آنالیز و نقد نزتک NZT-99C: مودم 4G جیبی دو سیم کارته

به گزارش مجله سرگرمی، در هفته های اخیر مودم نزتک NZT-99C وارد بازار ایران شده و به طور گسترده ای توسط فروشگاه های فیزیکی و آنلاین شبکه به فروش می رسد.

آنالیز و نقد نزتک NZT-99C: مودم 4G جیبی دو سیم کارته

این مودم مورد توجه مردم قرار گرفته و بسیاری از کاربران آن را با دیگر مودم های 4G از جمله تی پی لینک M7350 مقایسه می نمایند. دو ویژگی منحصربه فرد این مودم شامل پشتیبانی از دو سیم کارت و قابلیت شارژ دیگر دستگاه های همراه باعث شده سروصدای زیادی برپا کند.

در مطلب زیر می خواهیم نگاهی به این مودم بی سیم قابل حمل داشته و علت محبوب شدن آن را آنالیز کنیم. افزون بر این، دنبال این موضوع هستیم که ارزش خرید دارد؟ چون قیمت آن بسیار گران تر از یک مودم 4G در بازار ایران است.

سایت دیجی کالا مودم نزتک NZT-99C را با قیمت 1.270.000 تومان به فروش می رساند. بعضی فروشگاه قیمت این مودم را نزدیک به 1 میلیون تومان اعلام کردند و البته بعضی فروشگاه های دیگر تا 1.500.000 تومان هم به فروش می رسانند.

بنابراین، نزتک NZT-99C یک مودم ارزان قیمت و حتی خوش قیمت هم نیست و باید برای خرید آن دلایلی کاملا محکم داشته باشید.

برندی آشنا؛ مودمی ناآشنا

نزتک برندی امریکایی و سازنده تجهیزات جانبی است. شرکت نزتک از سال 1995 کار خود در شهر کالیفرنیا را شروع کرده است و شرکت هایپرسل (hypercel) نمایندگی و گارانتی محصولات این شرکت را عهده دار است.

در دنیا نزتک را بیشتر با محصولات لوازم جانبی اسمارت فون، تبلت و لپ تاپ مانند انواع شارژرها، پاوربانک، هدفون ها و بلندگوها می شناسند. کمتر شاهد بودیم این شرکت محصولات شبکه و مودم 4G فراوری کند.

حتی وقتی وارد سایت این شرکت بشوید؛ تمام دسته های محصولات را مشاهده می کنید ولی خبری از مودم نیست. عرضه چندین مدل مودم 4G توسط این شرکت بیشتر برای کامل شدن سبد محصولات اش است تا سازنده حرفه ای آن باشد.

وقتی مودم نزتک NZT-99C را در اینترنت جست وجو می کنید؛ جز سایت های ایرانی هیج سایت دیگری یافت نمی شود که اطلاعات و تصاویر این مودم را داشته باشد و تقریبا نمی توان هیچ گونه اطلاعات معتبر دنیای درباره آن یافت.

این موضوع مقداری توی ذوق آدم می زند و شک می نماید کاسه ای زیر نیم کاسه باشد. چرا این مودم تنها در ایران یافت می شود؟ حتی اگر فرض کتیم در ایران با یک نام خاص وارد شده است؛ باید نمونه آن با نام های دیگر در اینترنت و فروشگاه های دیگری مانند آمازون یافت شود. دقیقا مانند مودم های هواوی یا بعضی مودم های برندهای چینی!

به هر حال، محصولات زیادی از برند نزتک در بازار ایران یافت می شود؛ از جمله چند مدل مودم نزتک که در هیچ سایت غیر فارسی نامی ازشان یافت نمی شود!

مودم 4G با درگاه های بی شمار

اما مودم نزتک NZT-99C چه مشخصاتی دارد و برای کدام دسته از کاربران مناسب است؟

این مودم در رده LTE Cat4 با پشتیبانی از فرکانس های شبکه های موبایل 3G و 4G است. حداکثر سرعت دانلود این مودم 150 مگابیت و حداکثر سرعت آپلود آن به 70 مگابیت می رسد.

ارتباطات بی سیم این مودم تک بانده است و حداکثر 10 کاربر می توانند به طور همزمان به وای فای آن متصل شوند.

دو شیار سیم کارت نانو و میکرو، شیار کارت حافظه با پشتیبانی از حداکثر 32 گیگابایت، درگاه USB 2.0، درگاه LAN/WAN و درگاه Mini USB دارد.

این تعداد از درگاه و شیار را کمتر روی مودم 4G شاهد بودیم. این درگاه ها باعث می شوند انعطاف پذیری و کاربردهای نزتک NZT-99C بسیار زیاد شوند.

مثلا، می توانید دو سیم کارت از دو اپراتور روی مودم انداخته و دایم میان آن ها سوییچ کنید. لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی را با درگاه LAN به مودم و اینترنت متصل کنید یا یک کارت حافظه روی مودم انداخته و اطلاعات دانلود شده از اینترنت را روی آن ذخیره و به اشتراک بگذارید.

وزن این مودم حدود 170 گرم است و ضخامت آن به 16 میلی متر می رسد. بنابراین، یک مودم جیبی و قابل حمل محسوب می شود که می توانید همه جا همراه خود ببرید و در کیف و کوله قرار دهید.

یک نمایشگر LED رنگی نیز روی مودم نصب شده تا اطلاعاتی مانند شرایط شبکه، میزان مصرف باتری، وای فای و غیره را مشاهده کنید.

متاسفانه اطلاعات زیادی درباره قابلیت های شبکه مودم NZT-99C نداریم. مثلا چند آنتن موبایل داخلی یا چند آنتن وای فای دارد. سرعت وای فای چند است و در عمل چه سرعت هایی به دست می دهند.

سوییچ میان اینترنت دو اپراتور در 5 ثانیه

گفتیم که دو شیار سیم کارت روی مودم 99C نزتک قرار گرفته است. یک شیار سیم کارت نانو و دیگری شیار سیم کارت میکرو که البته ابزاری برای تبدیل سیم کارت ها به یکدیگر هم به شما هدیه داده می شود.

معمولا در مودم های معمولی برای استفاده از اینترنت دو اپراتور، باید دایم یک سیم کارت را درآورده و سیم کارت دیگری را در مودم جا بزنید.

اما در مودم NZT-99C سیم کارت های دو اپراتور را با هم در مودم قرار داده و مودم را روشن می کنید.

ابتدا، به طور اتوماتیک و پیش فرض مودم با سیم کارت 1 بالا می آید و شما می توانید از بسته اینترنت اپراتور آن بهره ببرید.

اگر احتیاج داشتید به سیم کارت 2 سوییچ کنید؛ خیلی ساده کافی است کلید بالای مودم را 5 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا مودم ریست شود و با سیم کارت 2 بالا بیاید.

این ویژگی واقعا برای افرادی که دو سیم کارت دیتا دارند؛ کاربردی است و دردسرهای مودم های عادی را ندارد.

پاوربانک و عمر باتری

خوب، سراغ یک ویژگی عظیم و مفید دستگاه Naztech NZT-99C می رویم. باتری لیتیوم یون این مودم ظرفیتی 5200 میلی آمپرساعتی با خروجی 7 ولت دارد.

مدت زمان کارکرد پیوست این مودم 18 ساعت برای اتصال به شبکه های 4G است که تقریبا از هر مودم 4G همراه دیگری بیشتر است. مدت زمان آماده باش این مودم هم به 48 ساعت می رسد.

درگاه های USB و میکرو USB این مودم به همراه یک کابل مبدل درگاه ها اجازه می دهند شما یک پاوربانک هم داشته باشید تا در صورت احتیاج و در سفر و گردش، دستگاه های دیگر را هم با آن شارژ کنید.

مثلا می توانید اسمارت فون و ایرفون خود را به مودم زده و شارژ کنید.

مدت زمان شاٰرژ کامل این دستگاه با شارژر مخصوص شرکت نزتک حدودا 6 ساعت است.

تقویت نماینده وای فای

باید به قابلیت های تقویت نمایندگی یا رپیتری مودم نزتک هم اشاره کنیم.

تصور کنید یک مودم روتر ADSL با وای فای خوبی دارید ولی در نقطه ای از خانه قدرت و سرعت وای فای چندان چنگی به دل نمی زند.

می توانید وارد تنظیمات مودم NZT-99C شده و از بخش WLAN و فهرست وای فای های شناخته شده، وای فای خودتان را انتخاب و رمزعبور وای فای را وارد کنید تا یک وای فای تقویت شده در آن نقطه داشته باشید.

کمتر مودمی این ویژگی را دارد و به شما در مواقع ضروری یاری عظیمی می نماید. مثلا، در هتل هستید و وای فای ضعیفی دارد و از سوی دیگر چندان امن نیست.

پس، کافی است مودم NZT-99C را به یک رپیتر وای فای تبدیل کرده و دستگاه های خود را به وای فای و اینترنت مودم متصل کنید. در واقع، یک هات اسپات شخصی و خصوصی برای خودتان ساختید.

آموزش های ویدیویی زبان فارسی

شرکت هایپرسل نمایندگی محصولات نزتک در سراسر دنیا را دارد. در ایران هم نزتک ایران محصولات این شرکت را با گارانتی سه ساله هایپرسل عرضه می نماید.

خوش بختانه نمایندگی هایپرسل در ایران انواع آموزش های تصویری زبان فارسی درباره نحوه کار با مودم NZT-99C را روی سایت هایی مانند آپارات قرار داده است و شما می توانید با این آموزش ها، سریع تر و بهتر مودم را پیکربندی و راه اندازی کنید.

حرف آخر

نمی توان از قابلیت های ویژه مودم نزتک NZT-99C از جمله دو سیم کارت، باتری 5200 میلی آمپری و پاوربانک، تقویت نماینده وای فای، آموزش های فارسی و گارانتی 3 ساله آن به سادگی گذشت.

اگر کاربری هستید که به قابلیت های بالا روی یک مودم 4G احتیاج و توان هزینه کردن حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان را دارید؛ بهتر است هرچه زودتر این مودم را خریداری کنید.

اما اگر مانند من کاربری هستید که نه قابلیت های دو سیم کارت یا پاوربانک و نه کیف هدیه و گارانتی شما را تحریک نمی نماید؛ خرید این مودم با توجه به برند، قیمت و مشخصات شبکه موبایل عقلانی نیست.

اصولا من ترجیح می دهم مودمی بخرم که بشود در 4 تا سایت زبان انگلیسی درباره اش اطلاعاتی کسب کرد یا سایت های معروف انواع معرفی و آنالیز آن را انجام داده باشند و اپراتورهای محبوب دنیا ازش استفاده نمایند.

به مودم های گمنامی که تنها در بازار ایران و سایت های فارسی زبان پیدا می شوند؛ زیاد اعتماد نمی کنم!

قطعا مودمی مانند تی پی لینک M7350 کارکردی بهتر از نزتک NZT-99C دارد ولی خوب شما ویژگی های منحصربه فرد مودم نزتک را ندارید!

به روزرسانی (28 تیرماه 1399)

شرکت ایرانی نزتک طی ایمیلی توضیحاتی درباره برند و محصولات مودم نزتک دادند و درخواست کردند برای برطرف بعضی سوءتفاهم ها، برای کاربران و خوانندگان عزیز توضیحاتی داده شود.

سایت شبکه چی با استقبال از این حرکت، توضیحات داده شده روی سایت نزتک ایران را عینا برای مطالعه خواننده ها در زیر کپی می نماید:

مودم های همراه نزتک در ابتدا توسط شرکت نزتک آمریکا به سفارش شرکت هایپرسل به صورت اختصاصی جهت ارائه در بازار ایران (Iran Exclusive) طراحی و فراوری شد . متاسفانه در پی احیای مجدد تحریم ها ، فراوری و واردات این محصول متوقف شد.

لذا با توجه به استقبال مصرف نمایندگان از این محصول ، شرکت هایپرسل با به کارگیری دانش بومی و همکاری با شرکت دانش بنیان اندیشه الکترونیک پردیس پارسیان به صورت انحصاری اقدام به بازفراوری این مودم ها کرده است. هم اکنون این مودم ها با نام تجاری نزتک با شماره ثبت 227687 - 06/02/1394 و پروانه بهره برداری از وزارت صنعت ، معدن و تجارت به شماره 49613657302 فراوری می شود تا در دسترس کاربران گرامی قرار گیرد. کلیه مودم های نزتک در سامانه همتا رجیستر شده و از کلیه اپراتورهای همراه پشتیبانی می نمایند.

این محصولات دارای 36 ماه ضمانت تعویض شرکت هایپرسل می باشند.

لینک خرید مودم نزتک NZT-99C از سایت دیجی کالا

به نظر من شیائومی ZMI MF855 ارزان ترین، به صرفه ترین و بهترین خرید مودم همراه 4G در این روزها است. در حالی که یک مودم همراه 4G خوب…

بسیاری از ما دنبال یک مودم 4G همراه با کیفیت خوب هستیم. مودم های همراه زیادی در بازار ایران هست اما غالبا کیفیت پایینی دارند و…

آخرین به روزرسانی: 7 تیرماه 99 نزدیک به یک سال است که دو اپراتور موبایل ایرانسل و همراه اول بعضی از آنتن ها و دکل های مخابراتی خود…

ظاهرا شرکت مبین نت مودم فورجی یوتل ال 443 را به جای مودم هواوی B612 به مشتریان طرح 360 خود می دهد. همراه اول هم مدتی است…

مودم های همراه از تنوع روترهای بی سیم برخوردار نیستند ولی باز هم وقتی می خواهید وارد بازار شوید تا یک مودم مناسب کارتان بخرید؛ باید چند تصمیم…

در این مطلب لزوما دنبال معرفی سریع ترین مودم های همراه و جیبی بازار نیستیم و می خواهیم ویژگی ها و قابلیت های دیگر مودم های همراه را هم در انتخابمان…

مودم های 4G رومیزی نسبت به مودم های همراه مزایایی دارند که باعث می شود توجه کاربران را به سوی خود جلب نمایند. مودم های رومیزی که سیم کارت می خورند…

شرکت ایرانسل به مناسب سال جدید از چندین مودم 4G و TD-LTE خود رونمایی کرده و با تخفیف ویژه به همراه سیم کارت و بسته اینترنت…

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: شبکه چی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 101301

به "آنالیز و نقد نزتک NZT-99C: مودم 4G جیبی دو سیم کارته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز و نقد نزتک NZT-99C: مودم 4G جیبی دو سیم کارته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید