اینانلو: با تیراندازان اندونزی در قرنطینه تمرین می کنیم، ایران تیم کاملا پرقدرت و بی باک دارد

به گزارش مجله سرگرمی، سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی گفت: هر کشوری که تیم خود را خوب آماده کند در المپیک مدال خواهد گرفت.

اینانلو: با تیراندازان اندونزی در قرنطینه تمرین می کنیم، ایران تیم کاملا پرقدرت و بی باک دارد

ابراهیم اینانلو مربی سابق تیم ملی تیراندازی ایران که در حال حاضر سرمربی اندونزی است، در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص نحوه تمرینات تیراندازان اندونزی در شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در این کشور مثل همه کشورهای دیگر مشکل کرونا وجود دارد اما خیلی کمتر از سایر کشورها است و تا به امروز کمتر از 10 هزار نفر مبتلا شده اند. این کشور چون جزیره های زیادی دارد تمامی پروازها، متروها، اتوبان ها و ... را بسته اند تا مردم قرنطینه شوند و کرونا از یک شهر به شهر دیگر نرود. اما ما همچنان تمرینات خود را داریم. 10 روز به سبب تمرینات سختی که پشت سر گذاشته بودیم استراحت داشتیم و دوباره از فردا تمرینات آغاز خواهد شد. البته ماه رمضان هم آغاز شده و با توجه به اینکه تیراندازان تیم اندونزی مسلمان هستند روزه می گیرند.

وی اضافه کرد: فدراسیون تیراندازی اندونزی ورزشکارانش را قرنطینه نموده است. ورزشکاران در یک هتل هستند و تمامی خورد و خوراکشان در هتل تامین می گردد. با مینی بوس فدراسیون به سالن تمرین می فرایند و بعد به هتل برمی گردند. تنها تمریناتشان صبح در سالن برگزار می گردد تا زیاد رفت و آمد نداشته باشند. سالن ورزشی هم که در هتل از آن استفاده می نمایند مختص تیم ملی تیراندازی است و ورزشکار دیگری در هتل اقامت ندارد. موضوع قرنطینه را وزارت ورزش به فدراسیون سپرده است و فدراسیون هم تا جایی که امکان دارد همه چیز را کنترل می نماید و سعی دارد که تیراندازان در شرایط خوب و ایمن تمریناتشان را ادامه دهند.

اینانلو در خصوص نوع تمرینات تیم ملی اندونزی گفت: چون تمامی مسابقات لغو شده تمرینات تیم را به سمت سه شرایط بردم. تیراندازان این کشور مخصوصا تیرانداز المپیکی هیچ تمرینی در این بخش ندارند و او باید در المپیک در بخش سه شرایط هم مسابقه دهد. همچنین در مسابقات Sea Games که مخصوص کشورهای شرق آسیا است و برای اندونزی جزو مسابقات مهم به حساب می آید نیز ماده سه شرایط برگزار می گردد. اکنون اولویت تمرینات سه شرایط است و در کنار آن تمرینات بادی نیز انجام می دهیم تا ببینیم در آینده چه خواهد شد.

سرمربی تیم ملی تیراندازی اندونزی در خصوص ورزشکار المپیکی اش گفت: شرایط ورزشکار المپیکی نیز خوب است. تنها ورزشکاری که از نظر شرایط جسمی و روانی در شرایط مناسب باشد همین ورزشکاری است که سهمیه المپیک گرفته است. در این مدت کاملا عملکردش بهبود یافته و نسبت به قبل باتجربه تر شده است. تنها چیزی که نیاز دارد مسابقات بین المللی و تجربه است که باید دید بعد از بحران کرونا چه خواهد شد.

وی ادامه داد: قبل از شیوع کرونا با مسئولان وزارت ورزش اندونزی جلساتی را داشتم تا برنامه هایم را ارائه دهم. آن ها برنامه هایم را تائید کردند و قرار بود تمام مسابقاتی که پیش بینی نموده ام انجام گردد. همه وسایل مورد نیاز آماده بود تا بتوانیم برای المپیک آماده شویم. متاسفانه مسابقات لغو شد و شاید از یک جهت تعویق المپیک به نفع تیم اندونزی شد چون فرصت بیشتری دارند تا سه شرایط را تمرین نمایند. همچنین در این فرصت چند جوان را به اردوها دعوت کردم تا نیم نگاهی هم به آینده داشته باشم تا بتوانند در دو سال آینده تیم خوبی را برای بازی های آسیایی داشته باشند.

اینانلو اظهار کرد: ایران جزو معدود کشورهایی است که مسابقات لیگ را هر هفته و مسابقات آزاد را ماهانه برگزار می نماید. ایران تیراندازان خوب و فوق العاده با تجربه دارد و کلا تیراندازی ایران با اندونزی قابل مقایسه نیست. اندونزی تا به امروز ورزشکار شاخصی که بتواند پیش رو باشد و سایر ورزشکاران با دیدن او روحیه و اعتماد به نفس بگیرند و از تجربه اش استفاده نمایند نداشته است. با مدال هایی که در مسابقات شرق آسیا گرفتند و سهمیه المپیک که کسب شد شرایطشان فرق نموده و بهتر شده است. مسابقات ماهیانه را برایشان پیش بینی کردم که به صورت منسجم دنبال می نمایند. از بابت تجهیزات مشکل ندارند اما مشکلشان فاصله زیاد با اروپا است. هزینه اردو در اروپا برایشان زیاد خواهد شد. در اندونزی هر چیزی که بخواهیم در اختیار است. تیم را برای مسابقات سلاح های بادی آسیا آماده می کردیم که قرار بود پاییز در اندونزی انجام گردد که فعلا عقب افتاده و باید ببینیم چه پیش می آید.

سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی ایران در خصوص پیش بینی اش از تیم ملی ایران در المپیک گفت: همه چیز بستگی به شرایط و تمرینات دارد. هر چقدر شرایط تمرینات، مسابقات و اردوهای برون مرزی و داخلی کیفیت و تعدادش بیشتر باشد نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. هر کشوری که تیم خود را خوب آماده کند در المپیک مدال خواهد گرفت. تیم ملی ایران یک تیم جوان است که چند سال پیش در تیم جوانان و نوجوانان در مسابقات شرکت می کردند و اکنون بدنه اصلی تیم ملی را تشکیل می دهند. ایران اکنون یک تیم کاملا پرقدرت و بی باک دارد.

وی اضافه کرد: چیزی که اکنون تیراندازان ایرانی نیاز دارند تجربه، تمرین و مسابقه قبل از المپیک است تا بتوانند از نظر روانی خود را به شرایط خوب برسانند. اگر فدراسیون بتواند این ها را فراهم و وزارت ورزش نیز یاری کند این تیم می تواند تتیجه درخشانی در المپیک بگیرد.

وی گفت: در حال حاضر تمرینات ورزشکاران خیلی از کشورهای جهان به صورت خشک است. با ورزشکاری از هند در ارتباط بودم می گفت در خانه و با دستگاه شبیه ساز تمرین می نمایند. این اتفاق برای بسیاری از کشورها افتاده است اما اگر چند ماه مانده به المپیک شرایط ایده آل باشد وزارت ورزش و فدراسیون می تواند به نتیجه خوب در المپیک امید داشته باشد.

وی گفت: بدون آمادگی، اردو و مسابقه قبل از المپیک حتی برای قهرمان المپیک هم شرایط سخت خواهد بود. ورزشکار آمریکایی که در اولین روز المپیک ریو مدال طلا گرفت ناشناخته بود اما شرایط آماده سازی و تمرینی آنها خیلی خوب بود. چه در اردوهای آلمان که ما با تیم ایران تمرین می کردیم و چه بعد از آن در سایر کشورها اردو زد و توانست طلای المپیک بگیرد. این اتفاق می تواند برای ورزشکار در هر کشوری رخ دهد فقط نیاز به برنامه ریزی و حمایت از سوی فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هر کشور است که شرایط را قبل از المپیک برای ورزشکار مهیا نمایند.

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 89003

به "اینانلو: با تیراندازان اندونزی در قرنطینه تمرین می کنیم، ایران تیم کاملا پرقدرت و بی باک دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینانلو: با تیراندازان اندونزی در قرنطینه تمرین می کنیم، ایران تیم کاملا پرقدرت و بی باک دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید