انرژیهای نو بالاخره دیده شد!

به گزارش مجله سرگرمی، ایران ظرفیت های زیادی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر دارد و تخمین زده می شود با شرایط فعلی بین 15 تا 20 هزار مگاوات ظرفیت قابل نصب نیروگاه های بادی که صرفه اقتصادی دارند، در ایران وجود داشته باشد.

انرژیهای نو بالاخره دیده شد!

به گزارش خبرنگاران، ایران کشوری است که از لحاظ انرژی های نو همچون خورشیدی و بادی پتانسیل های بالایی داشته و پرونده استفاده از انرژی های تجدیدپذیر از سوی دولت به صورت جدی درحال پیگیری است. بر این اساس تا به امروز از منابع تجدیدپذیر حدود چهار میلیارد و 405 میلیون کیلووات ساعت، انرژی تولید شده که این میزان تولید برق توانسته از انتشار سه میلیون تن گاز گلخانه ای در کشور بکاهد.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) نیز اعلام کرده ظرفیت نیروی تجدیدپذیر جهانی تحت تاثیر نصب تاسیسات فوتوولتائیک خورشیدی در خانه ها، ساختمان ها و صنعت، تا پنج سال دیگر 50 درصد رشد خواهد کرد. در این راستا با توجه به این که ضریب بار تولیدی این نیروگاه ها در ایران نسبت به میانگین جهانی بالاتر است، دولت درصدد توسعه بیش تر این انرژی پاک است و طبق برآوردها بیش از 150 هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه های خورشیدی در کشور وجود دارد.

ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر به 885 مگاوات رسید

ظرفیت درحال بهره برداری نیروگاه های تجدیدپذیر ایران در آخرین ماه سال 1398 به رقم 885 مگاوات رسید و بر اساس آخرین اطلاعات سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران 345 مگاوات نیروگاه تجدید پذیر درحال احداث تا سرانجام اسفند گذشته در ایران وجود داشته است.

از مجموع نیروگاه های تجدید پذیر 61 نیروگاه با سهم 44 درصدی به نیروگاههای خورشیدی تعلق دارد و سهم نیروگاههای بادی با 19 نیروگاه 34درصد از ظرفیت کل نیروگاههای تجدیدپذیر است.

نیروگاههای برق آبی کوچک سهمی 12درصدی از مجموع ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر را به خود اختصاص داده اند و نیروگاه های زیست توده با یک درصد کمترین سهم در تولید برق از محل نیروگاههای تجدیدپذیر را به خود اختصاص داده اند.

همچنین سهم تولید برق از بازیافت حرارت توربینهای انبساطی نیز دو درصد و تولید برق از محل کاهش تلفات در شبکه برق نیز به هفت درصد رسیده است.

ظرفیت انرژی های تجدید پذیر درحالی به 885 مگاوات رسیده که پارسال همایون حائری، معاون برق و انرژی وزیر نیرو از تلاش برای رسیدن ظرفیت این بخش به 1000 مگاوات خبر داده بود؛ هرچند این عدد تحقق پیدا نکرد اما سیر پیشرفت انرژی های تجدید پذیر نشان از آینده ای روشن دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79525

به "انرژیهای نو بالاخره دیده شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انرژیهای نو بالاخره دیده شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید