برادران داردن با فیلمی درباره افراطی گری به کن بازگشته اند

به گزارش مجله سرگرمی، فیلم سینمایی احمد جوان (The Young Ahmed) جدیدترین اثر برادران داردن از جمله فیلم هایی است که این هفته در بخش مسابقه جشنواره کن 2019 به نمایش درآمده و از منتقدان بین المللی اسکرین نمره 2.4 از 4 گرفته است.

برادران داردن با فیلمی درباره افراطی گری به کن بازگشته اند

برادران داردن دو کارگردان بلژیکی هستند که شهرت جهانی دارند و بویژه در جشنواره های بین المللی کارنامه فوق العاده درخشانی ارایه نموده اند.

جشنواره کن از جمله جشنواره هایی است که محل درخشش دایمی داردن ها بوده. این دو برادر بلژیکی دو بار بابت فیلم های رزتا (Rosetta) و بچه (LEnfant) برنده نخل طلای کن شده اند. داردن ها برای فیلم سکوت لورنا (Le Silence de Lorna) جایزه بهترین فیلم نامه را از 61مین جشنواره فیلم کن به دست آوردند و فیلم دیگرشان پسری با دوچرخه (The Kid with a Bike) برنده جایزه بزرگ جشنواره کن 2011 شد.

فیلم جدید لوک و ژان-پیر داردن مربوط به پسری بلژیکی است که تحت تاثیر جریان های افراطی برای قتل معلمش برنامه ریزی می نماید.

آلن هانتر منتقد اسکرین دیلی معتقد است فیلم سینمایی احمد جوان مطالعه ای فشرده است از افراطی گری مذهبی یک نوجوان 13 ساله. هانتر فیلم جدید داردن ها را یک درام اجتماعی واقع گرایانه بسیار جذاب و گیرا توصیف می نماید که برای این دو کارگردان نوعی بازگشت به ساخت فیلم های باکیفیت به حساب می آید؛ آن هم پس از فیلم دختر گمنام (La The Unknown Girl) که در سال 2016 ساخته شد و توفیق چندانی کسب نکرد.

هانتر می نویسد: داردن ها همیشه قلب و احساسات ما را به سوی کسانی جلب نموده که توسط جریان اصلی حاکم در جوامع به حاشیه رانده شدند یا درست درک نشده اند. این دو برادر مدافعین سرکوب شدگان هستند.

به باور منتقد اسکرین دیلی شخصیت احمد ترکیبی از احساس خطر و احساس همدردی و دلسوزی را در مخاطب برمی انگیزد. فیلم واجد عناصر هیجان برانگیز است اما برادران داردن در مراحل بازکردن بیشتر داستان به شدت از افتادن به دام ساخت یک ملودرام اجتناب نموده اند.

پیتر بردشاو منتقد گاردین فیلم سینمایی احمد جوان را اثری قدرتمند ارزیابی نموده درباره اسیرشدن پسری جوان در دام ایدئولوژی های خطرناک. او معتقد است با ساخت احمد جوان برادران داردن به یک تم کلیدی بازگشته اند، تمی که پیش از این در آثاری چون بچه و پسر هم وجود داشت. این منتقد تم مورد اشاره اش را چنین توصیف می نماید: آسیب پذیری جوانان در تقابل با قانون و همچنین به شکل متناقض نمایی قدرت آن ها، عزم آن ها برای زیستن و جنگیدن.

مواجهه بردشاو با خاتمه بندی اثر جدید برادران داردن انتقادی است. او خاتمه فیلم را شتاب زده، سرسری و نه چندان راضی کننده ارزیابی نموده است.

اریک کوهن منتقد وبسایت ایندی وایر فیلم سینمایی احمد جوان را بهترین اثر و دستاورد برادران داردن نمی داند اما معتقد است با این وجود فیلم بینش عمیقی دارد. او فزونی ویژه برادران داردن را نمایش جدال های افراد محروم و محذوف در جامعه و تاثیر این جدال ها در راهنمایی این افراد به سمت مسیرهایی که از نظر اخلاقی سوال برانگیز هستند، می داند.

پیتر دبروج منتقد وبسایت ورایتی بر فضای تیره و تار ویژه احمد جوان تاکید می نماید. نوعی از تاریکی که هرگز پیش از این در آثار برادران داردن تجربه نشده. دبروج با مقایسه بعضی از آثار مطرح این دو کارگردان می گوید گرچه در فیلم های مانند رزتا، پسر و پسری با دوچرخه فضای اطراف شخصیت های خشن و تیره اند اما مخاطب می تواند در فراسوی این داستان ها نوعی از خوش بینی کارگردان را احساس کند. با این وجود در فیلم جدید داردن ها رستگاری و خوش بینی بسیار دور از دسترس نشان داده شده.

در ادامه می توانید امتیازات مجموعه منتقدان بین المللی را به فیلم های اکران شده در جشنواره کن 2019 ببینید. این جدول در روزهای آینده باقی مانده تا خاتمه جشنواره تکمیل می گردد:

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24713

به "برادران داردن با فیلمی درباره افراطی گری به کن بازگشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برادران داردن با فیلمی درباره افراطی گری به کن بازگشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید