اهمیت آشنایی با ادبیات حوزه دیجیتال مارکتینگ در ایران

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران کتاب نسل پنجم بازاریابی (فناوری برای بشریت) نوشته فیلیپ کاتلر، هرماوان کارتاجایا و ایوان سیتاوان با ترجمه حسین علی سلطانی و علی صادقی چندی پیش از سوی نشر ادیبان روز و با حمایت یکتانت منتشر شد. مراسم رونمایی از این کتاب با حضور سینا مؤمنی، مدیرعامل یکتانت، علیرضا جاوید مقدم، مدرس کسب و کار و اینفلوئنسر، حامد بختیاری، مدرس کسب و کار و بازاریابی و دامون صلاحی، مدیر انتشارات ادیبان روز در مجموعه یکتانت برگزار گشت.

اهمیت آشنایی با ادبیات حوزه دیجیتال مارکتینگ در ایران

دامون صلاحی، مدیر انتشارات ادیبان روز در ابتدای این نشست با اشاره به جایگاه کاتلر در علم بازاریابی و تاثیر کسب و کار های دیجیتال در زمانه معاصر از حمایت یکتانت برای چاپ کتاب تشکر کرد و از مدیرعامل این شرکت در خصوص ابزار هایی که مدیران بازاریابی باید به آن مجهز شوند پرسید.

سینا مؤمنی، مدیرعامل یکتانت در ابتدای صحبت های خود با اشاره به اهمیت آشنایی با ادبیات حوزه گفت: آنچه امروز به آن نیاز داریم این است که مدیران ارشد کسب وکارها باید با مبانی دیجیتال مارکتینگ آشنایی کلی داشته باشند تا بتوانند حرکت به سمت این حوزه را محقق سازند. گرچه تسلط بر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای مدیران ارشد شاید ضروری نباشد اما دید استراتژیک نسبت به این فضا لازم است. مدیران می توانند با کمک کارشناسان متخصص در حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ: مانند سئو، تبلیغات آنلاین، سوشال مدیا و ... اهداف سازمان را محقق سازند. موضوع تحلیل داده هم یکی دیگر از نکات مهم به تعداد می رود که در دنیای امروز سرمایه گذاری و توجه به آن برای کسب وکارها لازم است.

مؤمنی در پاسخ به سوال دیگری درباره آژانس های تبلیغاتی گفت: آژانس های تبلیغاتی تا پیش از همه گیری کرونا بیشتر در فضای آفلاین فعالیت داشتند اما با تغییرات زمانه، لازم است که به سمت تبلیغات آنلاین بیایند. لازم است که آژانس ها دانش تبلیغات آنلاین را کسب کنند و اهمیت آن را به مشتری ها و مردم هم گوشزد کنند. تلاش ما هم این است که دانش دیجیتال مارکتینگ را در اختیار کل حوزه قرار دهیم تا هم آژانس ها و هم کسب وکارها با دانش کافی به اینم حوزه ورود کنند و بهترین نتایج را کسب کنند.

مدیرعامل یکتانت در خاتمه سخنان خود گفت: توجه مردم به موضوعاتی همچون محیط زیست بعد از همه گیری کرونا بیشتر شده است و در آینده هم بیشتر می شود بنابراین مردم از برندهایی که به این مسئله توجه می کنند استقبال بیشتری خواهند کرد. ابزارهای تبلیغاتی آنلاین سبب کاهش مصرف کاغذ و اقلام فیزیکی برای تبلیغات می شوند و آسیب کمتری به محیط زیست می زنند.

حامد بختکمک، مدرس کسب و کار و بازاریابی هم در بخشی از این نشست با اشاره به مطالعات نسل های مختلف بازاریابی گفت: کاتلر در این کتاب به بررسی هوش مصنوعی، حسگر ها و. . می پردازد و این ابزار ها را با مارکتینگ ترکیب می کند. فناوری هایی مثل هوش مصنوعی و ربات ها می توانند از روی دست بازاریابان انسانی تقلید کنند. در کل کتاب بحث تعامل سازنده فناوری و بشریت را بررسی می کند. از دیگر بحث های کتاب می توان به بحث اخلاق مداری و کاربرد فناوری اطلاعات در حوزه های مارکتینگ اشاره کرد.

این مدرس کسب و کار و بازاریابی با طرح این سوال که هوش مصنوعی قرار است تا کجا به پیش برود ادامه داد: سازمان های داده محور بیشتر در معرض این کتاب هستند. کاتلر این موضوع را پیش می کشد که چگونه می توان از طریق فناوری های نوین، زمینه تحول تحقیقات بازار پیش بیاید. موضوع مهم اینکه ماشین ها مثل انسان ها نمی توانند خونگرم باشند. کاتلر در این زمینه می گوید که لازم نیست نگران باشیم چون فعلا قرار نیست ماشین ها جای انسان ها بنشینند. در نهایت اینکه کتاب نسل پنجم بازاریابی بسیار کتاب جذابی است که راه های خوبی برای موفقیت در کسب و کار را پیشنهاد می کند.

ماشین ها عالی هستند اما انسان ها خونگرم اند

علیرضا جاوید مقدم، مدرس کسب و کار و اینفلوئنسر هم در ابتدای سخنان خود با اشاره به زمینه تخصصی خود در حوزه فروش گفت: با توجه به تغییرات این روز های دنیا، این کتاب موارد جالب توجه بسکمک را پیش روی مخاطب قرار می دهد. موضوعات مطرح شده در کتاب تا حد زیادی هماهنگ با مسائل روز ما است. امروزه به سمتی حرکت می کنیم که تمام سازمان ها با هر نوع فعالیتی به سمت داده محوری پیش می فرایند. تا پیش از این، اغلب کار های پس زمینه از طریق ماشین انجام می شد و ارتباط با مشتری از طریق منابع انسانی انجام می گرفت. کاتلر این مباحث را با هم ترکیب می کند. زمانی انسان و ماشین جدا از هم بودند اما در نسل پنجم، بازاری خواهیم داشت که این دو با هم ترکیب می شوند و ماشین ها به شبیه سازی رفتار انسان دست پیدا می کند.

این مدرس کسب و کار به ارتباط بین انسان و ماشین پرداخت و گفت: این جمله بسیار به کار می رود که ماشین ها عالی هستند اما انسان ها خونگرم اند. در خصوص مباحث مربوط به اینفلوئنسر مارکتینگ هم باید گفت که این ترم چیز جدیدی نیست و همیشه وجود داشته است. تفاوت امروز با گذشته، تفاوت در شبکه های اجتماعی است و اینکه اینفلوئنسر ها به مشتری نهایی نزدیک شده و وارد بطن زندگی انسان ها شده اند و ارتباط احساسی قوی تر شده است. این نزدیکی ماحصل شبکه های اجتماعی است. نکته حائز اهمیت اینکه نباید همیشه محدود به فروش محصولات شویم. نفوذ فناوری و فرهنگسازی در قالب بازاریابی شرکت ها هم باید اتفاق بیافتد.

جاوید مقدم در خاتمه سخنان خود افزود: در خصوص بحث کرونا باید گفت که این همه گیری به نام شتاب دهنده دیجیتال مارکتینگ عمل کرد. برخی منتظر هستند که بعد از کرونا به عقب برگردیم حال آنکه به نظر می رسد چنین چیزی اتفاق نمی افتد. کرونا صرفا شتاب دهنده ای برای این تغییرات بود. شاید اگر کرونا نبود 10 سال دیگر به اینجا می رسیدیم. بهتر است منتظر برگشت بازار نباشیم.

iranpixfa.ir: ایران عکس | مجله ایران گردی، صنعت گردشگری و مسافرتی ایران

genarena.ir: مجله آرنا، وبلاگ تفریحی، سرگرمی و خبری

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 154537

به "اهمیت آشنایی با ادبیات حوزه دیجیتال مارکتینگ در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت آشنایی با ادبیات حوزه دیجیتال مارکتینگ در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید