LTE وارد شده به ایران مقایسه کنیم؛ خوب وینکس حق دارد آن را مودمی لاکچری بنامند و فخر بفروشد و با قیمت 2 میلیون تومان به همراه 150 گیگابایت اینترنت بین الملل سه ماهه به مشتریان بدهد.

وای فای دو بانده، درگاه شبکه گیگابیتی و تراشه مودم LTE Cat 6 از مزیت های عظیم مودم وینکس (هواوی) HWS32 هستند. البته، باید از نزدیک این مودم را آنالیز کنیم و سرعت واقعی آن روی اینترنت تی دی ال تی و وای فای به همراه کیفیت ساخت و آنتن دهی را آنالیز کنیم.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: شبکه چی
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 152500

به "آنالیز مودم TD، LTE دو بانده وینکس HWS32" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مودم TD، LTE دو بانده وینکس HWS32"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید