اپلیکیشن گوگل گو برای سراسر دنیا منتشر شد: ساده، سبک، جست وجوی زنده بدون اینترنت

به گزارش مجله سرگرمی، امروز اپلیکیشن Google Go، نسخه سبک اپلیکیشن جست وجوی گوگل برای تمام کاربران اندرویدی در سراسر دنیا منتشر شد.

اپلیکیشن گوگل گو برای سراسر دنیا منتشر شد: ساده، سبک، جست وجوی زنده بدون اینترنت

گوگل گو اولین بار در سال 2017 و پس از چندین ماه آزمایش نسخه بتا، عرضه شد. این اپلیکیشن برای استفاده در بعضی کشورهای عمدتا دارای سرعت اتصال اینترنت پایین یا گوشی های سبک اندرویدی طراحی شده بود و دسترسی سراسری نداشت.

اپلیکیشن Google Go هم مانند بسیاری از برنامه های نسخه لایت (Lite) که برای بازارهای نوظهور و کم توان از نظر اقتصادی و سرعت اینترنت ساخته شدند؛ فضای کمی روی گوشی اشغال می نماید (در نسخه فعلی فقط 7 مگابایت) و دارای بعضی قابلیت های آفلاین است تا کاربرانی که به اینترنت پرسرعت موبایل دسترسی ندارند؛ تحت فشار قرار نگیرند.

گوگل مدعی است نتایج جست وجو در این نرم افزار طوری بهینه سازی شده است تا 40 درصد اطلاعات روی گوشی ذخیره و به طور آفلاین در دسترس باشند.

اما اپلیکیشن گوگل گو فراتر از یک نرم افزار جست وجوی وب است و قابلیت های دیگری مانند جست وجوی موضوعی، جست وجوی صوتی، تصویر و گیف دارد. به راحتی می توان میان زبان های مختلف سوئیچ کرد یا اینکه یک صفحه وب را با صدای بلند و به وسیله هوش مصنوعی گوش داد.

اپی برای خواندن و ترجمه متن ها

گوگل در کنفرانس Google I/O بهار سال جاری بیان کرد اپلیکیشن لنز (Lens) را هم به گوگل گو اضافه خواهد نمود.

اپلیکیشن لنز به کاربران اجازه می دهد دوربین گوشی هوشمند خود را به طرف یک شی واقعی گرفته تا اطلاعات مربوط به آن را دریافت نمایند. از دیگر کاربردهای گوگل گو می توان به خواندن و ترجمه متن ها اشاره نمود.

به گفته گوگل، قابلیت اپ لنز تنها 100 کیلوبایت حجم به کل برنامه گوگل گو اضافه می نماید ولی نسخه قبلی گوگل گو 5 مگابایت بود که اکنون به 7 مگابایت رسیده است.

پیش از این، اپ گوگل گو فقط در چند کشور خاص قابل نصب و استفاده بود. تا کنون این اپ 17.5 میلیون بار نصب شده است که هند با 48 درصد، اندونزی با 16 درصد، برزیل با 14 درصد، نیجریه با 6 درصد و افریقای جنوبی با 4 درصد بیشتری کاربر اندرویدی را داشتند.

همان طور که گفتیم، اپلیکیشن گوگل گو یکی از اپ های سبک یا اصطلاحا لایت بازار است. برای آشنایی با معروف ترین اپ های سبک بازار موبایل ها و دانلود آن ها می توانید به این مطلب مراجعه کنید.

در حال حاضر، کاربران دستگاه های اندرویدی در سراسر دنیا می توانند نرم افزار سبک گوگل گو را از پلی استور دانلود و نصب نمایند.

منبع

اخذ ویزا: اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

وبسایت دانشجویی: وبسایت دانشجویی، اینجا محلی برای فعالیت دانشجویان علاقمند به تکنولوژی است

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41639

به "اپلیکیشن گوگل گو برای سراسر دنیا منتشر شد: ساده، سبک، جست وجوی زنده بدون اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن گوگل گو برای سراسر دنیا منتشر شد: ساده، سبک، جست وجوی زنده بدون اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید